Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
Advertisements

HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Coöperatieve leerstrategieën
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Mondialisering les 4 - wereldvoedselhandel
Al doende leren training docenten
Een taalopdracht maken (e-ee/ u-uu/o-oo/a-aa)
De steentijd Gemaakt door: Hannah, Amy, Jordi & Kimberly.
Allemaal beestjes Wereldoriëntatie les 2. Planten- en vleeseters.
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 2
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Woordenschat Letterlijk en figuurlijk taalgebruik.
Observeren Les 3.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Communicatie Les1.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Beeldspraak: de vergelijking
Genocides.
Voeren en Verzorgen Blok 1 Les 2 Niveau 2.
Observeren en rapporteren
Groep 8 University Microben
Spelling woorden met lange klank
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Voeren en Verzorgen Blok 1 Les 3 Niveau 2.
Instructie geven en uitvoeren
English listening lesson Christiaan van der Logt
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Overige zoogdieren Week 2.
1 woorden met ui 2 woorden met oe 3 woorden met ou en nu 4.
Lesweek 3 Voedingscentrum app Theorie pagina 182 t/m 194
NSCCT Instructie groep 4
Tool IE-1: Het verkennen van onderzoeksopdrachten en -activiteiten
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde
NSCCT Instructie groep 6
Voeren en verzorgen Periode 3
Het vak maatschappijleer
E-health domotica E-learning
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
Jongens en meisjes …verschillende rollen
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Les 4: iedereen is anders
Voeren en verzorgen Periode 3
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
Voeren en Verzorgen Vogels
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Erosie en Sedimentatie
H6: Het Spijsverteringsstelsel
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
ADL Les 1.
Kritiek geven en krijgen
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
Wat heb je nodig? Een hoop lef.
SO bespreken: wat was moeilijk?
Transcript van de presentatie:

Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel

Inhoud blok 3, paard en ezel Water Voer Spijsvertering en gebitskenmerken Verzorging Rassenkennis

Paarden en ezels Behoren tot dezelfde familie Ze verschillen slecht 2 chromosomen van elkaar Nakomeling van ezels en paarden heten muildier of muilezel Het verschil tussen paard en een ezel is merkbaar aan het gedrag. Vluchtrespons, vechtrespons Paarden laten merken als hen iets mankeert, ezel lijden in stilte Qua voeding, spijsvertering, gebitskenmerken en verzorging zijn er kleine verschillen.

Wat gaan we vandaag doen? We gaan het vandaag hebben over voer en water voor paarden en ezels. Jullie gaan: Een mindmap maken Een kruiswoordpuzzel over water maken Filmpjes bekijken en vragen beantwoorden over het voeren van paarden Een opdracht over voer voor paarden en ezels maken

Wat weet je al?! Denk na over water en voer voor paarden en ezels, wat weet je al? Maak klassikaal een mindmap (zie voorbeeld) Bespreek de mindmap klassikaal

Instructie kruiswoordpuzzel Ga in tweetallen aan de slag met de kruiswoordpuzzel over water Het is de bedoeling dat je gebruik maakt van het wikiwijs arrangement voor het vak voeren en verzorgen. Zoek de antwoorden op in de teksten onder het kopje water. De docent beschikt over het antwoordenblad. Let op! Bij sommige vragen moet je het ontbrekende woord invullen, de aantal puntjes komen niet overeen met het aantal letters.

Opdracht over voer In het wikiwijs arrangement voor het vak voeren en verzorgen staat onder het kopje voer een opdracht klaar over voeren van paarden en ezels. In de tekst onder het kopje voer zijn de meeste antwoorden terug te vinden. Je mag zelf kiezen of je de opdracht alleen maakt of samen met een klasgenoot.

Filmpjes https://vimeo.com/175347923 https://vimeo.com/173602202 Gebruik de opdracht die onder het kopje voer > opdracht bij filmpjes staat weergegeven. Open de opdracht en pak pen en papier Lees de vragen eerst goed door Klassikaal de filmpjes bekijken Antwoorden bespreken met de klas