H2 Soorten media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Economie in de bovenbouw
Advertisements

Informatie over voeding zoeken en bespreken
Bonding and bridging Social media als platform voor nieuws en discussie in de multiculturele samenleving.
De wereld draait door Uitzending De wereld draait Door.
Project Webontwikkeling IWT-TV Groep 5. Inhoud  Overlopen van de fasen  Live Demo  Vragen?
Een overzicht Risico’s van internet.
BEZOEK EEN TV-OPNAME Marc Haver & Oliver Lobhard.
Presentatie nieuwe media
Nederland na 1945: Cultuur en mentaliteit
Bronnen Merle Wissink.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Verzuiling en ontzuiling in Nederland
Jeroen Verspeek, Hoofd Kijk- en LuisterOnderzoek Datum: 3 oktober TV- en Radiodag Kabelraden.nl.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Economie in de bovenbouw
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Een leerlijn mediawijsheid groep 5-8.
Uitzending bijgewoond van een tv programma.
Kijk een week lang het NOS Journaal. Strengths NOS journaal vertelt je al het actuele nieuws. NOS herhaalt uitzendingen meerdere malen per dag. Het NOS.
Media en de massa.
Politieke Wetenschappen, KU Leuven
Muziek: op zoek naar emotie
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Made by: BadBoysBroekhin
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Downloaden van muziek en films woensdag 26 maart 2014.
BRONNEN EN PERSBUREAUS Tutorgroep 18. Kranten en persbureaus Volksrant (ANP, Reuters) NRC Next (ANP, AP, Reuters) Algemeen Dagblad (ANP) (ANP,
Boek: Massamedia Schematische samenvatting
Media & verzuiling.
Iedereen gebruikt social media.
Digitale media Rotterdam, 00 januari 2007 Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Inleiding digitale media Rotterdam, 00 januari 2007.
Hocus Pocus met Alfons Alfrink Regisseur Torill Kove Land Noorwegen Jaartal 2013 Tijd 72 minuten Taal Nederlands gesproken Groep 3/4.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Thema jongeren en de publieke ruimte : social media/de digitale leefwereld.
Toepassingen 5L week 11: ‘Reclame’ een breuk of een procent nemen van een getal 5L week 11: ‘Reclame’
2 Is alles waar? Groep 5 3 Wat doe jij op internet?
Titel van de presentatie. Dagbladen 7 landelijk, oplage 2 miljoen, naast Metro, Spits, Dag en de Pers. Steeds lager aantal regionale titels, ruim.
Kees Toering, Zendermanager Radio 2 en Radio 5 Datum: februari Muziek als succesformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Spel Politiek Nederland
Samenwerkende mediapartijen in Midden-Limburg
Kinderarbeid..
Ontzuiling en secularisatie
5 hulpvragen.
Van Dordt, voor Dordt.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Marketingplan.
Matteüs 6: Maak je geen zorgen over eten en drinken.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Thema 1 NU!.
H1 Media en communicatie
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
Political Communication & Journalism
Cursus Politiek Actief Bijeenkomst 5: Beleidsbeïnvloeding
De schrijver mee op reis
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Consumeren deel 1 Door de economische crisis geven mensen minder geld uit. Voor een supermarkt is de crisis een minder groot probleem dan voor een.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Berichten in de media Mediaboodschappen.
De praktijk: kinderen van 5-8 jaar
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
§6.3 Cultuur en samenleving
2.2 Televisie en radio Welke soorten omroepen en zenders zijn er
1.2 massamedia en internet
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

H2 Soorten media

Internet en sociale media Het gevolg van internet is dat iedereen nieuws kan plaatsen. Het is daarom belangrijk om te weten of de bron betrouwbaar is. Noem twee websites die volgens jou een betrouwbare nieuwsbron zijn.

Facebook: nepnieuws Noem twee manieren waarmee nep-nieuws op sociale media kan worden verholpen.

Kranten en tijdschriften Bij kranten (en tijdschriften) maak je onderscheid tussen twee soorten bladen: Kranten die zich meer op sensationeel nieuws richten. Ze besteden bijvoorbeeld meer aandacht aan sport, criminaliteit en shownieuws. Populaire krant Serieuzere kranten die uitgebreidere achtergrondinformatie geven over bijvoorbeeld politiek en economie. Kwaliteits- krant

Kranten en tijdschriften Kranten verschijnen dagelijks, tijdschriften meestal wekelijks of maandelijks. Sommige gaan over één thema. Bijvoorbeeld over auto’s, muziek, mode of computers. Opinietijdschriften als Vrij Nederland en HP/De Tijd behandelen dezelfde onderwerpen als kranten, maar ze gaan dieper op onderwerpen in.

Populaire of kwaliteitsbladen?

Noem vijf televisieomroepen en vijf radio-omroepen. Televisie en radio Organisaties die via radio, tv en internet informatie uitzenden naar een groot publiek. Omroepen We maken onderscheid tussen commerciële en publieke omroepen. Noem vijf televisieomroepen en vijf radio-omroepen.

Kijk- en luistercijfers Commerciële omroepen Een bedrijf dat vooral als doel heeft om geld te verdienen met zijn uitzendingen. Commerciële omroep Belangrijk hierbij zijn de kijk- en luistercijfers. Kijk- en luistercijfers Het aantal kijkers of luisteraars van een tv- of radioprogramma. Leg uit waarom kijk- en luistercijfers voor commerciële omroepen belangrijker zijn dan voor publieke omroepen.

Publieke omroepen Publieke omroepen krijgen geld van de overheid. Dit geld komt deels uit belastingen en deels uit reclameblokken. In de Mediawet staat dat publieke omroepen ervoor moeten zorgen dat er genoeg verschillende soorten programma´s zijn voor verschillende doelgroepen. Dit zorgt voor meer pluriformiteit.