Opdracht 1 communicatietheorie Gemaakt door Erwin van Vroonhoven
Verschillende merken, diensten en organisaties Zoek op internet naar drie reclame- of communicatiebureaus die je aanspreken en licht toe waarom deze jouw aandacht trekken. Wat valt je op aan de websites? NATWERK Verschillende merken, diensten en organisaties Evenementen en stunts voor bekendheid Website zeer neutral, makkelijk en modern Niet veel info op site 4 directeurs Creatieve Management Strategie Kunst
Coopr Corporate PR; Steunt bedrijven bij op-afbouwen van reputatie Helpt betere relaties te creëren met omgeving Consumor PR; Het creëren van aandacht voor merken/bedrijven, relaties voeden met relevante info Digital PR; Gespecialiseerd in integreren van traditionele, nieuwe en sociale media, zorgt voor de online aanwezigheid van bedrijven
TBWA/neboko Amsterdam Vooral gericht op reclamespotjes Site is niet heel overzichtelijk Diensten: Strategie Concept Ontwikkeling/verbetering Informatieve reclames
Verschillen in bureaus Natwerk Veel bezig met stunts en evenementen, voor bedrijven/merken Alles op een positieve manier Coopr Meer corporate communicatie voor bedrijven zelf PR veel aan bod TBWA/NEBOKO Meer reclamespotjes en communicatie customer gericht Vooral voor bekendheid
Campagne coopr Johnny doodle Cacao is schaars op het moment, daarom vond ik het bijzonder dat er toch nog een nieuw chocolademerk geïntroduceerd werd.
Campagne Natwerk Bnn, ‘werk aan de winkel’ Ondanks dat de winkelcentra het moeilijk hebben, en er steeds meer panden leeg gaan staan, en winkels failliet dreigen te gaan, helpt Natwerk om een plan op stellen om dat bedrijf/winkel er weer bovenop te laten komen. Doormiddel van een programma
Reclamespot TBWa/neboko Ronald Macdonald kinderfonds Een hele mooie commercial in teken van het Ronald Macdonald fonds. Een ziek kind heeft toch hulp nodig! Zeker als ze op hun kwetsbaarst zijn. Door een emotioneel filmpje te tonen, willen ze duidelijk maken, dat ieder kind hulp nodig heeft. Zo zetten ze je hopelijk aan tot doneren.
Interne communicatie Personeelsblad (oude media) Intranet (nieuwe media) Vergadering
Externe communicatiemiddelen Marketingcommunicatiemiddelen Reclame folder, advertentie, mond-tot mondreclame, website, productpresentatie Corporate communicatiemiddelen Persconferentie,