Opdracht 1 communicatietheorie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Concept Voorstellen. Het Concept Ons definitieve concept is een informatieve website met informatie over de uitgaansgebieden en uitgaansgelegenheden in.
Wat is/Wat doet het Sterrenfonds? • Voor kinderen < 16 die een steuntje in de rug nodig hebben • In Nederland • Laat kinderen stralen door materiële.
Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
 EMEG-lijst: Weet Ik Veel? Door Karlijn Dado. Breng de reclames rondom in kaart en kijk naar de koppeling daartussen. Welke conclusie kun je trekken?
Presentatie nieuwe media
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marketing Werkgroep 6.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Stadsregio Amsterdam gooit de data open
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Social Media.
Energie ....
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Citysounds City Sounds is een ééndaags, gratis toegankelijk dancefestival op verschillende pleinen in de binnenstad van Tilburg. De podia worden, naast.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Communicatieplan.
Crossmediale Communicatie
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Media en de massa.
Communicatie met ouders
Het draait om meer dan geld alleen… MyTopic Mediadag 4 juli 2014.
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Online marketing Expert (in een week)
Web 2.0 tool Khan academy Online instructie filmpjes bekijken. (
Marketingcommunicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Programma Theorie Evaluatie foto’s praktijkopdracht Herhaling begrippen 10 veel gemaakte fouten ISO Kijk en verbeter Foto bewerken Demo Photoshop Vragen.
Verdiepen Website Studiekeuze 123 Folder Oud-leerlingenmarkt Een absolute aanrader! 6 november op Lyceum Ypenburg Proefstuderen in december of maart.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
OPVOEDRELATIES ONDER SPANNING B Bijeenkomst 2. PROGRAMMA Restje dinsdag Film Casus maken Debatteren Checklist maken Professioneel pedagogisch handelen.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Module Social Media Opleiding pedagogiek Opleidingsjaar 2.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Les 5 gamen CLIËNT EN MEDIA WIJSHEID//. Wie gamet er regelmatig? Ken je mensen die verslaafd zijn aan gamen? Wat zijn de gevolgen van game verslaving?
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Top kwaliteit Websites die wij maken Welkom bij Nexxite Internet.
De marketing van kennis
LET’s get Social.
Contentstrategie voor het web
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
© UNIEK IN DE KLAS.
Communicatie Christel
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Opdracht 1 communicatietheorie Gemaakt door Erwin van Vroonhoven

Verschillende merken, diensten en organisaties Zoek op internet naar drie reclame- of communicatiebureaus die je aanspreken en licht toe waarom deze jouw aandacht trekken. Wat valt je op aan de websites? NATWERK Verschillende merken, diensten en organisaties Evenementen en stunts voor bekendheid Website zeer neutral, makkelijk en modern Niet veel info op site 4 directeurs Creatieve Management Strategie Kunst

Coopr Corporate PR; Steunt bedrijven bij op-afbouwen van reputatie Helpt betere relaties te creëren met omgeving Consumor PR; Het creëren van aandacht voor merken/bedrijven, relaties voeden met relevante info Digital PR; Gespecialiseerd in integreren van traditionele, nieuwe en sociale media, zorgt voor de online aanwezigheid van bedrijven

TBWA/neboko Amsterdam Vooral gericht op reclamespotjes Site is niet heel overzichtelijk Diensten: Strategie Concept Ontwikkeling/verbetering Informatieve reclames

Verschillen in bureaus Natwerk Veel bezig met stunts en evenementen, voor bedrijven/merken Alles op een positieve manier Coopr Meer corporate communicatie voor bedrijven zelf PR veel aan bod TBWA/NEBOKO Meer reclamespotjes en communicatie customer gericht Vooral voor bekendheid

Campagne coopr Johnny doodle Cacao is schaars op het moment, daarom vond ik het bijzonder dat er toch nog een nieuw chocolademerk geïntroduceerd werd.

Campagne Natwerk Bnn, ‘werk aan de winkel’ Ondanks dat de winkelcentra het moeilijk hebben, en er steeds meer panden leeg gaan staan, en winkels failliet dreigen te gaan, helpt Natwerk om een plan op stellen om dat bedrijf/winkel er weer bovenop te laten komen. Doormiddel van een programma

Reclamespot TBWa/neboko Ronald Macdonald kinderfonds Een hele mooie commercial in teken van het Ronald Macdonald fonds. Een ziek kind heeft toch hulp nodig! Zeker als ze op hun kwetsbaarst zijn. Door een emotioneel filmpje te tonen, willen ze duidelijk maken, dat ieder kind hulp nodig heeft. Zo zetten ze je hopelijk aan tot doneren.

Interne communicatie Personeelsblad (oude media) Intranet (nieuwe media) Vergadering

Externe communicatiemiddelen Marketingcommunicatiemiddelen Reclame folder, advertentie, mond-tot mondreclame, website, productpresentatie Corporate communicatiemiddelen Persconferentie,