van regels naar relaties

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Organisatieverandering
’’Wij geloven in de mens achter de hamer’’. Aannemersbedrijf Kesselaar & Zn. B.V. Ketensamenwerking:
Hoe blijf ik gemotiveerd
Start van ‘t jaar… Wat kom je als leerkracht allemaal tegen bij de start van een klas met hoogbegaafde kinderen? Youandi Bos OBS De Werf, Huizen Leerkracht.
Hoe moet je het vooral NIET doen?
Communicatief gedrag + / -
….een korte presentatie
In de leerlingenraad zitten 6 kinderen(bij ons)
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Een moodboard?.
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Let op de ijsberg! Over de klimaatscrises, leeftijdsbewust personeelsbeleid en diversiteit Sjiera de Vries.
Oplossingsgericht coachen
Reflectievaardigheden en instrumenten
Workshop Over machteloosheid J.H.Wijers
Praktijkpresentatie:
de excellente leraar Master leren en Innoveren
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Het Puberbrein Inleiding. Hersenonderzoek.
Ontwerpsessie: Game changers ‘Anders denken anders doen’
Budgetmonitoring & Open Overheid Mikis de Winter (Leer- en Expertisepunt Open Overheid)
Thema werken De woorden die je vandaag leert:
Thema werken De woorden die je vandaag leert:
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Het Geluk.
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
Talent in Ontwikkeling
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
In raden of commissies van een kerkelijke gemeente, als er conflicten dreigen.
Anne Marie Weggelaar, Damien Broekharst, Martine de Bruijne
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
VEEL MENSEN HEBBEN WEL EENS WAT GEHORD OVER DIABETES,
Vakmanschap en ondernemend gedrag
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Talent in Ontwikkeling
Robots en programmeren
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
3. Dus zonder probleem, heb je geen ideeën?
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
© UNIEK IN DE KLAS.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
1. Kan je alleen aan wetenschap doen of heb je anderen nodig?
blok 2 les 4: contact met elkaar
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Coaching.
Top dat je het materiaal van Werken aan Programma's
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
Slim tellen.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
HR & employee growth.
The making of: Omgevingsvisie
Slim tellen.
Dyslexie Spreekbeurt november 2016.
Een introductie van de nieuwe online plek
Transcript van de presentatie:

van regels naar relaties tussen moet en lef van regels naar relaties Eva van Zelm – 06-23628437

https://www.youtube.com/watch?v=jsdzQY-k73E

rare dingen…

Wat nu? Als je doet wat je altijd hebt gedaan, krijg je wat je altijd hebt gekregen

Veranderaanpak dynamiek veranderingen doen we de goede dingen? veranderen Inzichten opdoen Continue Op allerlei manieren Hoe? individuele gesprekken bijeenkomsten observaties onderzoek Enz. Hoe? stap voor stap, lerend the whole system in the room op de juiste plek met de juiste mensen Voorbeeld Mw vd Bosch Wifi Deurpost… Geïnspireerd op o.a. Rijnlands model en complexity science

Wat komen we tegen? Vooralsnog vooral onszelf soms hele kleine stapjes; bestaande patronen (ff mailen) soms gaat het opeens vanzelf; eigenaarschap en energie (ze gaan ermee aan de haal)

Wat werkt niet? hier denken en daar doen (uitvoerders in plaats van uitvinders) one size fits nobody

Wat werkt wel? Verander zoals je wilt worden; van A naar B met gedrag van B; the medium is the message, enz… dialoog vragen stellen, niet meteen een oplossing zoeken the whole system in the room (wat is bureaucratie eigenlijk?) stap voor stap (uitvinden in plaats van uitstippelen) beetje humor, helpt ook