Informatieavond ‘devices’ op de Sav

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Daltonontwikkeling op Kapteynweg
Advertisements

ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
Innovatief leren met behulp van ICT
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
Wat komt er zoal bij kijken?
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Methode - aanpak Hoe om te gaan met zo veel verschillen in de klas?
Spotprentinterpretatie Een gedifferentieerde aanpak
‘Ik moet meer lezen met mijn ogen en minder met mijn hart.’
Gepersonaliseerd leren
Rendement van ICT in het VMBO Utrecht, 6 februari 2008 Ton Klein en Madeleine Hulsen.
De belofte van Learning Analytics…… Olaf de Groot.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
Welkom.
Een leerlijn mediawijsheid groep 5-8.
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
Onderwijssymposium D66 4 oktober 2014 Rotterdam Workshop Afstandsonderwijs Steffi Waslander - programmamanager LOI Oscar Helfferich – business development.
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Informatieavond groep 4
Werken met de Stercollecties
Tip 7: wissel je werkvormen af
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Agenda 1.Uw onderwijsvisie 2.Werking van Muiswerk 3.De Lerarenkamer 4.Demonstratie 5.Voortgang bijhouden en takenmapje 6.Zelf aan de slag 7.Vragen & Afsluiting.
Informatieavond cluster 7 en 8. Algemene informatie groep 7 en 8 Informatie Voortgezet Onderwijs.
Beter Onderwijs Nederland
De educatieve uitgever anno 2012 Harold Rimmelzwaan 10 november 2011.
Gepersonaliseerd leren:
E-klas en PAL-student Digitaal lesmateriaal voor bètavakken h/v E-klassen 10 november 2015 Cor de Beurs en Arjan de Graaf.
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
RGO Middelharnis Een Chromebook Even voorstellen Wat is het? Waarom nog een device? Waarom een Chromebook? Veelgestelde vragen Afronding.
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Workshop Rekenblokken optimaal inzetten 30 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Kritische internet- en onderzoeksvaardigheden: 4 modellen vergeleken Hanneke Banine-de Smit.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
WELKOM Wil je kinderen gelijke kansen geven, dan moet je ongelijk onderwijs aanbieden.
Workshop Rekenblokken 10 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
Presentatie EduCheck SOML
WELKOM.
Digitalisering in het SBO
Curriculumontwerp AVO
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Blended Learning en Keuzedelen: Een perfecte combinatie
Dinsdag 15 december 2015 Ranjana de Vries
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
Informatiemorgen groep Informatieavond groep
Naar een typologie van scholen
Differentiatie in de klas
Christine Lippens Universiteit Antwerpen - TEW
Referentie CYOD Cor Gooijer
Informatieavond Schooljaar
Chromebooks in lessituaties
Competentie gericht onderwijs
December 25, 2018.
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Gepersonaliseerd leren en flexibilisering
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
Blended learning Het beste van 2 werelden?.
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Informatieavond ‘devices’ op de Sav Welkom Informatieavond ‘devices’ op de Sav Hilversum, 8 november 2017

Visie Deskundigheid Inhoud Infrastructuur

Leerling 2020

Stappen digitalisering van onderwijs Klassiek Traditioneel Digitaal Gedifferentieerd Adaptief Gepersonaliseerd

Klassiek/traditioneel Docentgestuurd Instructie door docent Verwerking individueel Klassikale controle Geen/weinig variatie in werkvorm

Digitaal/gedifferentieerd Op eigen tempo/niveau Instructie door device i.c.m. docent Verwerking individueel/ groepjes Zelfstandige controle Meer variatie in werkvorm

Blended Learning Boeken EN device Op zoek naar de ideale combinatie Differentiatie op niveau en tempo Onafhankelijk van tijd en plaats Learning analytics

In de praktijk

Waarom Chromebooks ‘Uitgeklede’ laptop Opslag en werken online Snel Lange accuduur Geen last virussen Relatief goedkoop