bij de kick-off Modulariseren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Advertisements

Netwerk informatie managers bijeenkomst, 13 februari 2014.
Good Practice Locatie Alphen aan den Rijn
Reflectievaardigheden en instrumenten
Inleiding Regionale Stuurgroep
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s Platform Zorg & Welzijn 7 juni 2012.
Informatiekunde ‘project Informatiewetenschappen’ 7 november F. de Vries Website Evaluatie.
Veldhoven, BTG ESB&I, Onderwijscatalogus als basis voor onderwijslogistiek.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Een project van de NSGK. Projectdoelen de positie van jongeren met een handicap in de samenleving verbeteren de beeldvorming met betrekking tot jonge.
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Presentatie projectgroep Inleiding Duurzaam Bouwen
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
Project: Vrijwilligerswerk onder studenten Honoursprogramma Hogeschool Leiden
Adri de Gans Sectordirecteur vmbo 1 april 2011 Kees Nieuwenhuyzen Clusterdirecteur ICT/Elektro.
Dynamische aansluiting vmbo-mbo
Het Stromenland eridiaan College. Het Stromenland eridiaan College CLUSTER : Lomans - Leusden Het Stromenland - Amersfoort.
moderniseren van het curriculum.
Onderwijs Transparant
MEER LLN KIEZEN VOOR HET WERKEN IN DE TECHNIEK IN FRIESLAND.
MBO PERSPECTIEF 1 Diverse afdelingen met diverse specialisaties/ technische takken MBO ers laten leren vanuit concrete ervaringen Nieuwsgierigheid van.
MODE EN DESIGN & PRESENTEREN EN STYLING
Welkom Leander Heeger Robbert Reijn “ wordt een droom werkelijkheid”
Informatica Technische Informatica Business IT & Management Afstudeerfase Introductie 2015.
Bijeenkomst 1 – 24 September 2015
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
Praktijkervaring en reflectie
School en samenleving week 3 kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Startdag Opleiding Schoolleider PO of VO kennismaking, achtergronden, opzet, competenties en eindtermen.
Prl. programma stand van zaken afspraken bezoek o meting coaching praktijkplan.
Voortgezet onderwijs HELMOND
Keuzethema: differentiatie
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bèta Challenge Programma Een Bèta route mavo-mbo-hbo.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
Naar een succesvolle en duurzame samenwerking in uw regio! Ajoeb Mohamedajoeb.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Anders kijken, anders doen
Met Minder Meer en Beter
Jan de Bont vice voorzitter Taskforce VMBO Koen Stephan beleidsmedewerker Bouwend Nederland
Intersectoraal (opleiden) in het VMBO
Intersectoraal (opleiden) in het VMBO
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Bunnik,
Altijd in ontwikkeling Altijd in verbinding
‘Goede start in het hbo: het LOB-cv’
Stichting Praktijkleren
Ketenstage Student volgt Cliënt.
Jan Nieuwenhuizen Koen Janssen
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Pedagogische relatie in VO en MBO
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
De aansluitingsatlas: slim doorstromen van vmbo naar mbo
Samen broeden: MBO Barneveld en de beroepspraktijk
Kick off Hoogbegaafdheid in Passend Onderwijs
Gepersonaliseerd leren en flexibilisering
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
UMCG Gilde niveau 4 MBO verpleegkundige.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

bij de kick-off Modulariseren Welkom bij de kick-off Modulariseren

De weg naar een toekomstbestendig mbo

De weg naar een toekomstbestendig mbo Programma Welkom en opening Cees Brouwer trapt af Waarom modulariseren Stand van zaken: grof ontwerp, fijn ontwerp, modulewijzers Adrie Pol deelt zijn ervaringen Vragen en interactie De weg naar een toekomstbestendig mbo

De weg naar een toekomstbestendig mbo Cees Brouwer trapt af! De weg naar een toekomstbestendig mbo

De weg naar een toekomstbestendig mbo Waarom modulariseren? Identiteitsbewijs: “Aandacht voor jouw ambitie” Strategische doelstelling: uitdagend onderwijsconcept verbinden met de regio (bedrijven en vo-scholen) Het invoeren van nieuwe KD’s (HKS) wordt gecombineerd met het modulariseren van het onderwijs en meer aandacht voor omgekeerd leren  realistische praktijkopdrachten, -ervaringen als startpunt voor de theorie De weg naar een toekomstbestendig mbo

Uitdagend onderwijsconcept en verbinden met de Regio 3 programmalijnen: Aansluiting vmbo bb/kb op mbo 2 en 3 kennismaken, kijk in de keuken, meelezen en meeschrijven Aansluiting vmbo gl/tl op mbo 4 projecten vo-mbo4 Modulariseren alle mbo De weg naar een toekomstbestendig mbo

Wat betekent het voor studenten en docenten? Studenten: komen binnen met verschillende beginsituaties, hebben keuzemogelijkheden die aansluiten bij de ambitie, verbreden en verdiepen om beter voorbereid op de arbeidsmarkt toe te treden of door te stromen en soms te versnellen Docenten: als professional uitdagend onderwijsconcept vorm geven, pedagogisch-diactische mogelijkheden en programmatische mogelijkheden; praktijk is leidend bij theorie We doen het samen, met onderwijskundige ondersteuning De weg naar een toekomstbestendig mbo

Beschikbare documenten Basisdocument inclusief modulen format Te vinden op Intranet  linker kolom: uitdagend onderwijsconcept  modularisering documenten  documenten Straks delen we het Basisdocument ook uit en bespreken we het in kleine groepjes zodat er op vragen in gegaan kan worden De weg naar een toekomstbestendig mbo

De weg naar een toekomstbestendig mbo Medewerkers Nehem KMC Nico van Rooij Jeske Dijkshoorn Robbert Verroen Annet Nimeijer Evy Schouten De weg naar een toekomstbestendig mbo

De weg naar een toekomstbestendig mbo Collega aan het woord Adrie Pol deelt zijn ervaringen Opleiding: Manager Transport en Logistiek (mbo4) De weg naar een toekomstbestendig mbo

De weg naar een toekomstbestendig mbo Vragen en interactie ? De weg naar een toekomstbestendig mbo

De weg naar een toekomstbestendig mbo Afsluiting Zijn de vragen voor nu beantwoord? ? Hoe heb je deze bijeenkomst ervaren? Er volgt morgen een evaluatie per mail, die je kunt invullen en vragen die je nog hebt kunt stellen De weg naar een toekomstbestendig mbo