Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken
Programma dag 1 Voor de pauze Kort voorstellen Het tweede jaar Op één lijn Waar niet waar? Speeddaten
Programma dag 1 Na de pauze Magister, agenda en plannen Portfolio Kahoot!
Het tweede jaar Nieuwe vakken
De Gregorius 144-show
ISG Excursie Engeland
De diepte in Waar het eerste jaar bij veel vakken de basiskennis is aangeleerd, gaan we het tweede jaar meer de diepte in.
Lokaal ombouwen Tafels en stoelen aan de kant
Op een lijn staan Ga op volgorde van huisnummer staan Ga op volgorde van geboortedatum staan Ga op alfabetische volgorde van achternaam staan
Samen over de streep We maken groepen van 7 leerlingen Iedere groep gaat na elkaar schouder aan schouder staan Zet met z’n allen tegelijk een stap naar voren
Wat is waar? We maken groepjes van drie Vertel elkaar drie dingen over jezelf. Twee ervan zijn waar, en één is een leugen De groepsleden die luisteren moeten zeggen wat gelogen is Denk aan: hobby, sport, broers/zussen, familie, vakantie, huisdieren, muzikale voorkeur etc.
Speeddaten We maken twee/drie lange rijen met tafels Op mijn teken gaan jullie met elkaar praten. Je mag zelf weten over welk onderwerp je wat wilt vertellen. Hier wat mogelijke onderwerpen: Vakantie, Films, Sport, Familie, Ambitie, Basisschool, Muziek
Lokaal ombouwen Tafels en stoelen in normale opstelling
Agenda, Plannen en Magister Iedereen is verplicht een papieren agenda te hebben. De agenda in magister is een hulpmiddel, er kunnen geen rechten aan ontleend worden Hoe plan je je huiswerk?
Portfolio Wat is een portfolio? Wat komt er in je portfolio? Hoe vaak werk je met je portfolio?
Kahoot!
Dag 2: Kennismaken, Afspraken en Rots en Water Introductie jaar 2 Dag 2: Kennismaken, Afspraken en Rots en Water
Programma dag 2 Bingo Kwaliteitenspel Schoolregels en afspraken Klassenplattegrond Rots en Water
Bingo!
Kwaliteitenspel
Schoolregels Ik ga respectvol om met iedereen Ik houd mij aan de afspraken Ik draag bij aan een veilige school(omgeving) Ik gedraag mij netjes/professioneel Ik zorg voor een prettige schooltijd
Het omgangscontract Deze les is het vervolg op de kennismakingsles van gisteren. Jullie gaan nu met elkaar afspraken maken zodat iedereen zich prettig en veilig kan voelen in de klas. Dit “contract” gebruiken jullie de rest van het schooljaar.
Klassenplattegrond Schrijf op het blaadje je voorkeur Waar in de klas zou je willen zitten? Naast wie zou je willen zitten? Noem minimaal 1 jongen en 1 meisje. Hoe meer opties hoe beter Beste antwoord: ‘Ik vind alles goed!’