Les 1: Introductie Marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Jong Ondernemen Een manier van leren !.
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Ondernemen na je studie!
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Literatuur XL Net even iets verder kijken…. Idee Groepjes van 2 Je schrijft een essay van minimaal 2000 woorden Of je houdt een presentatie van 15 minuten.
Tegen de stroom in Investeren in mensen, juist in krappe tijden Werkconferentie Bedrijfsvoering 2 november 2011.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Les 5 – Goed doen 2.0.
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Feest van Genade Feest van Genade Vergadering kernteam 7 Januari 2015.
Jij en de wereld om je heen
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Welkom les Internet & Commercie. Waarom Internet & Commercie Onderdeel van het leven Toekomstgericht Toepassingen bedrijfsleven Algemene kennis kan beter.
Project “Horizon Verbreden”
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Morfologie G41 Plantenfysiologie.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Ondernemingsplan.
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Welkom op dag 2 van Jong Ondernemen
Rob Goossens Het Werkplan.
LOB Presenteer je stagebedrijf
De Betekeniseconomie in de klas
Les 2: Van productie tot verkoop
What will you do to change the
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Mini-onderneming.
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 5: Het marketingplan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Brainstormen Uw naam.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
De bedenkers.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Naam van degene die de presentatie verzorgt
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Les 2: Van productie tot verkoop
Workshop creativiteit
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Presentatievormen.
Project gamemarket Les 1.
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op
Transcript van de presentatie:

Les 1: Introductie Marketing Keuzevak Marketing

Wat gaan we doen vandaag? Uitleg van het keuzevak Marketing Groepjes van 3-4 samenstellen Functies verdelen Een oplossing bedenken voor ‘ een probleem’

Marketing Wat is marketing? ‘alles wat een bedrijf doet om de verkoop te bevorderen!’ filmpje marketing

Hoe gaan we het doen? Planning van 10 weken Jullie maken een Marketingplan Lesweek 9: datum ….......... Inleveren van het marketingplan Lesweek 10: datum ............ Presenteren jullie het marketingplan aan ondernemers Het eindcijfer wordt bepaald door de beoordeling van het Marketingplan (50%) en de beoordeling van de presentatie + panelgesprek (50%)

Hoe ziet een les eruit? Iedere les een presentatie en inleiding wat we gaan doen Werken aan opdrachten Werken aan het marketingplan Werken aan je product of dienst

Groepjes samenstellen

Functies verdelen: 10 minuten Directeur Vergaderingen organiseren en leiden Contactpersoon Zorgen voor samenwerking en een planning Inkoop en verkoop manager Inkoop Verkoop Marketingmanager Marktonderzoek Concurrentieonderzoek

Een oplossing zoeken voor een probleem Bedenk een product of dienst Welk probleem lost dat op? Ga eerst brainstormen! Eerst een oefening …......(met je groepje)

Oefening brainstormen! Bedenk wat je allemaal kan maken van petflessen! 3 minuten

Brainstormen en product of dienst bepalen! Opdracht A – Product ontwikkelen (p.13) Iedereen van de groep noteert op een blaadje ideeën voor een product of dienst 5 minuten Met het groepje bepalen jullie de beste 3 ideeën 10 minuten Uiteindelijk bepalen jullie het beste idee voor jullie marketingplan 30 minuten

Aan de slag! Leerstof: Introductie op groen ondernemen Management en organisatie Marketingplan: H.1 Personalia en organogram