Tussen musicus en dirigent: dans of gevecht…?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat betekend ARM zijn?.
Advertisements

Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Hoe ruim ik mijn kamer op?
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Communicatief gedrag + / -
Stel je voor : de bank geeft je elke ochtend een som van 86
Saca’s PowerPoint Presentatie
We hebben nu geen Tijd voor………..
Muziek is mijn leven..
Ben ik de enige? Een op de zes Nederlanders last heeft van somberheid, angst of andere klachten personen krijgen een depressie jaarlijks 1,1 miljoen.
Muziek.
Wie zijn wij? Wat doen wij? Waar staan wij voor?
‘Het talent bestaat niet. Het talent is de behoefte hebben iets te doen.’ ……. Wij als volwassenen willen graag dat kinderen zich goed ontwikkelen. Dan.
‘Het talent bestaat niet.
Bezoekje aan de bibliotheek op dinsdag 2 maart 2010 Groep 1a.
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
Dieren. De vos en de raaf Meneer Ibert, ik wil u graag iets kwijt, Hier zit ik naar uw notenbrij te staren Ik zou dit spelen, maar heb nu.
DIGITALE COLLAGE ESTHER
MUZIEK Petra en Anna. Weet je hoe zeg je… de vioolsleutel de noot, noten.
6 September 2012 Lotto Arena - Antwerpen. Wat zijn je verwachtingen vooraf? Wat is je ervaring geweest? ONDERZOEKSVRAGEN.
Geachte Heer Heijn. Volgens uw wensen hebben wij uw winkelkarretjes aangepast. Wij zullen uw complete voorraad zo snel mogelijk omruilen voor de nieuwe.
Joep Lobée 31 oktober 2013 De 7 principes en mijn ervaring.
 Dansen  Musicals  Museums  Films  Muziek  Concert.
Interpunctie, Veghel WEB-CURSUS.
Wanneer je... PPS creation “Stientje 6 september 2005”
Op zoek naar emotie. Hoe belangrijk is muziek op dit moment t.o.v. het verleden? Technologie is veranderd VB: Slaven, Grieken. Meerdere stijlen ontwikkeld.
Basisschool Op De Horst
OMGAAN MET ELKAAR Anti-pestbeleid rsg wiringherlant preventief
Dirigeren Wat doet een dirigent?. inhoudsopgave Wie laat ik spelen? Ga ik aftellen? Welke opdrachten kan ik geven? Hoe laat ik ze stoppen?
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
WhatsApp-groep GB Welkom bij de bijeenkomst: WhatsApp-groep Veiligheid Gemert-Bakel.
Groep 6 Wat doe ik vandaag?. TIPS om te doen O Je zit vandaag onverwacht thuis. Je krijgt wat tips om vanmiddag te doen. Je hebt soms wel een PC nodig.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
 Snaps!  uSound Ares  SketchBook Pro  Fruit Ninja  Sonic Dash  SoundCloud.
Charpentier ( ) Te Deum Geleid luisteren © Pieter Seuren.
Wat is creatief denken? Ken je dit spel goed?. Wat is creatief denken? Op een gegeven moment lukt het niet meer om te winnen.
Singer-Songwriter Zingen en spelen tegelijk Tekst Melodie Akkoorden Transponeren Stijl en tempo Tekst langer maken Vorm.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
Welkom.
Kunstlied 1 Zoek wat oude spullen, in je vaders schuur
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Wat de sabbat ons te zeggen heeft (Inleiding) Zondag 38
Gesprekken op school Gespreksvoering Overzicht hoofdstuk 8
Bepaal jouw SuperPowers!
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Rustdag Genesis 2:1-4 Opdracht:
De veranderende rol van de IB
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Het V3B-spel: vinden, binden, boeien en bloeien
Welkom in groep 1.
Het 24 spel.
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
Folklore als inspiratie
Nieuwjaarsbijeenkomst Huurdersbelangenverenigingen
Kato bruyneels, Lore Driessens
Het lied als symfonie, of andersom
Cursus assistent-scheidsrechter
Geschenk van de Tijd Met leuke Foto's
TALENTENQUIZ.
Excelsior naar de 100 – en verder
OP DE WILLEM DE ZWIJGERSCHOOL
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
volgende bladzijde terug
Let op: probeer waar te nemen zonder oordeel, want je weet niet waarom die ander doet wat hij/zij doet! Zie als voorbeeld dit filmpje:
Welkom in groep 4.
Transcript van de presentatie:

Tussen musicus en dirigent: dans of gevecht…? Prelude 29 oktober 2017 Tussen musicus en dirigent: dans of gevecht…?

Wie zijn wij?

Sjostakovitsj 10: ‘Portraying human emotions’ Enkele luistervoorbeelden van emotie in muziek, live gespeeld uiteraard. En om thuis nog even na te luisteren: - het begin, volgens Collon de belangrijkste maten uit het stuk - 'mijn' solo - en de mooiste solo uit het stuk...

Dirigeren: de basis Ervaar zelf hoe het ‘werkt’, de magie van het dirigeerstokje. Welke zaken zijn essentieel? Soms leer je veel van iemand bij wie het even niet lukt… zoals hier... Ritme/tempo - Dynamiek – Orkestklank - Sfeer - Instrumenten aangeven - Begin en einde

De rol van de dirigent De musici kunnen al prachtig spelen en willen graag tot het uiterste gaan, hoe kan een dirigent het beste iets toevoegen…? En hoe ervaren ‘wij’ dat? Uw keus: Stel ons de vragen die u kwijt wilt; Breng een bezoekje aan de boekentafel; Probeer het zelf eens uit, dirigeer ons!

Tot slot… … kunt u vanmiddag horen hoe onze dirigent Nicholas Collon ons inspireert… Een heel fijn concert gewenst!