Thema Armoede binnen de school Naam :Dhamsahai Shermila

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“The Future depends on what we do in the present!”
Advertisements

Uitval en uitsluiting in het onderwijs
Plusgroepen in het basisonderwijs.
Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Begeleiden in de BPV.
Maart 2010 FC Twente Taaltreffers Woordenschatontwikkeling door een combinatie van voetbal, gaming en educatie.
Welkom.
Hans Everhardt – MBO Groningen
Wat kunnen wij leren van het Finse onderwijsmodel? Bob van de Ven
Hoe kun je de kwaliteit van onderwijs in je eigen project verbeteren?
Compacten en levelboxen.
Het VPI als basis voor integraal handelingsgericht indiceren
GRENSVERLEGGERS 2012 Maakt Mobiliteit de loopbaan aantrekkelijk?
W AT ALS …. S EKSUELE EN RELATIONELE ONTWIKKELING Groep 10 Gedrags-en maatschappijwetenschappen Isabelle Rots.
Welkom. Ontstaan Betere aansluiting HBO Meer praktijk Meer uitdaging/motivatie Onderpresteren aanpakken Beroepsperspectief.
MEDIATiON (obs De Sleutel) Leerlingen uit groep 8 worden ingezet als mediator. Elke leerling is een viertal keren per jaar aan de beurt. In tweetallen.
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
Wat cijfers 25% van de voortijdige schoolverlaters stopt vanwege verkeerde studiekeuze (ROA, 2009, p. 52)ROA, 2009, p. 52 Veel jongeren blijven in het.
Oog voor slimme kinderen?!
Wafae Idrissi & Alice van der Veen
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Vervolgmeting kengetallen NRO-bijeenkomst
Methodische gespreksvoering
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
. Reacties tot nu toe………………………….. Veenlab. . Waaruit bestaat de pilot? Veenlabproject: Veenlab kennisrotondeproject. Veenlabmethode: de methode waarmee.
Tevredenheidspeiling
ABV – SLC opdracht : Hoe stimuleren en coachen we de competentieontwikkeling bij studenten op zodanige wijze dat deze daar zelf vorm en inhoud aangeven?
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Welkom. Inhoud van de avond Agenda Huiswerk Schoolkamp en musical Centrale Eindtoets PO Persoonlijke leerdoelen Voortgezet onderwijs en schooladvies.
Vignet Gezonde School Gezonde Scholen presteren beter!
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Themacertificaat Welbevinden en Sociale Veiligheid Marjolein Keij, Jeroen Lammers 21 oktober, 2015.
De Digitale Techniekscan door Frans Hollander Techniekcoach van regio Oost.
Presentatie schooltijden oudergeledingen 23 november 2015Presentatie schooltijden oudergeledingen 1.
DE SCHOUW SCHOOLTIJDEN. Inhoud Stand van zaken Verschillende modellen Enquête voor ouders.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Het 5 gelijke dagenmodel Obs ’t Hunnighouwersgat.
Leer kracht Workshop over competenties van
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Informatieavond schooltijden. Informatieavond   Aanleiding   Warming-up   Algemene info   Pauze   Aan de slag   Afsluiting en vervolg.
Welkom Dinsdag 2 april uur Andere schooltijden.
Onderzoek netto-lasten onderwijs Lansingerland Raad 25 november 2014.
Evaluatie Funkey Door: Robyn de Wit. Agenda –Evaluaties Funkey docenten –Evaluaties betrokken scholen.
De actualiteit TypeWorld maakt leren typen leuk en makkelijk!
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Leren Leren binnen de Latasteschool
Presentatie intervisie Manon de Dobbelaere P4A
Cliënt in zijn kracht Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13.
Ouderbetrokkenheid Sander Van Acker Maart 2016.
Welkom! Informatieavond september en 17 januari schooljaar Groep 3.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Dorcas: In actie voor de allerarmsten
Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
Het district Mymensingh in Bangladesh is een achtergebleven gebied
Eindopdracht kwaliteitszorg.
Welkom! Informatie avond groep september en 16 januari schooljaar
Maker Education Know and Understand ‘Leren door maken’
Bram De Bie Initiatie Webquests.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
LIP.
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 13
Uitwisseling Denemarken
het katholiek basisonderwijs
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Ouderavond groep 8 Schooljaar 2018/2019
Voorlichtingsbijeenkomst 4e klassen HAVO en VWO
Transcript van de presentatie:

Thema Armoede binnen de school Naam :Dhamsahai Shermila systeemdenken Thema Armoede binnen de school Naam :Dhamsahai Shermila

Armoede binnen de Lbo school -Geen schoolgeld-geen educatie -Geen brood – minder concentratie   Verzuim- leerlingen komen nauwelijks op school dropouts Studenten haken af van de school Tienerzwangerschap Prostitutie

Motivatie is heel belangerijk Doel :De studenten motiveren om hun studie af te maken.

Aanpak De onderwijsgevenden moeten de leerlingen elke keer stimuleren – complimenteren Het onderwijssysteem aanpassen tot hun niveau. Praktisch: de scholen moeten een budget hebben om deze kinderen toch te kunnen voorzien van brood zodat ze de scholen toch kunnen bezoeken De leerlingen praktische opdrachten geven, daardoor beheersen ze de leerstof beter

-Strakke beleid, -gediciplineerde leerkrachten bijscholing van de leerkrachten het traditionele onderwijsstructuur moeten we achterwege laten -