WetgevingsleerOnline

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Open normen in wetgeving
Advertisements

Amsterdam- Amersfoort
Kick off periode 8 April FM Bouw BV •Periode 5 : informatie vastleggen •Periode 6: de organisatie rond de informatie •Periode 7: Interne informatievoorziening.
Like! #Nt2: Aan de slag met nuttige toepassingen van sociale media in het NT2-onderwijs Yolande Spoelder.
Basiskwalificatie onderwijs in een internationale context Lezing 31 oktober 2006 Riekje de Jong.
Stichting RechtenOnline
Maatschappelijke participatie
Ontwerpprojecten In de praktijk
Voorontwerp van wet “Diverse bepalingen”, hoofdstuk “Administratieve vereenvoudiging” Deel “Rijksregister”
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Stichting RechtenOnline ICT in het juridisch onderwijs.
Mediatheek en IVG.
Wie zijn wij & wat doen wij? 2 e jaar studenten SCW Evenement management  Project V Samenwerking  NAC, Playing for success, Radar, The Popcorner.
Portfolio Faculteit der Letteren 1 Evaluatie van 2 jaar Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit Utrecht Gerrit Bloothooft.
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
STAGE Faculteit Rechtsgeleerdheid. Programma Opleidingsonderdeel “stage” : K. Bernauw Practische organisatie : K. Rötgens Getuigenis/ervaringen studenten-stagiairs.
Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.
Implementatie Uniek Loket 26 november thema’s Ondernemingen Ondernemerschap Omgevingsfactoren 5 perspectieven Sensibiliseren Informeren Adviseren.
Werkbijeenkomst Leerdoelen & Toetsing Bijeenkomst in het kader van de accreditatie / zelfevaluatie IO en IDE 23 mei 2013.
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
3 Arbeidsrecht en de arbeidsovereenkomst
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
SURF Normenkader HO Geert Eenink Teammanager Software & Cloud.
Algemene inleiding Wabo
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Mr P.C. Slangen Projectleider Schakelzone Recht
Sandra van Ginneken, Adviseur DHW
Roadmap Toekomstbeeld 2016 Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning
Bijeenkomst niveau 4 Detailhandel
ISO 21/11/2014. OER basistraining ISO 21/11/2014.
Guy Janssens Een van de leukste cursussen die ik bij de Open Universiteit gevolgd heb! Guy Janssens
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
Bekeken vanuit het perspectief van Bestuur en Management Paul Scharff en Roelof Eleveld.
Meten van Burenlawaai ing.Rein.C.Muchall Geluidconsult bv. Amsterdam- Amersfoort woonoverlast 28 April 2011.
3. WBSO in het kort WBSO = Wet Bevordering Speur- en Ontwikkelingswerk Voorwaarden: Uw onderneming betaalt loonheffingen of u betaalt als zelfstandig.
3. WBSO in het kort WBSO = Wet Bevordering Speur- en Ontwikkelingswerk Voorwaarden: Uw onderneming betaalt loonheffingen of u betaalt als zelfstandig.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Bètasimulaties Jeroen Sijbers, Bètasteunpunt Wageningen.
ABV 03 Samenwerken Bijeenkomst 3 Teamspirit Teambelang Assertiviteit.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Studiemiddag vakdidactiek/opleidingsdidactiek PTH Windesheim 3 december Verzorgd door ECENT/OTIB Op uitnodiging van Theo Last en Wim Sterken n Peter Smulders.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Educatie Maastricht en Mergelland. Educatie wat is dat ? Onderwijs voor volwassenen 18 + Binnen de Wet op de Educatie en Beroepsonderwijs (WEB) Onderwijs.
Drank- en Horecawet 10 juni Inhoud De Drank- en Horecawet Regels paracommercie (verplichtingen) en stellingen Regels overige (keuzen) en stellingen.
1 Toetsontwikkeling en kwaliteit AOC-raad presentatie Silvester Draaijer (Onderwijscentrum VU)
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 9. Terugblik  Wat vonden jullie van het FabLab?  Alles gelukt met het voorbereiden van de pitch?
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Vergunningprocedures Vliko Zoeterwoude 2 april 2014.
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Programma informatieavond groep 7
Rechten en plichten van opleidingscommissies
Dierproeven. Leg dat maar eens uit!
Leren reflecteren op binnen- en buitenschoolse burgerschapservaringen
Collectedoelen 2013.
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Sieberdam/ROCS & KODOS
Grassrootsproject IMPULS digitaal.
Digitale videofragmenten in het onderwijs
ICTO-beleid van de Nederlandse universiteiten
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Dierproeven. Leg dat maar eens uit!
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Family & Community Inge Quirijn Robert Carolien Aart
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

WetgevingsleerOnline

Project RechtenOnline.nl Kennis verwerven van ICT in onderwijs Disseminatie van verworven kennis Ontwikkeling producten t.b.v. juridisch academisch onderwijs (‘halffabrikaten’) Dat eerste is wat mij betreft gelukt: er is meer mogelijk dan ik dacht, en het kan een toegev oegde waarde hebben. Ik kom daarop terug. Disseminatie: bijeenkomst als deze, waarvan er nog meer moeten komen. Halffabrikaten: b.v programmatuur die elke faculteit kan gebruiken, of waar verschillende vakken een eigen invulling aan kunnen geven. ICT

Enkele resultaten Sieberdam / ROCS (EUR / UL) simulatiespelen: - wilsgebreken (UvT) - wetgevingsleer (EUR)

WetgevingsleerOnline Cursus wetgevingsleer: Student is na de cursus in staat: - een wettelijke regeling te analyseren; - de handhavingsstructuur te beoordelen; - de bevoegdhedenstructuur te beoordelen; - zelf een eenvoudige wettelijke regeling te ontwerpen en te schrijven.

WetgevingsleerOnline simulatie: - ontwerpen en schrijven van een wettelijke regeling (b.v. gemeentelijke regulering van collecteren, Wet verbod kooigevechten) - schrijven van een kernbepaling (gedrags-voorschrift), b.v.: `Het is verboden zonder vergunning van … na zes uur ‘s avonds te collecteren’ - schrijven van nadere bepalingen

WetgevingsleerOnline Hoe: - samenwerkend leren - peer review - port folio voorziening

WetgevingsleerOnline Lectora-module ‘Taal en recht’: - problemen met bibliotheek - veel voorkomende fouten laten zien