WetgevingsleerOnline
Project RechtenOnline.nl Kennis verwerven van ICT in onderwijs Disseminatie van verworven kennis Ontwikkeling producten t.b.v. juridisch academisch onderwijs (‘halffabrikaten’) Dat eerste is wat mij betreft gelukt: er is meer mogelijk dan ik dacht, en het kan een toegev oegde waarde hebben. Ik kom daarop terug. Disseminatie: bijeenkomst als deze, waarvan er nog meer moeten komen. Halffabrikaten: b.v programmatuur die elke faculteit kan gebruiken, of waar verschillende vakken een eigen invulling aan kunnen geven. ICT
Enkele resultaten Sieberdam / ROCS (EUR / UL) simulatiespelen: - wilsgebreken (UvT) - wetgevingsleer (EUR)
WetgevingsleerOnline Cursus wetgevingsleer: Student is na de cursus in staat: - een wettelijke regeling te analyseren; - de handhavingsstructuur te beoordelen; - de bevoegdhedenstructuur te beoordelen; - zelf een eenvoudige wettelijke regeling te ontwerpen en te schrijven.
WetgevingsleerOnline simulatie: - ontwerpen en schrijven van een wettelijke regeling (b.v. gemeentelijke regulering van collecteren, Wet verbod kooigevechten) - schrijven van een kernbepaling (gedrags-voorschrift), b.v.: `Het is verboden zonder vergunning van … na zes uur ‘s avonds te collecteren’ - schrijven van nadere bepalingen
WetgevingsleerOnline Hoe: - samenwerkend leren - peer review - port folio voorziening
WetgevingsleerOnline Lectora-module ‘Taal en recht’: - problemen met bibliotheek - veel voorkomende fouten laten zien