Richard West University of Georgia

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Research Based Learning
Advertisements

Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
PHP & MYSQL LES 03 PHP & DATABASES. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
Blended learning Over minder onderwijzen en meer leren
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
techniek, communicatie en didactiek
Toledo en de resultaten van het onderzoek door IBM Wim Machiels.
Onderwijsevaluaties nieuwe stijl
Blackboard als digitale toetsomgeving Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005.
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
Schrijfvaardigheid met de LTB Fulco Teunissen James Boswell Instituut, Universiteit Utrecht Edith Schouten UTN, Radboud Universiteit Nijmegen.
Presteren ijverige studenten beter? De complexe relatie tussen
Michel Visser Founder EesySoft
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
Is ict alleen maar enabler? Darco Jansen. Gezamenlijke verkenningstocht Welke ict wordt ingezet in het onderwijs? Hoe wordt ict (didactisch) gebruikt.
Workshop Onderzoeksontwerp
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
2004-nu: Safe Assign(-ment) op de VU
Blackboard en de UB Introdia (hetgeen zoals jullie weten het meervoud van introdium is)
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Altus Seminarie Werken met informatie binnen het onderzoek over hoger onderwijs: enkele databanken 2 december 2010Martine Pieters.
Unieke kans voor het open online kennisdeling binnen Z&W MOOC Factory ontwikkelt MOOCs door een didactische bril en is kennisdrager in Nederland op het.
TOPTAKENWEBSITE GEMEENTE BEST
Succes met SPBS Effectievere begeleiding via de agenda SPBS in het VO.
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren.
Karel Vlieghe - Utrecht 29 januari 2005 Veranderscenario’s voor e-Learning systemen Evolutie van e-Learning systemen door de jaren heen.
Papier of Elektronisch 2 portfolio implementaties bij Geneeskunde Maarten van Wesel & Anouk Prop.
Meedoen met de Monitor de Bibliotheek op school - vmbo.
Universiteit Maastricht Blackboard CS Elektronische leeromgeving Universiteit Maastricht (eleUM)
Erasmus Taal- en letterkunde Infosessie 19 november 2015.
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE?
Erasmus Taal- en letterkunde Infosessie 8 december 2014.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
OPEN brainstorm.
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
What is the meaning of? Student centered learning
Innovatie in het onderwijs
Profiel Product Presentatie
Zorglokaal DE EVALUATIE.
Resultaten ICT monitor 2002
Learning Content Management Systeem
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Kluwer The end of Publishing
Gebruik Blackboard FEW
Center for e-Learning, RSM
ETUDE Toetsservicesysteem
Blackboard usage by teachers
Blackboard Usage Survey
Blackboard Testproces
Educational support & innovation
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Open Universiteit Nederland
Tool IG-1: Onderzoekend leren en de eisen van het wiskundecurriculum
Theo Selecteren? Niet doen! Theo
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Richard West University of Georgia Weighing costs versus benefits: evaluating the impact from implementing a course management system Richard West University of Georgia Paper presented at the American Educational Research Association, april 2006

Centrale vragen Hoe is het onderwijs verandert na de invoering van Blackboard (Bb)? Wat zijn de (on)mogelijkheden van Bb?

Achtergrond Vrijwel alle instelling (95%) voor het hoger onderwijs in de VS ondersteunen het onderwijs middels e-learning Echter, afgelopen jaren prijzen sterk gestegen, terwijl vrijblijvendheid in gebruik sterk is afgenomen (ELO als ‘mission critical’) Deze evaluatiestudie om scherper te krijgen wat precies de voordelen zijn van een ELO (Bb)

Achtergrond Weinig bekend over invloed van CMS op onderwijs Zoekopdracht eind 2005 met “course management systems” of “CMS”, “Blackboard”, “WebCT”, en “Moodle” op ERIC, Education Full Text, WebSPIRS, PsychInfo, en Ingenta leverde in totaal 164 artikelen op, waarvan slechts 10 met cursusoverstijgende data

Huidig evaluatie-onderzoek Vragenlijst met open en gesloten vragen random selectie van respondenten, 124 docenten en 163 studenten reageerden Interview semi-gestructureerd 28 verschillende cap. groepen; 48 docenten, 17 studenten Ondersteunings verzoeken (1341 telefoontjes)

Onderwijs context Blackboard wordt redelijk vaak gebruikt 4.000 van de 8.000 cursussen online 30.000 studenten per semester 300.000 gebruikers in de periode Sept 2001-Dec 2005 Resultaten zijn negatief beïnvloedt door instabiliteit Bb

Resultaten; Vragenlijst Studenten

Resultaten; Studenten

Resultaten; Studenten

Resultaten; Studenten

Resultaten; Studenten

Resultaten; Vragenlijst Docenten

Resultaten; Docenten

Resultaten; Docenten

Resultaten; Docenten

Resultaten; Docenten

Resultaten; Docenten

Resultaten; Vragenlijst Gebruik Bb

Resultaten; gebruik Bb

Resultaten; gebruik Bb

Resultaten; Interviews Docenten

Resultaten; Interviews - Bb helpt het onderwijs efficiënter maken omdat er slechts op 1 plek wijzigingen nodig zijn, en het just-in-time voorbereiding van het onderwijs toestaat - Bb ondersteunt het beste de overdracht van informatie, documenten en opdrachten van docenten naar studenten - Docenten die positief zijn over Bb gebruiken veelal docent-gestuurde benadering van het onderwijs

Resultaten; Interviews Bb wordt niet gezien als een handige tool voor student-gestuurde benadering van het onderwijs Onder andere omdat: * meeste beheersmogelijkheden alleen toegankelijk voor docenten * het niet makkelijk is aan te passen aan individuele wensen

Conclusies Docenten en studenten zijn ‘moderately satisfied’ op voorwaarde dat Bb beschikbaar is. Van alle features worden er 4 regelmatig gebruikt ihkv informatie-overdracht van docent naar student (course documents, grades, announcements & e-mail) 3. Bb ondersteunt voornamelijk docent-gestuurd onderwijs, het is minder sterk in het ondersteunen van student-gestuurde, constructivistische benaderingen

Overweging Universiteit van Georgia, geleidt tot een nadruk op Ondanks de positieve resultaten heeft Bb, aan de Universiteit van Georgia, geleidt tot een nadruk op informatie-overdracht in het onderwijs De keuze voor één leeromgeving voor de gehele universiteit heeft een remmende invloed op wijzigingen in didaktiek

Wilco te Winkel Onderwijspsychologie, HERC Vragen ? Opmerkingen ? ICTO-overleg 18 mei 2006 Wilco te Winkel Onderwijspsychologie, HERC

When the only tool you own is a hammer, every problem begins to resemble a nail. Abraham Maslow

When the only tool you own is a hammer, every problem begins to resemble a nail. Abraham Maslow