Ministry of Foreign Affairs Kingdom of the Netherlands

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Advertisements

Methodiek om het doelbereik van het beleidsnota GIDEON te meten
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
donderdag 17 juli 2014 Thursday, 17 July 2014 Those who smoke, will die !!!! Those who don’t smoke……….. RIGHT !! Zij die roken, zullen sterven !!!! Zij.
User Centred Development
Bedrijfsspecifieke extensies Standaard Rekeningschema
Rotary Days Planned September Rotary Days can take any form, as long as they are fun and appealing to the non-Rotary public. Here are just a few.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: My favourite recipe… Can-do : kan veel zaken binnen het eigen interessegebied duidelijk.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Guides for gutter Text colours R 27 G 66 B 152 R 0 G 0 B 0 R 127 G 127 B 127 Background.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
De Betekeniseconomie.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Localizing the SDGs – Brussels, 16/5/2017
Presteren onder druk.
Social benefits, residence permits and more ….
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Joint Leiden-Delft-Erasmus project on Cyber Insurance
E22 Eastern Entrance to Riga
De taaltaak
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Take home messages Zoals het danbij zijn canon hoort hebben we als OR natuurlijk uitgebreid gedelibreerd over wat Nu wel en niet een canon moest zijn.
English 23 April 2018.
Rob Heyman and Ilse Mariën
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
UGlobe Utrecht University, 9 March 2018
Towards and Africa Europe Partnership
A realistic basic income policy needs two pillars
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

Ministry of Foreign Affairs Kingdom of the Netherlands Travel Advice Ministry of Foreign Affairs Kingdom of the Netherlands 25 October 2017 Mr Jeroen Jansen

Policy Consular services Information sharing Support to Dutch abroad Aims Help Dutch to take responsibility and stay safe Minimize the demand for support Some quick words on policy Consular services in two stages: 1 before traveling abroad, 2 once abroad => 1 information sharing, 2 Update & Support

Communications Channels Travel advice site Social media 24/7 BZ travel app 24/7 BZ Information service 24/7 BZ Contact Center In order to enable our citizens take their own responsibility, we have an obligation to inform them to the best of our knowledge and abilities Therefore, multi-channel approach I am going to shortly touch upon the different channels, before we focus more on the travel advice itself. First the site, this screenshot is of English version of the site (but I like the picture of Miffy)

Social Media https://twitter.com/247BZ https://www.facebook.com/ministeriebz/ Social media: this is a screenshot of the MFA Consular Twitter site. Conclusion: Changes in classifications are reported in all channels

24/7 BZ Travel App Up-to-date advices What to do in case of emergency Contact details of Dutch representations Push alert in case of changes in advice Modern look & feel User friendly 150.000 downloads The app, gone live in 20## Some developments, see next slide

24/7 24/7 BZ Travel App + Direct contact button to 24/7 Contact Center Link to 24/7 BZ Information Service Direct contact button to 24/7 Contact Center 7 days a week, 24 hours a day Local costs New additions to the app: 24/7 BZ Information Service Just by leaving phone number or emailadres (light) or by leaving more details 24/7 Overal dichtbij

Travel advice 250.000 unique visitors per month Sudden increases in crisis situations Role media

Travel advice No specific security risks Careful; security risks Necessary travel only Against all travel 4 colour system Discussions: > on meaning of colour ‘green’ > Can Green and Orange / Yellow and Red exist next to each other?

Travel advice Content Security of Dutch is central Non binding advice Text in line with map (and vice versa) Procedure Embassy advises Consular Department has overview and decides Sources of information: Other government departments Security and Intelligence Services EU Member States Local authorities Companies and organisations, like NGO’s and travel agencies De Nederlandse ambassades en consulaten weten wat er speelt in een land. Ze bezoeken gebieden om de veiligheidssituaties te beoordelen en spreken met lokale autoriteiten en andere organisaties. Daarnaast heeft het team dat de reisadviezen maakt contact met: * Veiligheid Nederlanders is uitgangspunt inhoud reisadvies * Als voorbeeld van contact met reisorganisatie: in Sri Lanka contact gehad met TUI agents on the ground; naar aanleiding daarvan reisadvies aangepast.

International aspects National competence Impact on bilateral relations Informal consultation with like minded National competence: Specific to the Dutch travelers – the threat to their safety can differ from that to other travelers, also Dutch travelers may have other customs Minister of FA holds responsibility, politically accountable

Multi-channel approach Focus on security issues Information based What works Multi-channel approach Focus on security issues Information based Close cooperation with third parties Customized to Dutch travelers We will never win it in speed from the media, but we base our communications on hard information and provide consolidated advices. Misschien leuk bijv om te noemen dat we bij Cuba contact hadden met TUI die mensen op de grond hadden, waarna we ook obv hun info het reisadvies hebben aangepast (toch Diane?).   Open deur, maar wat voor internationale bedrijven (zoals een TUI) niet werkt: Duitsers mogen bijv. wel naar een land reizen, Nederlanders niet. Kunnen deze bedrijven niet goed uitleggen aan hun klanten. Daarom ook goed dat we deze workshop hebben, zo ontstaat hopelijk meer begrip over verschillende reisadviezen tussen EU-lidstaten.   Wat werkt: goede samenwerkingsverbanden tussen overheid en internationale reisbedrijven. Dit vergroot de informatiepositie van de overheid (door info te kunnen krijgen van mensen on the ground, naast eigen ambassadepersoneel) en wanneer een Thomas Cook bijv. besluit om mensen ergens weg te halen met eigen vliegtuigen en er nog plekken over zijn, dan kunnen er in goed overleg vaak wel Nederlanders mee. Die hoeven wij dan niet meer op te halen

Use of confidential information Staying unbiased Challenges Use of confidential information Staying unbiased International differences Matching travel advices to media (in speed) Managing expectations Does it work for the public and partners? We will never win it in speed from the media, but we base our communications on hard information and provide consolidated advices. Misschien leuk bijv om te noemen dat we bij Sri Lanka contact hadden met TUI die mensen op de grond hadden, waarna we ook obv hun info het reisadvies hebben aangepast (toch Diane?).   Open deur, maar wat voor internationale bedrijven (zoals een TUI) niet werkt: Duitsers mogen bijv. wel naar een land reizen, Nederlanders niet. Kunnen deze bedrijven niet goed uitleggen aan hun klanten. Daarom ook goed dat we deze workshop hebben, zo ontstaat hopelijk meer begrip over verschillende reisadviezen tussen EU-lidstaten.   Wat werkt: goede samenwerkingsverbanden tussen overheid en internationale reisbedrijven. Dit vergroot de informatiepositie van de overheid (door info te kunnen krijgen van mensen on the ground, naast eigen ambassadepersoneel) en wanneer een Thomas Cook bijv. besluit om mensen ergens weg te halen met eigen vliegtuigen en er nog plekken over zijn, dan kunnen er in goed overleg vaak wel Nederlanders mee. Die hoeven wij dan niet meer op te halen

Thank you & safe travels