Lokaal Bereiksonderzoek Contact April 2017 – November 2017

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoestemtpeelenmaas.nl Waarom kiezers stemmen of thuisblijven en wat lokale politici daaraan kunnen doen Onderzoek van de Rekenkamercommissie Peel en Maas.
Advertisements

Crossmedia Strategie en concept.
Funkties moderne verzorgingsstaat; • -zorgen • -verheffen • -verbinden • -verzekeren.
België in een internationaal perspectief Erik Schokkaert.
Sterk door lokale samenwerking!. Onze ambitie is: • behoud van een aantrekkelijk winkelcentrum • effectief functioneren van het centrum • versterken van.
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Wat zijn goede peilingen?
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
De innovatie-matrix De veranderende rol van docenten
Programma SVB Trekkingsrecht
Duurzaam Drimmelen Duurzaam Betaalbaar Lokaal Lokaal samenwerken aan een duurzame toekomst Inspiratie-avond Made Welkom op BS De Lage Weide 20 juni 2012.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Decanaat bovenbouw klas 4 Belangrijk jaar: Examenjaar Kiezen van een vervolgopleiding.
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
René van Vianen Adviesbureau Van Montfoort. REFLECTIE OP DE REGIO ’ S RAAK Stand van zaken November 2005 Adviesbureau Van Montfoort.
Onderzoek, conclusies en aanbevelingen 23 november 2011
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Onderwijs Transparant
Projectweek.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Jeroen Verspeek, Hoofd Kijk- en LuisterOnderzoek Datum: 3 oktober TV- en Radiodag Kabelraden.nl.
De evaluatie van een project
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Advertentie Exploitatie Ondersteuning Meer €’s ……., met minder FTE’s.
Unieke samenwerking OMI en mobiele operators Sms9009: Eenvoudig per sms naar internet op mobiel.
Ontwikkeling Bestuurlijke Toekomst Duin- en Bollenstreek onderzoekstraject aanpak en resultaten.
Informatie bijeenkomst Kansrijk Eigen Baas Eindhoven.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
Presentatie CPO Hultens End Voorlichtingsavond bouwen in Gilze-Rijen
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Bijeenkomst over pilot functiecreatie Jobbanking via de sociale economie bijeenkomst over pilot functiecreatie Hartelijk welkom! Mary van de Looij & Bert.
Agenda Programma decanaat/LOB Tijdpad voor keuzetraject profielkeuze Belangrijke data Vragen?
Dit is een test. Een tweede dia biedt mogelijk uitkomst.
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Business Center Gemert 15 oktober 2015 PARKMANAGEMENT BEDRIJVENTERREINEN GEMERT-BAKEL.
SCHELDESYMPOSIUM | 26 november 2015 SCHELDESYMPOSIUM 26 november 2015.
© Mulier Instituut, Utrecht De positie van de RSO Platform Sportdeelname 12 november 2015 Remko van den Dool 12 november 2015.
Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016
KVO-B Presentatie KVO-B 16 juni 2014 Overleg Ondernemersverenigingen Gemeente Maasgouw Chris Bosch (OML) (
Informatiebijeenkomst herindelingsprocedure Groningen, Haren en Ten Boer 8 april 2016.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Schuldhulpverlening Tijdlijn schuldhulpverlening 2011 Beleidsplan integrale schuldhulpverlening vastgesteld 2013 (juli) start onderzoek rekenkamer in Ridderkerk.
Opvang van vluchtelingen (Inter)nationaal probleem en lokale bijdrage Jan W. Brenninkmeijer Burgemeester.
DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman.
De jeugd heeft de toekomst Uitwerking proces door; Esther Radia Mieke Ruben Rene.
Waarom InDrenthe? Wie kijkt er naar een livestream? Wat betekent InDrenthe voor uw evenement? Wat kost InDrenthe? Welke andere mogelijkheden biedt InDrenthe?
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m De Ontmoeting Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 9 juni 2016.
Onderzoek, resultaten en vervolg. Wat? instrument ontwikkeld door de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen vzw (VAD) de mate waarin verschillende.
Glasvezel in de buitengebieden Buurtvereniging Horst Telgt.
Profiel Netbeheer en diensten klanten
Cursus vrijwilligers werven
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over de “Burgers, de media en pressiegroepen”. De powerpoint bevat de basisstof die je moet kennen om het centraal.
Energiebesparing bij bedrijven
IMPLEMENTATIE KWALITEITSKADER
Uitkomsten Beste Werkgevers
Rapportage Kwaliteitsmeting huishoudelijke ondersteuning
Wat levert Project Buiten op?
Marketingplan.
Fairtradegemeente Schijndel
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Implementatieplan Telemonitoring Hartfalen
H1 Media en communicatie
H2 Soorten media.
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Onderzoeksstrategie: survey
Menselijke Maat Begrijpelijke Taal
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Bemiddelingscommissie
1.2 massamedia en internet
Transcript van de presentatie:

Lokaal Bereiksonderzoek Contact April 2017 – November 2017 In april en november 2017 laat de NLPO collectief lokaal bereiksonderzoek uitvoeren. Een unieke kans om te achterhalen hoe het bereik is in het uitzendgebied en biedt onmisbare informatieve om het nog beter te doen. Door het onderzoek collectief te doen, kan het kosten-efficiënt worden uitgevoerd en gerapporteerd. MELD JE NU AAN! ACHTERGROND Vanaf 2015 laat de NLPO 2 keer per jaar een collectief lokaal bereiksonderzoek uitvoeren. Een unieke kans voor omroepen om te achterhalen hoe het bereik is in het uitzendgebied. Daarnaast levert het onderzoek kennis over waardering, functie en profiel van de kijkers/luisteraars. Deze informatie is onmisbaar voor omroepen om het nog beter te doen en is te gebruiken richting stakeholders als de politiek en zeker ook richting (potentiële) adverteerders. COLLECTief biedt voordelen Door dit collectief te doen, worden uitkomsten met elkaar vergeleken en is het zeer kosten-efficiënt uit te voeren.  De kosten voor het uitvoeren van een lokaal bereiksonderzoek beginnen bij € 4.000,- voor 1 mediumtype. Eén van de mogelijkheden is om voor samenwerkende omroepen te meten wat het bereik is van de gezamenlijke programmering binnen de regio en wat de waardering is en wat het profiel is van de kijkers/luisteraars. OPZET onderzoek Het onderzoek wordt uitgevoerd door het gerenommeerde onderzoeksbureau DVJ Insights. DVJ Insights voert al jaren het bereiksonderzoek uit in samenwerking met de NLPO en heeft de beschikking over benchmarks om de resultaten in perspectief te plaatsen. Een representatieve steekproef van 300 inwoners in het uitzendgebied worden via internet benaderd. Per medium (tv, radio, internet, social media) zijn er vraagmodules ontwikkeld; daarnaast is het mogelijk om extra vragen mee te nemen. Na het onderzoek krijgt de lokale omroep een complete rapportage. Deelname op twee momenten Er zijn 2 mogelijkheden per jaar om aan te sluiten bij de collectieve meting. De eerst volgende meting start november 2017.   Contact Voor vragen of opmerkingen kan contact opgenomen worden met Ralph Sluis van DVJ Insights (06-44 88 85 39)