Learning Content Management Systeem Presentatie Learning Content Management Systeem Psychologie
Indeling presentatie - Redenen voor LCMS - Voordelen van Psy-LCMS - Schets van organisatie-proces - Voorbeeld van organisatie-proces - Resultaten / student-view - Een paar statistieken… - Vereisten / nadelen van Psy-LCMS
Redenen voor LCMS - learning content staat op 1 vaste plek, geen vermeerdering van content - makkelijk hergebruik van onderwijs-jaarprogramma - scheiding content en vormgeving, versimpeling werkzaamheden - consistente lay-out voor alle materialen, eenvoudig beheer - integratie learning content met administratie (auteursrechten, metadata) - doorzoekbaarheid van alle (typen) studiematerialen - actueel overzicht van gebruik studiematialen in het curriculum, gedetailleerd overzicht van kosten van het onderwijs
Voordelen van Psy-LCMS bevat alle functionaliteit van vorige slide geen extra investeringen - maakt gebruik van technische infrastructuur van de EUR - gratis beschikbare software maximale flexibiliteit - leeromgeving onafhankelijk open source scripting Blackboard versie inmiddels online (4 uur werk)
Proces: Gebruik artikel in leeromgeving - docent levert aan - artikel (papier of electronisch) - bibliografische beschrijving - plek van artikel in het onderwijs - OBP voert eenmalig nieuw artikel in: * Bestandsnaam: * Auteurs: Py: Title: Journal title: Vol: Issue: Begin: Eind: * Partities: * Abstract: Aantekeningen: Verantwoording: URL:
Proces: Gebruik artikel in leeromgeving OBP voert jaarlijks de plek van het artikel in het curriculum in, in een afzonderlijke database: Database: “literatuur_2003” * Bestandsnaam: * Sleutel
Voorbeeld: Gebruik artikel in leeromgeving - docent 1e jaars cursus levert aan - artikel (papier of electronisch) - Ackerman, P.L. (1996). A theory of adult intellectual development: Process, personality, interests, and knowledge. Intelligence, 22 (2), 227 - 257. - “artikel ten behoeve van 2e probleem” - OBP voert eenmalig nieuw artikel in: * Bestandsnaam: ackerman_1996 * Auteurs: Ackerman, P.L. Py: 1996 Title: A theory of adult intellectual development: Process, personality, interests, and knowledge. Journal title: Intelligence Vol: 22 Issue: 2 Begin: 227 Eind: 257 * Partities: 3 * Abstract: The development of adult intelligence assessment early in this century as an .. Aantekeningen: Verantwoording: URL:
Voorbeeld: Gebruik artikel in leeromgeving OBP voert jaarlijks de plek van het artikel in het curriculum in, in een afzonderlijke database: Database: “literatuur_2003” * Bestandsnaam: ackerman_1996 * Sleutel 1_2_02 onderwijsjaar probleemnummer cursuscode
Resultaat: Gebruik artikel in leeromgeving vaste verwijzing naar het artikel: http://www.eur.nl/fsw/psyweb/scripts/artikelen.php?page=ackerman_1996 vóór betaling auteursrechten
Resultaat: Gebruik artikel in leeromgeving vaste verwijzing naar het artikel: http://www.eur.nl/fsw/psyweb/scripts/artikelen.php?page=ackerman_1996 na betaling auteursrechten
Resultaat: Overzichtspagina’s Overzicht per probleem http://www.eur.nl/fsw/psyweb/scripts/literatuur_perprobleem.php?id=1_2_02 Overzicht per blok http://www.eur.nl/fsw/psyweb/scripts/literatuur_perblok.php?id=1_2
Resultaat: Overzichtspagina’s Overzicht gehele opleiding http://www.eur.nl/fsw/psyweb/scripts/literatuur_overzicht.php
Een paar statistieken…. 5 databases: Artikelen, Animaties, Boeken, Presentaties,Videos 2003/2004 totaal Artikelen 331 413 Animaties 64 205 Boekhoofdstukken 207 235 Presentaties 289 694 Videos 208 436 in totaal: 4429 bestanden; 7,7 Gb learning content
Vereisten / nadelen Psy-LCMS PHP en CSS kennis Onderwijskundige sturing ? Contact-gegevens: Wilco te Winkel docent onderwijspsychologie tewinkel@fsw.eur.nl 010-408 2945 J5-23