Learning Content Management Systeem

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Advertisements

Document Management Silicon.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Samen leren samen werken in de cloud
E-RADEN Roadmap. AGENDA • Overzicht van nieuwe ontwikkelingen 2009 • Interfaces • Document Types : Meta-data • E-raden gratis ? • Perspectieven.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Management van Bibliografische Informatie (MBI) Module 4 College “Big Picture” Universiteitsbibliotheek UM 2002, 10 juni.
Een korte blik op het E-depot
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
BESTURINGS SYSTEMEN Vincent Naessens.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Bibliografische beheertoepassingen Jan Bollansée Altus-seminarie Groep T, Campus Vesalius Leuven, 2 december 2010.
Michel Visser Founder EesySoft
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
Introductie Digitale Bibliotheek UGent
Allemaal Content Steven Trooster & Stef Migchelbrink ICT in Onderwijs – Sociale Wetenschappen Content management en digitaal onderwijs.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
ERIC Zoekresultaat uitbreiden door te zoeken in meer databases.
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Databases I (H. 1) Wiebren de Jonge Vrije Universiteit, Amsterdam Voorlopige versie 2003.
Kennisobjecten kennisobjecten samen bouwen aan kennis.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
La nouvelle espérance - geïntegreerd project 2008 Belangrijke aspecten bij de keuze van een CMS systeem 2. Inleiding project CMS functionaliteiten Support.
Altus Seminarie Werken met informatie binnen het onderzoek over hoger onderwijs: enkele databanken 2 december 2010Martine Pieters.
Deel XXI 1 Internetapplicaties Internetprogrammeren Capita Selecta.
Juriconnect vanuit het perspectief van de kennismanager en eindgebruiker Diederik Benschop 5 april 2017.
Bibliotheek Sociale Wetenschappen Introductie tot het zoeken Communicatiewetenschappen  Website faculteitsbibliotheek  Catalogus LIBISng: boeken, eindwerken,
Technische Architectuur
PHP & MYSQL LES 04 CMS: BEST PRACTICE. PHP & MYSQL 01 PHP BASICS 02 PHP & FORMULIEREN 03 PHP & DATABASES 04 CMS: BEST PRACTICE.
Een overzicht van de hedendaagse mogelijkheden voor het bouwen van websites.
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
Informatievaardigheden Introductie BPE-10806
NETVIBES en DELICIOUS bij NHL HOGESCHOOL Hester van Randen 25 november 2010.
Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren.
Collect Betalingsverkeer 2 Vrijwilligers 3 Verantwoorde kerk 4.
Bibliotheekintroductie UA-bibliotheek Campus Drie Eiken Oktober 2007 Marjan Andries- Barbara Lejeune.
Eerste hulp voor de beginnende docent
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Tutoring Ba1-Ba3 Samenvattingen leren schrijven. In het begin was er… Een probleem… … en een wild idee!
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
A Waarde voor het onderwijsproces  Inzet van sociale media maakt onderwijs kwalitatief beter: o Effectiever / Efficiënter / Activerender o Bewuste ingezet,
On(der)wijs archief Archiefpraktijk op de Haagse Hogeschool.
Hergebruik van onderwijsmateriaal ICTO-mjp innovatieproject 2008/2009 Jorien van de BeltFrits Salomons Bob SchoonbeekHenk van der Zijden Moniek DelfgouSiemen.
Digital Data Conservation Joeri Both BMI dag 31 mei 2016 NKI.
Moodle Een voorbeeld van een E-learning management systeem.
Een nieuwe Website voor het LGOG Hans Sizoo. Aanleiding De AVL wil haar website herzien: Actualiteit steeds belangrijker Verschuiving naar online dienstverlening.
Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016
Kathleen D’hanis – november 2016
Keuzedeel Verdieping Software
Keuzedeel Verdieping Software
Zoeken naar een bekend tijdschrift of artikel
Inkoopcoöperatie.
Resultaten ICT monitor 2002
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Blackboard 6.1 Ronald Hos.
HIVE-pilot: van LCMS naar Onderwijsrepository
Sieberdam/ROCS & KODOS
OECR Onderwijskundig Expertise Centrum Rotterdam.
De - arts op Mathijs Doets
Richard West University of Georgia
Kluwer The end of Publishing
ETUDE Toetsservicesysteem
Leven Lang Leren Gids Digitale wegwijzer
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
Judith van Hooijdonk Oostende, Informatie aan Zee,
Transcript van de presentatie:

Learning Content Management Systeem Presentatie Learning Content Management Systeem Psychologie

Indeling presentatie - Redenen voor LCMS - Voordelen van Psy-LCMS - Schets van organisatie-proces - Voorbeeld van organisatie-proces - Resultaten / student-view - Een paar statistieken… - Vereisten / nadelen van Psy-LCMS

Redenen voor LCMS - learning content staat op 1 vaste plek, geen vermeerdering van content - makkelijk hergebruik van onderwijs-jaarprogramma - scheiding content en vormgeving, versimpeling werkzaamheden - consistente lay-out voor alle materialen, eenvoudig beheer - integratie learning content met administratie (auteursrechten, metadata) - doorzoekbaarheid van alle (typen) studiematerialen - actueel overzicht van gebruik studiematialen in het curriculum, gedetailleerd overzicht van kosten van het onderwijs

Voordelen van Psy-LCMS bevat alle functionaliteit van vorige slide geen extra investeringen - maakt gebruik van technische infrastructuur van de EUR - gratis beschikbare software maximale flexibiliteit - leeromgeving onafhankelijk open source scripting Blackboard versie inmiddels online (4 uur werk)

Proces: Gebruik artikel in leeromgeving - docent levert aan - artikel (papier of electronisch) - bibliografische beschrijving - plek van artikel in het onderwijs - OBP voert eenmalig nieuw artikel in: * Bestandsnaam: * Auteurs: Py: Title: Journal title: Vol: Issue: Begin: Eind: * Partities: * Abstract: Aantekeningen: Verantwoording: URL:

Proces: Gebruik artikel in leeromgeving OBP voert jaarlijks de plek van het artikel in het curriculum in, in een afzonderlijke database: Database: “literatuur_2003” * Bestandsnaam: * Sleutel

Voorbeeld: Gebruik artikel in leeromgeving - docent 1e jaars cursus levert aan - artikel (papier of electronisch) - Ackerman, P.L. (1996). A theory of adult intellectual development: Process, personality, interests, and knowledge. Intelligence, 22 (2), 227 - 257. - “artikel ten behoeve van 2e probleem” - OBP voert eenmalig nieuw artikel in: * Bestandsnaam: ackerman_1996 * Auteurs: Ackerman, P.L. Py: 1996 Title: A theory of adult intellectual development: Process, personality, interests, and knowledge. Journal title: Intelligence Vol: 22 Issue: 2 Begin: 227 Eind: 257 * Partities: 3 * Abstract: The development of adult intelligence assessment early in this century as an .. Aantekeningen: Verantwoording: URL:

Voorbeeld: Gebruik artikel in leeromgeving OBP voert jaarlijks de plek van het artikel in het curriculum in, in een afzonderlijke database: Database: “literatuur_2003” * Bestandsnaam: ackerman_1996 * Sleutel 1_2_02 onderwijsjaar probleemnummer cursuscode

Resultaat: Gebruik artikel in leeromgeving vaste verwijzing naar het artikel: http://www.eur.nl/fsw/psyweb/scripts/artikelen.php?page=ackerman_1996 vóór betaling auteursrechten

Resultaat: Gebruik artikel in leeromgeving vaste verwijzing naar het artikel: http://www.eur.nl/fsw/psyweb/scripts/artikelen.php?page=ackerman_1996 na betaling auteursrechten

Resultaat: Overzichtspagina’s Overzicht per probleem http://www.eur.nl/fsw/psyweb/scripts/literatuur_perprobleem.php?id=1_2_02 Overzicht per blok http://www.eur.nl/fsw/psyweb/scripts/literatuur_perblok.php?id=1_2

Resultaat: Overzichtspagina’s Overzicht gehele opleiding http://www.eur.nl/fsw/psyweb/scripts/literatuur_overzicht.php

Een paar statistieken…. 5 databases: Artikelen, Animaties, Boeken, Presentaties,Videos 2003/2004 totaal Artikelen 331 413 Animaties 64 205 Boekhoofdstukken 207 235 Presentaties 289 694 Videos 208 436 in totaal: 4429 bestanden; 7,7 Gb learning content

Vereisten / nadelen Psy-LCMS PHP en CSS kennis Onderwijskundige sturing ? Contact-gegevens: Wilco te Winkel docent onderwijspsychologie tewinkel@fsw.eur.nl 010-408 2945 J5-23