Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s. PMA 26 januari 2012
Korte terugblik Bezwaren huidige website Doelen renovatie en resultaat Communicatie kanaalsturing
Korte terugblik Voorbereiding: wensen inventariseren voor vernieuwen website Besluitvorming over vorm, inhoud en organisatie in mei 2011 door MT Werkproces van huidige naar nieuwe website: inhoud, webrichtlijnen en informatiebron klantvragen Testen in december: Burgerpanel, veiligheid en webrichtlijnen 6 februari 2012: live-gang website
Diverse zoekfuncties en menu Groot deel homepage is nieuws
Bezwaren huidige website Uitkomsten rapport: Informatie is aanbodgericht Website is traag door omvang (28.000 pagina’s) Zoekfunctie functioneert onvoldoende, waardoor producten en diensten onvoldoende toegankelijk zijn
Uitgangspunt is dienstverlening Click Call Face
Hoofddoel renovatie Een betere website: die voldoet aan de eisen van deze tijd die efficiënter is in het beheer wat een kostenbesparing oplevert
Doel renovatie Website opgebouwd vanuit de vraag van de klant! Zoekopties zijn: product top 10 en veelgestelde vragen
Meest bezochte onderwerpen
Doel renovatie Eenvoudig zoeken informatie door één zoekbalk op de homepage
Tik een woord of vraag in
Advies eerste stap, direct naar afspraak
2 keer klikken voor zoekresultaat al 2 keer klikken voor zoekresultaat
Doel renovatie Informatie die via de kanalen (internet, telefoon, balie, e-mail en post) aan de klanten wordt gegeven, is gelijk.
Hoe is dit georganiseerd? De informatie wordt centraal beheerd door het webteam (deel capaciteit en middelen uit organisatie naar webteam) Medewerkers KCC gebruiken info website met aanvullende info voor intern gebruik
Interne informatie KCC Telefoon top 10 Actuele info
Interne informatie Interne informatie KCC Info medewerker KCC
Doel renovatie Sneller door minder pagina’s en archief. Van 28.000 pagina’s naar 8.000 pagina’s om te beheren door opschonen en info samen te voegen. Agenda en verslagsysteem raad: Notubiz vanaf oktober 2011 Webarchief 12.000 pagina’s vanaf 2004 (onderdeel van 28.000 pagina’s)
Via website bereikbaar
Doel renovatie Kwaliteit en kwantiteit gewaarborgd, want is eenvoudiger bij te houden door kleinere omvang en gecentraliseerd webbeheer.
Actualiteit vraaggericht
Formulieren in één overzicht op de site Serviceblok Formulieren in één overzicht op de site
Doel renovatie Voldoen aan een groot deel van de door het Rijk vastgestelde webrichtlijnen.
Lopende tekst invoegen Voorlezen tekst Lopende tekst invoegen Grootte bestanden
Overzichtelijke tabellen, leesfunctie Lopende tekst invoegen Overzichtelijke tabellen, leesfunctie
Maak een afspraak op www.apeldoorn.nl of bel 14 055
Meld deze op www.apeldoorn.nl of bel 14 055
Kijk op www.apeldoorn.nl
uitnodigend en vraaggericht CLICK uitnodigend en vraaggericht CALL in 1 keer goed FACE op afspraak maatwerk