SCALE Study Coach And Learning Environment

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Technology in the classroom
Advertisements

eDiViDe: een leerplatform op afstand voor digitaal ontwerp
EDSO Software. Wat is de nmegids?  Een online catalogus van uw producten en lessen.  De mogelijkheid voor scholen om in te schrijven:
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Server Management Framework
Stichting RechtenOnline
techniek, communicatie en didactiek
Ontwerpprojecten In de praktijk
Van idee tot digitaal materiaal
Hogeschool Windesheim en Universiteit Twente Lessons learned Ulrike Koot
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
StudentLector Onderzoeker DocentHoofd Opleiding Management HOGESCHOOL Repositorystructuur voor hogescholen.
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
Michel Visser Founder EesySoft
Anemoon project Vernieuwing administratieve informatieverwerking K.U.Leuven Academische Raad 8 februari 1999.
Portfolio Faculteit der Letteren
© Universiteitsbibliotheek Groningen METIS Aanleverloket Metis/Repositories Henk Druiven Henk Ellermann Afdeling Digitale Bibliotheek Vz. Universiteitsbibliotheek/RuG.
Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Welkom HBO Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam
Testen upgrade Blackboard
Kwaliteitsmeting internationale partnerschappen
Ellips en het Digitalenklasconsortium Alessandra Corda (Universiteit Leiden) 2 december 2003.
Digitalenklas Symposium ICT en Talen Sake Jager Faculteit Letteren UU 24 april 2002.
ICT in het Onderwijs bij TBM
Mr P.C. Slangen Projectleider Schakelzone Recht
Virtueel discursief kennisnetwerk: een project van de Digitale Universiteit Anneke Dirkx, INHOLLAND.
SURF SiX Op reis door het land van uitwisselbaarheid en hergebruik.
Metadata en Webstroom SURF SiX expertisegroep Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 16 november 2004.
SURF SiX expertisegroep Leertechnologie in de Lage Landen Pierre Gorissen, Fontys Hogescholen Frank Benneker, Universiteit van Amsterdam Jocelyn Manderveld,
Samenwerkend ontdekkend leren met computersimulaties
Nieuwe auditcriteria Audit van à terme kinderen die aan het begin van de baring nog in leven zijn, maar tijdens de baring of in de eerste vier.
StudentLector Onderzoeker DocentHoofd Opleiding Management HOGESCHOOL Repositorystructuur voor hogescholen.
StudentLector Onderzoeker DocentHoofd Opleiding Management HOGESCHOOL Repositorystructuur voor hogescholen.
Susan Jedeloo coördinator e-info TransitieNet senior onderzoeker Kenniskring Transities in Zorg, Hogeschool Rotterdam TransitieNet & Actieprogramma Op.
METIS © Universiteitsbibliotheek Groningen METIS Wat is metis Aanpak Rollen Planning Ondersteuning.
Update Implementatie en beheer
E-Xperimenteren Plus Leendert van Gastel, UvA Jan Mulder, VU , NNV Landelijke Practicumdag.
Selectie, Instroom en Overstap voor de Masteropleidingen Biomedische Wetenschappen BioMedisch Studenten Overleg.
Digitalenklas: Toepassing van ICT in het hoger talenonderwijs Presentatie UU Sake Jager 28 mei 2002.
Beheer van digitaal onderwijsmateriaal
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Project ELLES samen naar een Blended Learning Lab
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
In het hoger onderwijs Identity Management. partner in IGI Group Peter Jurg.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Embedded Librarianship
LIAS Online Interactief Dynamisch Adaptief Beeldend De Visie.
Innovatie in het onderwijs
Circulaire economie in onderwijs en mkb “Parels zonder ketting”
Verkenning online toetssysteem RSM
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Learning Content Management Systeem
HIVE-pilot: van LCMS naar Onderwijsrepository
Sieberdam/ROCS & KODOS
Tentamenverwerking -en analyse in ErasmusArts
De - arts op Mathijs Doets
Curriculum Informatie Systeem (CIS)
MVJA_27/09/2001_CC ICT-Platform EUR.
ETUDE Toetsservicesysteem
ICTO-beleid van de Nederlandse universiteiten
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Blackboard Testproces
December 25, 2018.
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
Transcript van de presentatie:

SCALE Study Coach And Learning Environment Mathijs Doets Opleidingsinstituut Geneeskunde, Erasmus MC ICTO platform, 30 november 2006

Vragen van gebruikers over COO Student: “Ik zoek een les over de anatomie van het bekken.” Student: “Ik ben derdejaars in Rotterdam. Welke les is op dit moment voor mij geschikt?” Docent: “Welke lessen kan ik voor mijn blok Infectieziekten gebruiken?” Ontwikkelaar: “Welke programmeertaal moet ik beheersen om deze les aan te kunnen passen?” Manager: “Moet ik geld vrijmaken voor de productie van een nieuw onderwijsprogramma voor Dermatologie?”

SCALE: doelstellingen Structureren aanbod medisch Computer Ondersteund Onderwijs (COO) via internet voor studenten en docenten Registratie van het gebruik van COO Meer uitwisseling van COO tussen instituten Elektronische studiecoach voor studenten

Samenwerking UMC’s in NVMO UMC Groningen Universiteit Maastricht AMC Amsterdam VUmc Amsterdam LUMC Leiden UMC St Radboud Nijmegen UMC Utrecht Erasmus MC Rotterdam Universiteit Gent SCALE

SCALE: het project Penvoerder: LUMC Leiden Projectduur: januari 2005 – december 2006 Totale begroting: € 520.000 SURF-subsidie op basis van matching LUMC 50%, UMCN 30%, UMCU en Erasmus MC 10% 15% kennisdisseminatie

SCALE: Projectfasen Opstellen classificatie voor (medisch) COO Opstellen functioneel ontwerp studiecoach en zoekmachine Technische realisatie systeem Invoeren en klasseren COO Organisatorische en technische inbedding Promotie en evaluatie

Sterdiagram Het begrip 'dimensie' en het begrip 'ster-diagram' komen uit de psychologie. Daar beweren mensen dat ze personen, leerlingen of klanten te kunnen karakteriseren met pakweg minimaal 80 of meer dimensies, zoals leeftijd, geslacht, geaardheid, IQ, EQ, etc.. (Ik heb dat idee 'gepikt' van mijn collega's psychologen voor het definieren van multimedia [1].) Langs de assen - die op een 'kwaliteit' duiden - kun je dan iets 'kwantitatiefs' aangeven (duiden). In ons geval naam, titel, taal, niveau, soort van COO, auteur, maker, uitgever, etc.  In ons geval kan dat dus een punt, een range of meerdere punten of rages zijn. Bijvoorbeeld LUMC, AMC of UT; HBO, WO, medisch 1, medisch 2, medisch 3 (geeft hier even niet wat)... [2]

MeSH trefwoorden

MedischOnderwijs.nl Op basis van Les Registratie Systeem LRS, ontwikkeld en gebruikt in LUMC Leiden sinds 2003 Centrale plek voor het aanbieden van medisch COO Definitie medisch COO: Op zichzelf staande, interactieve educatieve computer-programma’s, gericht op het vergroten van medische kennis of vaardigheden Alleen opslag van metadata, niet het COO zelf Toegankelijk via internet, inloggen met e-mailadres Registratie van gebruiksgegevens en scores Controleert links; controleert plugins op student-PC

Hoe werkt MedischOnderwijs.nl ? Student / docent Instelling A eigen COO lesmateriaal MedischOnderwijs.nl Instelling B eigen COO lesmateriaal Instelling C eigen COO lesmateriaal INTERNET

Demonstratie MedischOnderwijs.nl http://www.medischonderwijs.nl

Koppeling Blackboard via RichURL

Administratie lesgegevens

Classificeren

Registratie gebruiksgegevens Docenten zien het gebruik van hun ‘eigen’ lessen Studenten zien alleen hun persoonlijke statistieken Administrators kunnen overzichten van gebruikersstatistieken maken

Welke les Door wie Wanneer Commentaar Hoe lang Score

Statistieken: aantal accounts (nov 2006)

Statistieken: aantal sessies

Statistieken: plaats en tijd Vanuit faculteit: 29 % Vanuit thuis: 71 % COO-gebruik per tijdstip van de dag

Statistieken: uitwisseling

Resultaten project 760 lessen ingevoerd, 75% geklasseerd door COO-ontwikkelaars, student-assistenten Groei van aantal sessies / accounts Gebruik lessen door andere instituten Meer inzicht in gebruik COO Koppeling aan LOREnet Bekendheid MedischOnderwijs.nl via promotie / flyers / advertenties

Knelpunten project Technische inbedding Koppeling studentenadministraties  niet gelukt Koppeling Blackboard  installatie RichURL Koppeling WebCT  externe programmeur

Knelpunten project Organisatorische inbedding Organisatie niet altijd bereid tot het geven van centrale plaats aan MedischOnderwijs.nl Meer bottom-up dan top-down invoering, daardoor minder commitment management  demonstraties voor beleidsmakers Afhankelijk van LUMC  Service Level Intention

Knelpunten project Afgenomen bereidheid tot uitwisseling met gesloten beurzen Scheve verhouding COO-aanbod UMC’s  inventarisatie door DMW Commerciële belangen (programma’s gemaakt met sponsors / afdelingsgeld)

Knelpunten project Functionaliteit studiecoach Automatische advisering moeilijk, want Studiefase onbekend Niet alle scores geregistreerd Betekenis van score? Student kan meerdere accounts hebben  Daarom gekozen voor Amazon-achtige advisering studenten die deze les hebben opgestart, hebben ook die les opgestart Inhoudelijk verwante lessen

Toekomst MedischOnderwijs.nl Continuering website (hosting door LUMC, SLI) Aanbieden van alle lessen in het curriculum via MedischOnderwijs.nl Alle medische faculteiten dragen bij Docenten actiever betrekken bij het klasseren Landelijk: vervolgproject PASTEL (LUMC, UMCG, UMCN) Post-academisch onderwijs Rating-systeem voor docenten

Einde Bedankt voor jullie aandacht Meer informatie via info@medischonderwijs.nl Of via m.doets@erasmusmc.nl