Uitwerking oefening 6 In deze presentatie is geen auteursrechtelijk beschermd materiaal opgenomen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Erfelijkheid Thema 3.
Advertisements

Les 2 klassediagrammen II
LRP PASTORALE EENHEID release 2.1 Koos Willemse.
* Met muisklik verder *. Een wandeling door ‘t verlaten dorp 29 Oktober 2008.
De gemeentelijke overheid p
Door Rosalie Blok. Op 4 mei 2013 heb ik besloten om naar de dodenherdenking te gaan in een dorp in de provincie Zeeland. Dit wordt jaarlijks georganiseerd.
Allochtonen in het hoger onderwijs
Gedeeltelijke terugkaatsing
Vrouwzijn.
Illusies Door Maarten De meest opzichtige illusies samengebracht in een flitsende PowerPoint.
we zaten op 'n boot, 'n week lang op 'n boot, van alle luxe voorzien.
Presentatie groep 1 3 april  Doelgroepen  Marketingpropositie  Naamsbekendheid  De producten  Uiterlijk website  Functionaliteit website.
CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN…
Topografie Nederland (8 dia’s)
Martin Luther King Inias Celeste 6de leerjaar Mater Dei
Doe-Mee-Pas. Waarom? Kinderen doen mee Twee kwetsbare groepen in samenleving kans geven om deel te nemen aan sport en culturele activiteiten.
Annie The Musical.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Ruimtefiguren.
Toelichting van het thema Waarom dit thema? Nieuwe slogan Gemeente Hove: “Want het dorp is een wereld” gebaseerd op werk van onze beroemde dorpsgenoot.
Tabellen en SmartArts.
VOORSCHRIFTEN PERSONENREGISTRATIE. LPDP In ieder bedrijf heb je wel een persoonsregistratie. Maar er zijn wel verschillende voorschriften voor. In deze.
Erasmus Universiteit Rotterdam Vrije Universiteit Amsterdam
Onrecht !!! Vrouw geschopt en aan de haren getrokken voor gsm
Echtegenoot is verleden tijd van echt genieten.
Etappe 1 De eerste stappen.
Spreekbeurt Nehemia Hendriks InterPactum Donderdag 30 april 2015.
1 TH Hoofdstuk 1 Bevolking § 6 en 7
CASA CURA Zorgen voor de kotmadam In samenwerking met Nicky Eilers.
HET DEBAT Discussiëren met regels Basis = onenigheid Voor- en tegenstanders Een derde partij overtuigen (het publiek, de jury)
‘’Bewegen is belangrijk’’ Presentatie uitslag enquête onderzoek onder de inwoners van Koningsbosch.
H4 Statistiek Beelddiagram
Meetkunde 5L week 15: Driehoeken tekenen vierhoeken vlakke figuren
RESULTATEN VAN DE BEHOEFTENANALYSE E VALUATIE DOOR J OACHIM M AACK Internet - (g)een rechteloze ruimte. Opvoeden en leren dankzij een App voor gegevensbescherming.
Monitor Sociaal Kwetsbare Groepen Carolien van den Brink.
Mijn gemeente Ons gemeentebestuur Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Centraal Orgaan opvang asielzoekers Opvang & procedure 2.
Adviesraad Sociaal Domein
Uiterlijke tekenen van godsdienstovertuiging bij openbare besturen
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over de gemeente en de provincie
ERFELIJKHEID.
Blok 2 Grieken en Romeinen
Themaweek sport en bewegen
Vrouwzijn.
Puzzelen met genen.
Webinar voor ambassadeurs
Opdracht interviewen ouderen en technologie
Voorstelling kansarmoedeatlas
1 Korintiërs 12: Een lichaam bestaat uit veel verschillende delen.
Ontvangerdata in MailChimp
Eenzaamheid NHN Doelgroep Jongeren Volwassenen Ouderen - 48%
Hoe de jong-volwassenen verdwenen uit het oosten
Opdracht interview Ouderen & Technologie
Medezeggenschap? Ook voor u!
Met ‘kieken wat ut wöt’ kom je er niet: de Achterhoek over 15 jaar
Baas over mijn dwang! CGT behandelmodule om een dwangstoornis te overwinnen 15 maart 2018 Heidi Visser & Mirjam Lammers.
Hoofdstuk 17 Breuken basis. Hoofdstuk 17 Breuken basis.
Bevolkingsomvang in Bronckhorst
Medezeggenschap? Ook voor u!
? Wie is dat? Ik weet het niet.  Ik VRAAG het.
? Wie zijn dat? Ik weet het niet.  Ik VRAAG het. 2, 3, 4 personen.
3.1 Kiesrecht 3.2 Soorten partijen
Brecht D’Hoore, Coördinator Kempen
De diftar-paradox: een inleiding Koos van Dael
Conclusies onderzoekers
Welkom!.
Hoofdstuk 10 Procenten basis. Hoofdstuk 10 Procenten basis.
Transcript van de presentatie:

Uitwerking oefening 6 In deze presentatie is geen auteursrechtelijk beschermd materiaal opgenomen.

Diagram 1 Doelgroep 1: Mensen met kinderen. Het zwarte deel in het Venn diagram, mensen met en zonder kinderen is leeg. In het Euler diagram zijn dit twee verschillende cirkels, geen overlap. Doelgroep 1: Mensen met kinderen. Doelgroep 2: Mensen zonder kinderen

Diagram 2 Beide diagrammen lijken gelijk. In Euler bevatten beide doelgroepen nu echter ook de overlappende delen, in Venn worden mensen met kinderen in beide categorieën niet automatisch meegenomen. In een Euler diagram is een cirkel een doelgroep, in een Venn is een vlak een doelgroep. Doelgroep 1: Mensen met kinderen jonger dan 10 jaar. Doelgroep 2: Mensen met kinderen ouder dan 15 jaar

Diagram 3 Doelgroep 1: Mensen die in Gelderland wonen. Gekleurde delen in het Venn diagram zijn leeg. Mensen die wonen in de stad Nijmegen, in Gelderland, maar niet in de gemeente Nijmegen bestaan niet Mensen die wonen in de stad Nijmegen, zonder in Gelderland of de gemeente Nijmegen te wonen bestaan niet Mensen die wonen in de stad Nijmegen, in de gemeente nijmegen, maar niet in Gelderland bestaan niet Mensen die wonen in de gemeente Nijmegen, maar niet in Gelderland bestaan niet. Doelgroep 1: Mensen die in Gelderland wonen. Doelgroep 2: Mensen die in Nijmegen wonen. Doelgroep 3: Mensen die in de gemeente Nijmegen wonen.

Diagram 4 Doelgroep 1: Mensen die gescheiden zijn. Er wordt in dit schema vanuit gegaan dat mensen die getrouwd zijn ook eerder gescheiden kunnen zijn. Het Venn diagram bevat tweemaal 3 en tweemaal 4, dit zijn specifiekere doelgroepen dan in het Euler diagram. Euler heeft wel overlap, maar de cirkels 3 en 4 geven alleen aan dat de doelgroep uit beide groepen mensen bestaat. Zoals het in het Venn diagram is aangegeven zouden in het Euler diagram vier kleine cirkels getekend moeten worden. Gekleurde delen in het Venn diagram zijn leeg Doelgroep 1: Mensen die gescheiden zijn. Doelgroep 2: Mensen die getrouwd zijn. Doelgroep 3: Mannen die gescheiden zijn. Doelgroep 4: Vrouwen die getrouwd zijn. Mensen die getrouwd zijn kunnen eerder gescheiden zijn geweest

Diagram 5 Doelgroep 1: Mensen die in Nederland wonen. Zie diagram 3, alleen de volgorde is anders Doelgroep 1: Mensen die in Nederland wonen. Doelgroep 2: Mensen die in Gelderland wonen. Doelgroep 3: Mensen die in Arnhem wonen.

Diagram 6 Doelgroep 1: Mensen die kinderen hebben. In deze diagrammen wordt uitgegaan van een echte ouderschapsband. Pleegkinderen zijn dus even uitgesloten. Je kan dus alleen een “ouder” zijn als je in doelgroep 2, 3 of beide voorkomt. Doelgroep 1: Mensen die kinderen hebben. Doelgroep 2: Mensen die adoptiekinderen hebben. Doelgroep 3: Mensen die eigen kinderen hebben.

Diagram 7 Doelgroep 1: Mensen die ouder dan 18 zijn. Meerderjarig is hier aangenomen als 18+, in het Euler diagram zien doelgroep 1 en 2 dan ook gelijk en de cijfers mogen ook omgedraaid zijn. In het Venn diagram kunnen zowel het roze als gele deel geen leden bevatten, aangezien er niemand 18+ is zonder meerder jarig te zijn of andersom. Doelgroep 1: Mensen die ouder dan 18 zijn. Doelgroep 2: Mensen die meerderjarig zijn. Doelgroep 3: Mensen die minderjarigen zijn.

Diagram 8 Doelgroep 1: Mensen met een smartphone. Doelgroep 2: Mensen met een interesse in smartphones. Doelgroep 3: Mensen die een smartphone hebben of ooit hebben gehad. Doelgroep 4: Minderjarigen die een iPhone hebben. Doelgroep 5: Inwoners van Gelderland die nooit een smartphone hebben gehad.