Online Marketing Basis

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Online marketing Expert (in een week)
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
Minor Internet Marketing
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
DMK – week 2.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Minor Internet Marketing
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
G OOGLE A DWORDS : HOE MAAK JE DE PERFECTE ADVERTENTIE ? Luna Lamers.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
MEER RESULTAAT MET MOBIEL WEB-MARKETING Your Logo Here 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
Maak je website beter vindbaar!
Google Analytics Statistieken over je website
SEO Hoger in Google.
Uw website bovenaan in Google!
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Van Opdracht tot Website
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Online Marketing voor het MBO
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Online Marketing Basis Utrecht Business School WELKOM!!!

Inhoud 20 maart Hoe werken zoekmachines? Wat is SEO? (En wat is SEA?) Belangrijkste aspecten rondom SEO Customer Journey… en de vertaling naar online strategie Pauze Persona’s (uitleg en zelf aan de slag)

In welke straat zou je deze winkel plaatsen als je zoveel mogelijk bezoekers wilt hebben?

Je winkel wil je op die plaats vestigen waar je de meeste bezoekers kunt ontvangen Als je bezoekers in de winkel hebt wil je dat zij veranderen (converteren) van bezoeker in klant (maximaal verkoopresultaat per klant). Dus: werken aan interieur, indeling, service, aanbiedingen, vastleggen klantinformatie, etc. Dit geldt op internet ook! Wat is de drukste winkelstraat op Internet? DUS: Stap 1: Als je een website hebt dan wil je dus de best mogelijke locatie op de drukste winkelstraat (Google dus) hebben en liefst tegen de laagst mogelijke huur (gratis?) Stap 2: Als je bezoekers op je website krijgt dan wil je dat deze zoveel mogelijk ‘converteren’ van bezoekers naar klant. DUS: Stap 1: Als je een website hebt dan wil je dus de best mogelijke locatie op de drukste winkelstraat (Google dus) hebben en liefst tegen de laagst mogelijke huur (gratis?) Stap 2: Als je bezoekers op je website krijgt dan wil je dat deze zoveel mogelijk ‘converteren’ van bezoekers naar klant.

Google bepaalt de rangschikking van de organische zoekresultaten op basis van relevante informatie op die website in relatie tot de zoekopdracht M.a.w.: het ‘businessmodel’ van Google draait om het geven van zo goed mogelijke zoekresultaten die aansluiten bij de zoekvraag. Door de hoge kwaliteit van de zoekresultaten is Google de meest populaire zoekmachine geworden -> bedrijven moeten hier gevonden kunnen worden! Google bepaalt de rangschikking van websites op basis van o.a.: Relevante teksten op de website die aansluiten bij de gebruikte zoekwoorden Alle pagina’s op een website tellen mee: dus niet alleen de homepage maar juist ook die pagina’s die specifieke info over 1 product of dienst geven Aantal links van andere websites naar jouw website (rangorde van de verwijzer telt hierbij mee: een link op nu.nl naar jouw website telt veel zwaarder mee dan een link op een weinig bezochte pagina van een particulier) -> Google pagerank

Wat zijn de belangrijkste inhoudelijke aspecten waarom bezoekers naar je website komen? Probeer op deze manier 80% van de bezoekers direct naar de juiste pagina’s te leiden Hoe weet je wat zij zoeken? Analytics Persona’s Onderzoek Afspiegeling fysiek bedrijf

OUD Bezoekers aan websites willen binnen 3 tot 7 seconden een antwoord of een doorverwijzing hebben. Als de website ‘te moeilijk’ is gaan ze op zoek naar een andere website. Resultaat: Conversie laag Bouncepercentage hoog Ranking SEO daalt Rendement te laag Google Analytics!

NIEUW Bezoekers aan websites willen binnen 3 tot 7 seconden een antwoord of een doorverwijzing hebben. Als de website ‘te moeilijk’ is gaan ze op zoek naar een andere website. Resultaat: Conversie laag Bouncepercentage hoog Ranking SEO daalt Rendement te laag Google Analytics!

De website wordt gemaakt voor de doelgroep! Stel: een man (44) heeft 2 kinderen. De jongste is 8 en zij heeft op de basisschool moeite met rekenen. Hij wil een snelle oplossing en gaat Googelen naar rekensommen groep 8. http://wijzeroverdebasisschool.nl/groepen/groep-8/rekenen-groep-8/

www.wijzeroverdebasisschool.nl Zoek de doelgroep en zorg er voor dat ze de website gaan bezoeken: banner, blog, ad, video, etc. 53% klikt op de button!

Denk aan de drukke winkelstraat: Zorg voor veel publiek Maak hen enthousiast en zorg voor conversie Stel: 1.000 mensen downloaden gratis de oefenbladen 3% van hen gaat het boek aanschaffen 7200 euro extra omzet per jaar

http://www.beadsandbasics.com/nl/

www.imu.nl https://imu.nl/seo-cursus/ Zoek in Google naar “seo cursus”: kom uit bij pagina IMU: kijk naar opzet van die salespagina Tip: voer zoekopdrachten uit in een incognitovenster Geef elke pagina een doel: Emailadressen verzamelen voor je nieuwsbrief? Alle overige informatie verwijderen Sales-pagina: geef beleving en testimonials weer Januari 2017 nieuwe update Google: als je in mobiele versie advertenties in groot formaat laat tonen gaat website in zoekresultaten omlaag! Let ook op irritatiegrens voor inkomende popups: zie manier waarop IMU dit heeft gedaan Eventueel wel toe te passen bij exit: als mensen website dreigen te verlaten dan popup tonen

http://mecklenfeldtuinen.nl/ Mecklenfeld “Wat heb ik aan mensen die mijn nieuwsbrief wil hebben?” ”Ze kopen toch maar 1 keer een tuin” Klopt, maar…. “Je bouwt een band met de mensen op én gaan je zien als autoriteit” Mensen nemen eerste stap en zijn dan eerder bereid op tweede stap te zetten http://breiclub.nl/ 200.000 bezoekers in 1 maand. In Nederland. In de BREImarkt! http://breiclub.nl/lidmaatschap/ (Let op hun keuze voor Vimeo in de video)

9 word e-mail… “Beste Dennis, Heb je al tijd gehad om mijn boek te lezen?” Prominente CTA zorgt voor maximale conversie (#aantal downloads e-book) CTA = Call To Action www.imu.nl

https://yoast.com/suggest/?search=terrazzo&lang=nl https://moz.com/explorer/overview?q=ebike

Content redactioneel en op YouTube plaatsen Met 2 posities ORGANISCH op pagina 1 van Google staan (al ruim 2,5 jaar!) https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=koopknop+hersenen

SEO staat voor Search Engine Optimization (zoekmachine optimalisatie) Het is de kunst van het optimaliseren van je website om zo hoog mogelijk in de gratis (organische) resultaten van Google te komen Het is de missie van Google om gebruikers zo goed mogelijke resultaten (antwoorden) op hun zoekvragen te bieden SEA (search engine advertising) (betaalde vermelding) Organisch resultaat (gratis vermelding)

On page factoren zijn alle factoren op je website zelf die bijdragen aan de zoekmachine-vriendelijkheid van je website. Zodoende kun je jouw website in alle details zo optimaliseren dat je website hoger in Google komt. Deze factoren dragen met name bij aan de ‘relevantie’ van je website. Off page factoren zijn alle factoren buiten je eigen website om die bijdragen aan de populariteit van je website in de ogen van Google. De belangrijkste factor hier was altijd het krijgen van zogenaamde backlinks (de oorsprong van Google) Tegenwoordig kun je de invloeden van social media daar bijvoorbeeld ook toe rekenen. Deze factoren dragen bij aan de ‘populariteit’ van je website.

Hoe aan de juiste zoekwoord of zoekwoordcombinaties te komen? https://trends.google.nl/trends/ https://trends.google.nl/trends/explore?q=tuinstoelen Vergelijk tuinstoelen met loungeset

Hoe aan de juiste zoekwoord of zoekwoordcombinaties te komen? https://yoast.com/suggest/?search=terrazzo&lang=nl Doet suggesties voor zoekwoorden en zoekwoordcombinaties Kan als basis dienen om te bepalen welke contentpagina’s geschreven moeten gaan worden

Sitemap is belangrijk Help Google door een sitemap aan de website te koppelen: een document waarin verwezen wordt naar elke pagina van jouw website + aangeven welke pagina hoe frequent door Google geïndexeerd moet worden

Betaald Cost per click: 0,50 – 4 euro Betaald Organisch

Waarom is SEO ook alweer zo belangrijk? Click-through rate (CTR) afhankelijk van positie organisch resultaat zoekmachine

Missie, visie en doelstellingen Op welke klanten richt u zich? Wat is voor hen belangrijk? Wat zijn hun frustraties? Waar zijn zij naar op zoek? Welke diensten en producten biedt u aan? Wat is het kennisniveau van de potentiële klant? Op welk tijdstip en met welk device (tablet, laptop, smartphone) wordt uw website bezocht? Is uw website al mobiel vriendelijk? Zou een app voor u van toepassing kunnen zijn? Wat zijn de Unique Selling Points? Waarin onderscheidt u zich van de concurrent? Komt dit ook terug in de online marketing? Wat biedt u aan reeds bekende klanten aan? Hebben zij support / ondersteuning nodig en zo ja, biedt u deze dan aan? Kunt u bestaande klanten ook als ambassadeurs voor u laten werken?

Persona’s Essentieel onderdeel van Online Marketing!