Ownership of your organisation

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
Advertisements

Tips (beoordelingscriteria finale versie ) Diederik, “Three Sins”: Diederik, “Three Sins”: In introductie er niet veel omheen draaien In introductie er.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/002]/subvaardigheid ‘koken’….!
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 En Gesprekken voeren[Edu/003] thema: I hate my nose… can-do : kan persoonlijke standpunten, commentaar en meningen geven over.
Deltion College Engels A2 Gesprekken voeren [Edu/006]
Deltion College Engels A2 Spreken/presentaties [Edu/001] thema:Sight-seeing in Holland Can-do: kan een kort, eenvoudig, vooraf ingeoefend praatje houden.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: My favourite recipe… Can-do : kan veel zaken binnen het eigen interessegebied duidelijk.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: ‘I don’t agree with you…’ can-do : kan met gemak complexe interacties tussen derden volgen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Key Process Indicator Sonja de Bruin
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Salt & Light Zout & Licht
Dictionary Skills!?.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
Verlangen naar God Longing for God
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Video and Radio NU Engels unit 5.1.
English 23 April 2018.
Dynamic Architecture What about you?
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Empty handed here I come,
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Past simple vs present perfect
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Ownership of your organisation CPOE conference Cluj, 2017 Quality Management (PME) Ownership of your organisation October 13, 2017 | Cluj Napoca | Anthonet Baijense

What are we talking about? CPOE conference Cluj, 2017 What are we talking about? What is ownership? What is PME? Who is in charge over the organisation / projects? You? Beneficiaries? Partners? Procces of Planning, Monitoring, Evaluation > Proposals, reports etc. Includes: What is the problem? Which project will be most suitable? What is the opinion of the beneficiaries? What are our aims? Etc. Deze sheet eerst confirmeren. Zijn deze begrippen bekend? Wie werkt er met rapportages e.d.? Is er behoefte aan extra uitleg?? >> Handen opsteken. Indien bekend, doorgaan naar de andere sheets. Zo niet, even kort de begrippen toelichten. Voorbeeld bij ownership: je krijgt €50.000 aangeboden voor een project met Roma. Eigenlijk wil je als kerk helemaal niet met Roma werken, maar heb je liever fondsen om je kerkgebouw uit te breiden. Maar daar is geen geld voor beschikbaar bij deze organisatie. Wat doe je? > als je niet dezelfde doelen hebt, accepteer je dan het geld!?

Introduction | Problem Statement CPOE conference Cluj, 2017 Introduction | Problem Statement PME (planning, monitoring and evaluation) often considered as ‘bureaucracy’, ‘workload’ and ‘a headache’, sometimes experienced as ‘controle’ Western organisations are sometimes rigid: strict deadlines, every organisation has own formats, etc. Malov: ‘good PME can be a disguise for disfunctioning organistation’; Leventhe: ‘but love without discernment is blind’ PME seems to undermine ownership. But: it can be a powerfull quality management tool to strenghten ownership.

What is this workshop about? CPOE conference Cluj, 2017 What is this workshop about? Central question How can quality management enhance ownership of your organisation? Your personal question for this workshop How to improve the quality of your organisation? How can you use PME as a quality management tool? Sub-questions Voor op de handout

organisational development CPOE conference Cluj, 2017 ownership organisational development Dit ook op een flap zetten. Stickertjes uitdelen. Individuele opdracht: geef aan waar jouw organisatie zit op deze schaal. Hoe sterk ben je ontwikkeld (proffessionalisering / organisatieontwikkeling) en hoeveel ownership ervaar je? Daar even op doorpraten. E.g. een aantal (opvallende) stickers om korte toelichting vragen. (Daarna komt de vraag: is er iemand die ervaren heeft dat toen je opschoof op de horizontale lijn, je ook (daardoor) op de verticale lijn groeide?) Leads us to the next statement.

Statement Quality management promotes ownership. CPOE conference Cluj, 2017 Statement Quality management promotes ownership. Do you agree OR disagree? write 1 (or 2) arguments in keywords paste them on the wall (3 minutes) Met andere woorden: When you invest in improving the quality of your organisation (e.g. PME), ownership will also become stronger. Ownership and independence are stronger in high-quality organisations. When you grow on the horizontal ax, you will also grow on the vertical ax. Individuele opdracht. Ben je het eens of oneens? Schrijf op een groene OF een rode kaart je argument(en) en plak ze onder de stelling (flap). Plenair: Kort (aantal) resultaten bespreken. Hoe gaan we om met mensen die het oneens zijn?: We willen vandaag vooral focussen op de toekomst – niet op wat er allemaal mis gaat, maar op hoe kunnen we het beter gaan doen / voorbeelden van hoe het wél werkt. De bijbel roept ons er duidelijk toe op om, voor Gods aangezicht verantwoording af te leggen aan elkaar en naar Hem. Conclusie: we zijn het eens dat het versterken van je organisatie kan bijdragen aan ownership. Flap: Stelling… Daaronder: Eens ----------- Oneens | Ruimte voor sticky-notes

Objective Action ownership quality management Outcome CPOE conference Cluj, 2017 How can quality management enhance ownership of your organisation? Objective Action to enhance ownership improve the quality of your development organization ownership quality management Tools PME other tools Schematisch overzicht Op de handout beschikbaar maken > we skip this for now, but you find this short summary in the handout. Outcome high-quality organization

Discussion Individual assignment – 5 minutes: CPOE conference Cluj, 2017 Discussion Individual assignment – 5 minutes: Please write/receive some advices (keywords): What worked best in your organisation to improve its quality? (How can quality be improved?) How did PME help you (or your partners) to improve ownership? (Can you give an example / best practice?) What kind of advice about strenghtening your organisation (or PME) would you like to receive from others? Write down your question. 2. Group assignment – 15 minutes: Pair-up with 1 or 2 others (after your own choice). Discuss your advices and questions. Post your answers at the wall. 3. Short group discussion/conclusion – 10 minutes.

Recap What did we learn? Remaining questions? CPOE conference Cluj, 2017 Recap What did we learn? Remaining questions? Evaluation: If you have time left, please write down a tip and a top about this workshop.