Onderwijsconcept salent
Inleiding Voorstellen Opdracht Dhr. Epping, directeur De Dobbelsteen in Ulft
https://www.youtube.com/watch?v=Vz7_i_uSdZ8&feature=youtu.be
Thematijd en vaardighedenlijn In de vaardighedentijd worden de basisvakken m.b.v. methodes aangeleerd, bijvoorbeeld: rekenen, taal, begrijpend lezen, technisch lezen etc. Thematijd: Hier komen de kunst- en zaakvakken geïntegreerd aan de orde. De eerste twee weken wordt er gewerkt aan de kaarten en de derde en tevens laatste week wordt er gebruik gemaakt van experts, excursies etc. Vragenboom
De kaarten Integratie van de kunst- en zaakvakken. ± 10 kaarten per ‘unit’. Eerste twee weken wordt er gewerkt aan de kaarten. Stimuleert het zelfstandig- en samenwerken.
Kaartenbord Overzicht voor de leerlingen: welke kaarten zijn er? Overzicht voor de leerlingen en leerkrachten: wie heeft welke kaart af? Vindt een leerling een kaart moeilijk? Via het kaartenbord kan hij hulp vragen aan leerlingen wie de kaart al af hebben.
Vragen?