Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Challenging the World…10 lbs. at a time!.  STAP 1: STEL EEN DOEL  STAP 2: KIES EEN KIT  STAP 3: DOE MEE OM TE WINNEN THE CHALLENGE.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Inbound Marketing Plan
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social media presentatie
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
Training voorbeeld voor
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Inbound marketing en bloggen
De marketing van kennis
LET’s get Social.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Naar een nieuwe aanpak Ton Eimers / Selle van der Woude 3 april 2017
Ken je doelgroep: Persona’s
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
In gesprek over werkdruk
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
Social media voor statenleden/politici
Zichtbaarheid Creëren
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Help, ik ben een influencer!
Mindset, targets en doelen
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan? Relevantie is het sleutelwoord!

Content Marketing is ‘hot’

Een voorbeeld Stel, je wilt je plafond gaan schilderen.. Maar je weet niet precies hoe dat moet. Wat doe je? Juist, je gaat googlen.

Een voorbeeld

Een voorbeeld

Een voorbeeld

Content Marketing Een vorm van marketing (branding) waarbij het bieden van relevante informatie (content) voor de doelgroep centraal staat.

Mensen ontwijken advertenties, maar zijn gek op een goed verhaal

Content is On Demand

Iedereen publiceert: content overload

Consumenten én professionals gaan zelf op zoek naar antwoorden

Hoe stijg je boven de concurrentie uit met je content?

Méér content is niet het antwoord.

Stelling van de eindeloos typende apen + + =

Een Content Team vol.. Targets gebaseerd op tijd & aantallen .. eindeloos typende apen? Targets gebaseerd op tijd & aantallen Contentplanning langs de tijd-as „Heeft iemand nog een idee voor een blog komende week, de agenda is nog leeg” Typen, typen, typen, hopend op uiteindelijk een resultaat

Dat kan beter. En slimmer.

Inzicht in de doelgroep David Jonge vader, voorkeur voor visuele media; doet grondig onderzoek; kind van online generatie; kiest voor economische oplossingen Uitwerking in Persona’s Demografische eigenschappen; maar zeker ook: Beschrijving situatie Waar doet het pijn? Wat zijn de belangrijkste criteria bij aankoop? Welke tone of voice werkt goed?

Inzicht in de klantreis Buying Stages Awareness Consideration Action Loyalty In iedere fase andere informatiebehoeftes per persona én andere relevante content types

Goede content vormt antwoorden op vragen van je doelgroep/persona, afgestemd op: aankoopstadium en mediavoorkeuren

De basis is altijd

Content marketing iets voor jou? Eerlijk is eerlijk: niet voor iedereen geschikt Strategie van de lange adem Grootste kans op succes: Lange buying cycle Kennis-/informatiegedreven aankoopproces Behoefte aan lead-generatie Hoge aankoopwaarde / customer lifetime value Maar.. er zijn altijd kansen, ook op kleine schaal Grootste uitdaging: in beeld komen in de Awareness fase

Awareness – Bloggen & Vloggen Deel je kennis, visie en verhaal op een aantrekkelijke manier…

Awareness – Social Media .. en zet social media in om de content verder te verspreiden “Great content is fire.. .. social media is gasoline” - Jay Bear

Awareness – Native advertising Betaal voor plaatsing relevante content

Awareness - Gastbloggen Liever: deel je kennis (gratis)op platformen waar je doelgroep zich bevindt

Awareness – Influencers Werk samen met influencers om je boodschap bij de doelgroep te krijgen

Awareness – Influencers Aantal volgers op Instagram voor.. VOGUE Chiara Ferragni (The Blonde Salad)

Awareness – Influencers Aantal volgers op Instagram voor.. VOGUE Chiara Ferragni (The Blonde Salad) 3.5 Miljoen 3.3 Miljoen

Awareness – Influencers

Awareness – Influencers

Awareness – Events Organiseer een event, vertel je verhaal, nodig sprekers uit

Mogelijke aanpak per buying stage Awareness: kom in beeld en prikkel je doelgroep Consideration: help je prospect bij het nemen van beslissing Action: haal prospect over door tonen toegevoegde waarde Loyalty: blijf in dialoog met je klant, blijf top of mind