Ondernemerschap E43.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

HARTENBOER  Wie zijn we – waar staan we voor  Korte keten  Consumenten  Producenten  Distributie  Partners.
Uitleg toets [Artikel]  In deze presentatie wordt kort uitgelegd wat je met de toets [Artikel] in WinPOS kunt doen.  Door op de linker muisknop te klikken,
Aanzet tot strategisch denken
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Kamer van Koophandel Haaglanden
Management & Organisatie
Marketing 2.4 Marktonderzoek.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki:
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Identiteit MedMec02 les 6 (8) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Pemprl.
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Ouderavond klas 2HA en 2Hb dinsdag 15 september 2015 Het Groene Lyceum van Lentiz Welkom!
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv MARKTONDERZOEK Schooljaar Kennistentamen onderdeel van management accounting Leerwerktaak statistiek.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Maurick College Havo 5. Contact mentor H5 Contact thuis belangrijk; studievoortgang en welzijn zoon/dochter Ouderavonden: -Na periode 1  uitnodiging.
DUURZAAM ONDERNEMEN in het bedrijfsleven Een gezond, winstgevend en succesvol bedrijf door duurzaam ondernemen (SPRINT) MARKETING EN COMMUNICATIE.
Ondernemerschap E43.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Ondernemerschap E43.
Eelco Bakker Immo Dijkma
Economische Dimensie – 3.1 Economisch burgerschap
Ondernemerschap E43.
Ondernemerschap E43.
Ondernemerschap E43.
Ondernemerschap E43.
What will you do to change the
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Vwo 6 – week
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les 5: Het marketingplan
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Visie en strategie Eindopdracht.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Direct Uitwerken concept DEM
Les 1: Introductie Marketing
Vmbo 2 economie Goede producten?
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Voorlichting: Management & Organisatie
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Blok 5. Film Productieproces Blok 5. Film. Productieproces 12/31/2018.
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Het tweede LOS-gesprek
Maurick College mentoren Havo 5.
Transcript van de presentatie:

Ondernemerschap E43

Planning Bespreking toets + herkansing Nieuwe inhoud – naast ons bedrijf.

Herkansing Dinsdag 7 februari om 8:30 Meld je even per mail aan.

Economie vervolg Richten op de economie in jullie examen. Marktonderzoek Analyses Personeelsbeleid Saldoberekeningen Bedrijfsadministratie

Marktonderzoek Gisteren kort aangestipt. Filmpje

Marktonderzoek Bureauonderzoek Veldonderzoek Observeren Interviewen Enquêteren

Marktonderzoek Deeltaak 1 Deeltaak 2 Klanten Concurrentie Brancheonderzoek Omgevingsfactoren Deeltaak 2 Leveranciers (keten) P van product Inkoopmarkt Klanten Doelgroep(analyse) Concurrentie Concurrentie(analyse)

Deeltaak 1 Brancheonderzoek In welke branche zit het bedrijf? Welke informatie vind je? Wat doe ik met de informatie Omgevingsonderzoek Wet- en regelgeving Vestigingseisen Ontwikkelingen

Deeltaak 2 Leveranciers/keten Klanten Concurrentie Wie kies je en waarom? Of waarom niet. Welke producten koop je in, en waar? Klanten Hoofd- en subdoelgroepen Je wilt er zoveel mogelijk over weten: wat? En hoe? Concurrentie Waar zitten ze? Direct of indirecte concurrenten? Waarom is jullie bedrijf beter?

Inleveren deeltaak 2: vrijdag 20 januari. Ons bedrijf Inleveren deeltaak 2: vrijdag 20 januari. Beoordelingsformulier en checklist deel ik nu uit Maak een klein onderzoekje 10-15 vragen Wat ga je vragen? Open/meerkeuze Digitaal