Onderhouden met Werktuigen en machines

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De vierslagmotor We hebben het hier over een vierslag verbrandingsmotor. Deze motor gebruikt benzine als brandstof.
Advertisements

Simultaan Tafelrondje
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Hoe teken je een klimaatgrafiek?
Cito eindtoets 2012 Van dinsdag 7 februari t/m donderdag 9 februari.
 Het tentamen wordt afgenomen op maandag 29 okt., zalen Alpha en Gamma van Wees er op tijd!! Te laat komen is afwezig.  Telefoon uit, eten.
MedMec01-2 Les schema per week
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Examentraining 2F Locatie rekenexamen.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Pemprl.
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Thema 1 Basisstof 2 tekenen
Bijeenkomst September 2015
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Thema Roos van Leary in de klas
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Rob Goossens Het Werkplan.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
STAPPENPLAN VOOR HET MAKEN VAN EEN LEESTOETS LEESRONDE 1 - ORIENTEREND: -Lees titel, tussenkopjes etc. -Lees eerste en laatste alinea -Formuleer hoofdgedachte.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Observeren Les 3.
De vraag is je beste vriend
Verhoudingen Les 1 een deel van een gehele hoeveelheid In breuken
Xperience Liefde en relaties
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Welkom T1A Goedemorgen! Ga op je plek zitten volgens de klassenplattegrond. Je hebt voorlopig geen IPad nodig. Berg je telefoon op, of lever hem bij mij.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Rob Goossens Het Werkplan.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Onderhouden bestratingen
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Instructie geven en uitvoeren
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Digi(bord)boek project <titel project>
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Loopbaan en burgerschap les 2
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding

volgende bladzijde terug
“Context-concept in je eigen lessen”
Portfolio opdracht Grondbewerkingsmachine of een Bemestingswerktuig
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Van individu naar groep naar team
Observeren Les 2.
Didactisch practicum: aardappels
Loopbaan en burgerschap les 3
ADL Les 1.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Maak Maar Duidelijk!.
Observeren Les 2.
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
ADL Les 1.
Rob Goossens Wat weten we nu?.
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Onderhouden met Werktuigen en machines Rob Goossens Onderhouden met Werktuigen en machines

Programma 19-september-2016 08.30u- 09.30u Rob Goossens Programma 19-september-2016 08.30u- 09.30u Oriëntatie: voorkennis activeren: tweeslag, vierslag, benzine, diesel, elektrisch, accu Aan de slag: Wat voor motor zie ik? Benoem zoveel mogelijk onderdelen Evaluatie: In 3 groepen bespreken wat gevonden is. Transfer: koppeling met lesstof gebruiksklaar maken/dagelijks onderhoud

Rob Goossens Doel(en) van deze les Aan het einde van deze les kun je de verschillende motortypen aan de hand van de uiterlijke kenmerken benoemen. Voorkennis activeren: tweeslagmotor, vierslagmotor, benzine, mengsmering, diesel, elektrisch, accu

Rob Goossens Aan de slag: Vorm groepen van 2 personen (al bepaald) en ga bij één van de 6 machines staan (1 minuut) Bepaal aan de hand van de gegevens uit de eerste les en het opdracht formulier wat voor motor er op de machine zit. Vul allebei het formulier in. (maximaal 5 minuten per machine, dus 30 minuten) Zorg ervoor dat je de uitgevoerde opdracht duidelijk op papier zet en noteer het machinenummer duidelijk. Maak ook een foto (telefoon) van de machine met het bijbehorende nummer duidelijk in beeld. Evaluatie →

Evaluatie groepsconclusie (max. 15 minuten) Rob Goossens Evaluatie groepsconclusie (max. 15 minuten) We vormen 3 groepen van 4 personen. Leden zijn al bepaald! In je groep bespreek je alleen de verschillen die je in het schema ziet. Maak één nieuw schema met volgens jou groep, de juiste antwoorden Bepaal bij elk verschil: Waarom zit er een verschil? Welk antwoord is goed? Dit doen we gestructureerd en inhoudelijk! Naar elkaar luisteren en kritisch reageren. Ieder krijgt een rol!

Transfer Met de gegevens uit deze les gaan we een begin maken met Rob Goossens Transfer Met de gegevens uit deze les gaan we een begin maken met het thema: dagelijks gebruik, bedrijfsklaar maken, dagelijks onderhoud en periodiek onderhoud. Hier gaan we maandag 26 september mee verder! We ronden dan ook deze lessenreeks af met een leuke evaluatieoefening. Hiermee krijg je goed inzicht in je kennis over het onderwerp.