DA dag april 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Advertisements

Hoera, een oudergesprek!
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Welkom!.
Kennismaking: stel jezelf kort voor: naam, waar werk je
OFC28 mediawijsheid les 4.
De dag van het solliciteren Blok 1
Wat zie je hier? Welke kleuren zie je? Is dit realistisch? Herken je dingen ? Wat voor gevoelens roept dit bij je op? Wat vind je van dit (schilderij)?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
“Digi-bord toepassing sollicitatietraining” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Tom, Trainer.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Praktijkervaring en reflectie
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Begeleiding Werkelijk contact Provocatieve begeleiding.
Werkconferentie loopbaanleren en wetenschap & technologie Laat jouw leerlingen het maken in Rotterdam!
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
ONL Congres Dyslexie 17 juni 2011 Workshop 3 "Hoe werkt het bij jou?" Drs. Evelyne van Veen.
STAPPENPLAN STAGE 10 stappen voor een succesvolle stage in de Master Vergelijkende Moderne Letterkunde.
Tijdmanagement in de huisartsenpraktijk. Hoe blijf ik in balans?
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Ethiek ,zorg en technologie
Anders kijken, anders doen
Welkom! Neem plaats in de kring.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Vmbo 2 economie Overheid overbodig?
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
LOB zeven stappen naar succes
Zorgvragers in de VVT.
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
29 maart CREADAG.
Onderhandelen: een kunst apart
Reflecteren even pas op de plaats
Matteüs 5:1-16 Jezus zag heel veel mensen naar hem toe komen.
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 4e ouderbijeenkomst PP1
LOB Waar ben je trots op?.
© UNIEK IN DE KLAS.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Verkopen Les 3 Niveau 4.
NSCCT Instructie groep 4
Bladzijde 91 van je tekstboek
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Duurzame inzetbaarheid
NSCCT Instructie groep 5
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Voel je wel in je vel !.
Communicatie 3e les.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Social media voor statenleden/politici
5 valkuilen & Tips.
Liefde en relaties.
Duurzame inzetbaarheid in de praktijk
Module 1: Verkennen Basisstof 1: Kijken naar jezelf
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
Les 6: non-verbale communicatie
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

DA dag april 2016

Organisatie in de praktijk Ze hebben aan het begin van de dag verteld over hun praktijk en kenmerkende zaken van hun eigen praktijk. Hier even op terugkomen. ( indien niet ad orde geweest; welke de succesfactoren? Wat maakt dat het goed loopt of niet goed loopt? Verschillen/Tips?

DA of PO dat doe je niet zomaar.. Buzzen? Zelf een aantal kwaliteiten en competenties laten noemen

Competenties & vaardigheden Kijken of ze deze zaken herkennen en evt. aanvullen. Wat moeten ze allemaal wel niet in huis hebben aan competenties? Wat vinden ze zelf belangrijk in hun vak?

Spin in het web Grote verantwoordelijkheid als DA, verwachtingen van anderen managen. Hoe regel je dat goed? Wat zijn daarin belangrijke dingen? Herken je zaken bij deze plaatjes en waar heb jij een belangrijke rol? Kort wat laten vertellen.

Inwerkprogramma aios… Als dit je taken zijn waar moeten de aios zich aan houden zodat jij ook goed je werk kunt blijven doen? Waar werk jij de aios op in?

Opdracht: hoe zit dat bij jou? Bespreken in groepjes/ noteren op flap: Wie werkt de aios in en wat/hoe doe je dat? (zodat jij ook goed je werk kunt doen!) Is er een inwerkprogramma, vergelijk ze met elkaar? Waar heb je extra aandacht voor? Welke dingen leer jij de aios? (bv uitstrijkjes) Presenteren aan elkaar Hun eigen inwerkprogramma’s laten vergelijken; hoe ze bep. dingen organiseren, (Voorbeeld van praktijk Margreeth erbij gebruiken als inspiratie) Hoe ze de aios inwerken; wat vinden ze daarin belangrijk? Op flaps laten noteren en laten vertellen na afloop?

Bespreken van de flaps: Zo doen we dat… Bespreken van de flaps: Overeenkomsten & verschillen in de inwerkprogramma’s? Welke dingen leer jij de aios? Vragen; hoe het was om dit zo te doen? Laten vertellen over wat ze op de flaps hebben genoteerd.

Wat levert het op? Vragen: Gemerkt wat er goed loopt en waar je tevreden over bent? Ontdekt wat niet werkt, niet goed loopt je anders zou willen? Idee opgedaan? Tips gekregen? Noteer kort voor jezelf wat het jou opgeleverd heeft?

Welke tip of verbeterpunt neem je mee naar je praktijk? Wat neem je mee vandaag? Welke tip of verbeterpunt neem je mee naar je praktijk? Ze even laten nadenken en iets voor noteren wat het hen persoonlijk heeft opgeleverd en ze meenemen na vandaag? (Eindigen met filmpje van baliemedewerkster in ziekenhuis ( Little Britain/humor)