ADL, les 2 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene Weetjes Over Tekst verklaren en het CSE.
Advertisements

Overdracht Barthel Index(v 1.0)
Lesgeven en begeleiden
Effectieve instructie
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Les 13 Presenteer je zelf (1)
Machtsstrijd in de Middeleeuwen
2.4 Strafrecht: De rechter
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Hoe maak je schooltaal toegankelijk?
Allemaal beestjes Wereldoriëntatie les 2. Planten- en vleeseters.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 5: Zelfstandig & samen werken Doelen: Rond vandaag jullie onderdeel van ‘Project Ouderavond’ helemaal af. Zorg.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Basiscursus Onderzoekend en Ontwerpend Leren De rol van taal Carmen Damhuis & Heleen van Ravenswaaij.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Woordenschat Letterlijk en figuurlijk taalgebruik.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Nederlands Blok 5.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
1. Wat gaan we vandaag doen ?
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Beeldspraak: de vergelijking
Alinea: kernzin + uitwerking
Huisvesting en Hygiëne
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Een informatief Artikel schrijven
Kwaliteitszorg
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Een reisverslag schrijven
Lotgenoten Bijeenkomst 2.
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Hond & Kat Les 7 (Afsluitende les)
Aantrekkelijk formuleren
ADL (6) 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Week 1, les 5.
Opdracht interview Doel
Lezen samenvatten.
Loopbaan en burgerschap les 2
Een instructie schrijven
Hoe schrijf je een recensie?
Begeleiden les 2.
Lesplannen.
Informatieve teksten, interviewverslag
Begeleiden Les 5.
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Schrijven Zakelijke brief.
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Stappenplan werkwoordspelling
ADL Les 1.
Hoofdstuk 3 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Hoofdstuk 3 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
ADL.
ADL Les 1.
Schrijven 2.7 en 2.8 Formuleren en stijl 3.1
Kunstmeststoffen Les 3 test.
Transcript van de presentatie:

ADL, les 2 31 mei 2016 Berthe/Mirjam

ADL Terugkoppeling vorige les Vandaag de volgende onderdelen in de les ADL: Uit-aankleden Wassen, baden en douchen Babyverzorging

ADL Aan en uitkleden: Kort tips en trucs doornemen, zie 12.4 paragraaf 12.2 Oefenen met kledingstukken bij elkaar!

ADL Wassen, baden en douchen, 12 3 Stappen doornemen van het wassen en de verschillende manieren Instructiefilmpje: https://www.youtube.com/watch?v=tIZ4B4gUOOQ

ADL Babyverzorging, 12.4 Wat heb je nodig om een baby te verzorgen Wat is een Tummy Tub Opdracht Persoonlijke verzorging (uitgewerkt op de volgende 2 sheets)

Een van jullie (‘de schrijver’) schrijft bovenaan het bord de vraag ‘Wat heb je nodig om een ander te ondersteunen bij de persoonlijke verzorging?’. Nu gaan jullie om de beurt een antwoord formuleren. De schrijver schrijft deze antwoorden in het kort op het bord, onder de vraag. Het is de bedoeling zo veel mogelijk antwoorden te bedenken. ondersteunen bij de persoonlijke verzorging?’. Nu gaan jullie om de beurt een antwoord formuleren.

De schrijver schrijft deze antwoorden in het kort op het bord, onder de vraag. Het is de bedoeling zo veel mogelijk antwoorden te bedenken. Als jullie geen woorden meer kunnen bedenken, gaan jullie de woorden groeperen, ofwel categoriseren. Dat wil zeggen dat je de woorden die bij elkaar horen, bij elkaar zet. Zo’n groepje woorden geef je een naam. Bijvoorbeeld Kennis: wat moet je weten om een ander te kunnen ondersteunen? Benoem tot slot waarom persoonlijke verzorging belangrijk is.

ADL Terugblik les Vooruitblik volgende week