Martin Creed – Museum Voorlinden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deel C: Participatie (p ) Participatie = inspraak = luistert men naar mijn mening?  in het gezin?  op school?  in België?
Advertisements

Een lessenserie van drie lessen
Ik hou van Holland spel!.
Les 5: orde en klassenmanagement
Het Debat Opbouw en inhoud.
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Intervisie.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
PGO! In PGO ligt het accent op het zelf doen, je gaat actief aan de slag met vragen uit een beroep, je bestudeert praktijksituaties en leerstof die daar.
Werkoverleg en Medezeggenschap
De incidentmethode Een eenvoudige en strak gestructureerde methode
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Blok 3. Gesprekstechnieken, 2 uur
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
Coaching week Rotterdam Academy.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Lezen: doe het goed voor
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Differentiëren & klassenmanagement
Durf jij het aan??. Je hebt 16 vragen om de rest van de klas uit te schakelen. Je kunt kiezen uit 16 categorieën. Je kunt in elke categorie kiezen uit.
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Sociaal-emotionele begeleiding.
Groep 3 Begrijpend luisteren Begrijpend lezen
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Casuïstiek Erwin Wurm, one minute sculptures. Casuïstiek Erwin Wurm, one minute sculptures.
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Vrouw zoekt man Door onze werkwijze is Liever prive één van de snelst groeiende dating sites van Nederland en dagelijks zijn er vele nieuwe aanmeldingen.
Methodisch werken, wat is dat eigenlijk?
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
BDO Basisdocentschap Tamar Clasquin
‘Meester, nu u een bril draagt lijkt u net op een docent’ Meester Bart
Lotgenoten Bijeenkomst 2.
Reflecteren even pas op de plaats
Als ik wil dat leerlingen in mijn lessen actief zijn, dan moet ik...
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
3. Dus zonder probleem, heb je geen ideeën?
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
© UNIEK IN DE KLAS.
welkom op onze Koffieochtend Plagen & Pesten
Olafur Eliasson, Boijmans
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Songtekst in beeld   Muziek kan dienen om een boodschap te vertellen… vaak gaat dat door middel van songteksten. Met foto’s kun je een beeldend verhaal.
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
David Clearbout, de Pont
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?

volgende bladzijde terug
Historisch redeneren + taalgericht vakonderwijs (bijeenkomst 3)
Intervisie.
Introductie intervisie
Rekenen in andere vakken
Het tweede LOS-gesprek
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Portfolio, Logboek en Casus
Intervisie.
California Blue San Diego
Art & Design Productvormgeving.
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 1
Wat de leerling doet Wat de docent doet
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
De voordelen en nadelen van betaalmethodes
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
Transcript van de presentatie:

Martin Creed – Museum Voorlinden

“My world is a soup of thoughts, feelings and things all mixed up together. Working is a way of trying to cope, to separate the soup and escape; to get from the inside out.“ Martin Creed

Martin Creed – Museum Voorlinden

Martin Creed – Museum Voorlinden

Casussen Mozaïek Kwaliteiten & Kernkwadranten Groeidocument

DREAMSCHOOL

Intervisie - de incidentmethode Een methode met een duidelijke structuur om casussen met een groep te bespreken, op zo’n manier dat er verschillende antwoorden/oplossingen uitrollen. De structuur biedt zekerheid en openheid zodat op een overzichtelijke, veilige en snelle manier een casus kan worden besproken.

Iedereen brengt om de beurt kort zijn casus naar voren Iedereen brengt om de beurt kort zijn casus naar voren. De inbrenger zoekt nog naar een oplossing. Met zijn allen wordt één casus gekozen Dit voorval wordt uitgebreider door de inbrenger uitgelegd. Ook bespreekt hij wat hij al heeft bedacht. Waar is hij tot nu toe gebleven en waarom zit er precies een probleem in? De deelnemers stellen om de beurt open en informatieve vragen. De inbrenger mag antwoord geven. De vragen zijn open, waardevrij en zonder oordeel. De deelnemers bespreken wat ze hebben gehoord met elkaar. Ze leggen verbanden in inhoud/ oorzaken/ aanleidingen/ verhoudingen/ omgevingsfactoren. De inbrenger doet niet mee en luisters alleen maar. Adviesronde: iedere deelnemer geeft een advies (op papier.) De inbrenger reageert hier niet op. De inbrenger leest alle adviezen en geeft aan welk advies hij meeneemt.

K w a l i t e i t e n

1. Kun je vertellen waarom je denkt dat je deze kwaliteit hebt? 2. Hoe kunnen we deze kwaliteit op je studie zien? 3. Hoe kun je deze kwaliteit inzetten in het docentschap? 4. Wat heb je nodig om deze kwaliteit nog méér te kunnen laten zien? 5. Wat betekent het dat jij deze kwaliteit hebt voor klasgenoten, leerlingen, docenten? 6. Ken je anderen uit de groep die deze kwaliteit ook hebben?

Waarom heeft de ander volgens jou deze kwaliteit?   Waarom heeft de ander volgens jou deze kwaliteit? Hoe zie je de kwaliteit terug op de studie? Hoe kan de ander deze kwaliteit inzetten in het docentschap? Wat betekent het voor jou dat de ander deze kwaliteit heeft?

Huiswerk -bijhouden logboek blog -maken kernkwadranten van minimaal 4 eigen kwaliteiten -meenemen stagebeeld (foto, werkje, tekening, etc.)