Jongeren laten zich horen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Jongeren willen een eigen leven
Historisch overzicht Paragraaf 5.3
Opvoeden in de puberteit
De (verknipte) jeugd van tegenwoordig.
NL na 1945: Sober en spaarzaam
Nederland na 1945: Cultuur en mentaliteit
CA 10 Trends College april 2013 C206a.
Paragraaf 5 Hollandse huisvrede.
Paragraaf 7: Ieder voor zich
Presentatie Interculturele Communicatie: theorie
Jeugdsubculturen en jongerencultuur
Kenmerk a Opkomst van de stedelijke burgerij en b de toenemende zelfstandigheid van steden Les 2: Verschillen stad en platteland.
Aantekening §2 Aids in Afrika.
Opvoeden van drukke kinderen
NME en jongeren: niet méér, maar beter!
Hoofdstuk 1 Grenzen en identiteit Grenzen en identiteit
Cultuur is een grondrecht. B = p(G+V) Cultuur is een grondrecht.
Cultuur en Identiteit 4.1 Wat is cultuur?
Creatief met cultuur ? Brenda C. Oude Breuil.
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
subcultuur Uiterlijk Gedrag Aussie’s (Australian) Slikken
Nederlanders en hun Gezagsdragers Les 2 Gezag onder druk door de Jeugd.
Project ‘Ernstig betrokken’
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
Jeugdcultuur Week 2 jongeren,peergroup en als het even anders gaat.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
Workshop Identiteit?.
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
Ontwikkeling in adolescentie College 1; seksualiteit en verlangen en cognitieve veranderingen.
Hoofdstuk 3 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Richtlijnen voor gedrag Hoofdstuk 4 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Televisie en computer H13.2 NEDERLAND  Wederopbouw staat centraal  Hard werken en zuinig leven  Geen stakingen (harmoniemodel)  Overheidsmaatregelen.
Niet- confessionele Zedenleer. Wat is Niet- confessionele Zedenleer? (NCZ) = Zedenleer, maar niet gebaseerd op geloof, niet zomaar iets als waar aannemen.
Een luxer leven … Afbeelding uit 1953 Reclame uit 1958 De arbeider zit weer goed in zijn broek: mensen hoefden minder zuinig te leven. In 1953 werd de.
De kracht van het pedagogische verhaal Theodoor van Baars en Marja Liefaard 15 oktober 2015.
Ontzuiling en secularisatie
Presentatie de markt voor Acht
Begeleiden van een zorgvrager
H4 Bij welke groep hoor je?
De GGD op het voortgezet onderwijs
Gezondheid en gezond gedrag
Pluriforme samenleving paragraaf 2
Pluriforme samenleving
The American way of life
GMR Consent 14 februari 2011.
H1 Hoe word je wie je bent?.
H2 Een leven lang leren.
Er zijn belangrijker dingen….
H2 Hoe maken we keuzes?.
Interdisciplinair werken
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
Vmbo 2 economie Goede producten?
A H1 samenhang & verscheidenheid P7 Globalisering en cultuur / pag
Geef licht aan kinderen in gewelddadige wijken in Zuid-Afrika
MAW §1.3.
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
BOM-model PV 25/03/2014.
Socialisatie H 1 Communicatie TA.
Hoofdstuk 3 & 4 Thema Jongeren.
Aangeboren of aangeleerd?
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Aangeboren of aangeleerd?
Doelgroepen Adolescentie
Hoofdstuk 3 & 4 Thema Jongeren.
Hoofdstuk 1 groepen/rollen
Havo lesboek deel 1 ~ Hoofdstuk 1
§6.3 Cultuur en samenleving
Transcript van de presentatie:

Jongeren laten zich horen 16+ Cultuur en mentaliteit na 1945

Jaren ’60: jongerencultuur Economische groei Luxe artikelen Zelfstandigheid Eigen cultuur Afzetten tegen ouders

Jaren ’60: jongerencultuur Oorzaken: Meer geld  luxe producten Reclame Meer studenten Minder toezicht Amerikanisering Ander gedrag overnemen Anticonceptie Meer seks vóór of zonder huwelijk

Identiteit Jongeren vormen eigen groepen Eigen normen, waarden en ideeën Eigen kleding en gedragscode Eigen leefstijl  Eigen identiteit

Jongerencultuur