Using the Educational Attainment File in the Census 2021

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ben Kriechel Lex Borghans
Advertisements

Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
De Virtuele Volkstelling 2001 in historisch perspectief
Productiviteitsonderzoek bij het CBS
European New Towns & Pilot Cities Platform (ENTP)
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Paragraph  People wanted to avoid war in the future.  League of Nations (1919) had failed.  In 1945: 2 nd try: United Nations.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Montoring internationalisation DOiT – Turkmenistan March 2012 A.J. Nijssen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Wat kun je doen met de digitale Volkstellingen? Luuk Schreven (NIWI-KNAW)
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
A historical database: finding our possibilities and limits Case: Oosterhesselen Erwin H. Karel/Richard Paping (Digital Humanities Pitch April.
Hoe lang nog fossiele brandstoffen? Henk Grootveld, Hoofd Trends Investing & fondsbeheerder Rolinco Amsterdam, maart
Titeldia ENTRADA: The Impact of a TTL Change at the TLD Level Maarten Wullink| DNS-OARC Spring 2016 workshop March 31 st 2016.
Center of Entrepreneurship Value050 en Incubator Cube050 Welkom en introductie Cube050 Innovatiebrief Cube050 Ozo Media Water & Energy Solutions Honours.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Social benefits, residence permits and more ….
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Reducing antibiotics on farmlevel
Jo Lucassen - Janine van Kalmthout (Mulier Instituut)
Sector, Firm Size and ICT investments
Presentatie titel Measurement education in the junior primary –
Unieke cao databank in Nederland
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Sessie: Structurele evaluatie voor adaptief beleid
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Introduction of second Rijkswaterstaat Pilot Asses further improvements of the HIJ barrier in relation to system of HIJ Welcome, my name is Pim Neefjes.
What is ProRail’s Life Cycle (cost) Management?
Take home messages Zoals het danbij zijn canon hoort hebben we als OR natuurlijk uitgebreid gedelibreerd over wat Nu wel en niet een canon moest zijn.
R&D Satellite Accounts in the Netherlands OECD-NAWP 3-5 October 2007
English 23 April 2018.
Statistics on safety, crime and justice
Who knows something about scenarioplanning?
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
The usability of administrative data for register-based censuses
Hebben we wel meer testautomatiseerders nodig?
Towards and Africa Europe Partnership
A realistic basic income policy needs two pillars
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
LIESBETH RUOFF - VAN WELZEN CHAIR IG DIGITAL SKILLS KNVI
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Using the Educational Attainment File in the Census 2021 Eric Schulte Nordholt

Outline History of the Dutch census Publication of the Dutch Census 2011 Characteristics of the Dutch census Data sources Current and future work Educational Attaiment File Imputing the Educational Attainment File

History of the Dutch census (1) Traditional censuses till 1971: Ministry of Home Affairs Statistics Netherlands 1829 1849 1869 1889 1909 1930 1960 1839 1859 1879 1899 1920 1947 1971 Unwillingness (non-response), privacy concerns, reduction expenses No more traditional censuses

History of the Dutch census (2) Virtual censuses from 1981 onwards: Register-based, survey information added, no census questionnaires 1981 1991 2001 2011 Population Register and surveys No official publication, no internal consistency, no regional results System of social statistical datasets (SSD) European Census Act of 2008 2011 Census published in European Census Hub

Publication of the Dutch Census 2011 Naast de oplevering aan Eurostat en de publicatie van de gegevens via de Census hub, wil het CBS ook zelf ruchtbaarheid geven aan de Volkstelling 2011. Op 19 november verscheen het boek: Dutch Census 2011, over de resultaten en gehanteerde methodologie van de Volkstelling 2011. Het eerste deel van het boek bestaat uit analyses van de resultaten. Deze omvatten de kerncijfers, een historische vergelijking met eerdere Nederlandse tellingen en een globale vergelijking van de resultaten van de Volkstelling 2011 in Nederland met resultaten in andere Europese landen. Een ander hoofdstuk gaat over buitenlanders in Nederland en Nederlanders in Europa. Ook worden de eilanden van Caribisch Nederland vergeleken met de in omvang vergelijkbare Waddeneilanden. Het tweede deel van het boek gaat over de gehanteerde methodologie. Het beschrijft de nieuwe weegmethode waarmee gegevens van de Enquête Beroepsbevolking worden hergebruikt in de Volkstelling 2011. Ook geeft dit deel uitleg over de aanvullende schattingstechnieken die nodig waren voor de zeer gedetailleerde informatie in de volkstellingstabellen. Census book: http://www.cbs.nl/en-GB/menu/themas/dossiers/historische-reeksen/publicaties/publicaties/archief/2014/2014-dutch-census-2011-pub.htm?Languageswitch=on Census tables (of 32 European countries): https://ec.europa.eu/CensusHub2/

Characteristics of the Dutch census Relatively cheap Short production time More socially acceptable than the Census 1971 All tables are numerically consistent Some missing information in the survey part Dependent on registers (availablility, timeliness) Comparisons over time possible International comparisons possible Census data continuously available

Data sources For the Census 2011: Registers Survey Population Register (automated population registration system) Jobs file (all employees) Self-employed file (all self-employed) Fiscal administration Social security administration Pensions and life insurance benefits Housing Register Survey Labour Force Survey

Current and future work Preparing the Census 2021: New European implementing regulations (based on UNECE recommendations) Preparatory projects at Statistics Netherlands: Methodology (estimating occupation tables) Software Level of education attained (imputing the Educational Attainment File) Housing variables Population grid squares (legal base, protection of census data) Met het opleveren van de gegevens aan Eurostat en het verschijnen van de CBS-publicatie zijn de werkzaamheden voor de Volkstelling niet voorbij. In 2015 zal gewerkt worden beveiligde microdata bestanden, zodat (internationale) onderzoekers met onze volkstellingsgegevens kunnen werken. IPUMS project (Integrated Public Use Microdata Series) stelt beveiligde volkstellingsgegevens op microniveau van landen over de gehele wereld beschikbaar aan onderzoekers. En de voorbereidingen voor de Volkstelling 2021 zijn ook al van start. Allereerst worden de ervaringen met de VT2011 gebruikt voor internationale aanbevelingen voor de VT2021. Op basis van die aanbevelingen zullen nieuwe, aanvullende Europese verordeningen worden opgesteld. Daarnaast zullen ook binnen het CBS voorbereidende projecten worden uitgevoerd, bijvoorbeeld op het gebied van de schattingsmethoden en bijbehorende software en het gebruik van een combinatie van register- en enquêtegegevens over opleidingsniveau.

Educational Attainment File Complex integration process of microdata from LFS and examination registers New version containing also information on private education institutions available since 2016 About 60 % of the records have information on highest level of education attained Weighting to known marginals of the population for statistics on level of education Better quality and more detailed education tables than before when only LFS information was used

Imputing the Educational Attainment File In this project: Find a good imputation model for the Educational Attainment File (logistic regression model) Produce a set of hypercubes of the Census 2011 again, now by using the imputed Educational Attainment File Develop a set of quality indicators (basis for decision how detailed the future census publication will be) Plan for highest level of education attained in the Dutch Census 2021 (also of interest for other countries)

Thank you very much for your attention! Holland in the winter