Toetsen? Doe het zelf!.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is Blits? • Complete methode voor het nieuwe vak Studievaardigheden. Doorlopende leerlijn van groep 5 t/m 8.
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Groep 1: Thematiseren “Fietswinkel”
Blackboard als digitale toetsomgeving Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005.
1.Deze foto is zorgvuldig geënsceneerd. Leg dit uit.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Werken op de Muiswerkmanier. Onderzoek toont aan Didactische mode.
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
Stand van zaken tot nu toe
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Return to Sender.
Opzetten itembank Voeding en Diëtetiek HHS
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
De tafel van 4.
Hoe leer je geschiedenis?
Het belang van plannen.
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
Toetsen van de concept-contextbenadering bij maatschappijwetenschappen
REKENEN T.E.M. 5. IK BEN TIP! TEL MET ME MEE... MET 1 DRUK OP DE KNOP WEET JE OF JOUW ANTWOORD JUIST IS! VEEL SUCCES...
De repetitie is nagekeken… Hoe analyseer je de resultaten en zet je die om in actie? Utrecht,16 februari 2016 J.C. van der Net.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Wie vindt er beter wat ze zoekt? Volwassenen (bij genoeg knoppenkennis) Vinden beter wat ze zoeken. Letten beter op betrouwbaarheid van wat ze vinden.
Business Continuity Management Toets voor deelnemers aan de themamiddag PI/GvR op 15 september 2004.
Leer de notenamen ALLE NOTEN.
Personeelstraining Typ hier uw thema.
EXAMEN 2015 “ANDERS” + DE GOUDEN TIPS.
Interactief oefenen, formatief toetsen
ARBO-wet Leerdoel: Weten wat een risico-inventarisatie is.
Opdracht samenvatting
Onderhouden met Werktuigen en machines
Communicatie 6e les.
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
Leer de notenamen C - positie.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Burgerschap Samenwerkend leren
Hoe krijg je de focus van de leerlingen op de chemie?
Dicteewoorden Eczeem Huis-aan-huisblad Juffrouw Gedownload
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Loopbaan en burgerschap les 2
ETUDE Toetsservicesysteem
Interactief oefenen, formatief toetsen
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Havo-examen nascholing 2017
Helpen bij huiswerk en plannen
Trainingspresentatie
Mens & Maatschappij D-Toets
Hoe maak ik een goede samenvatting?
Toetsing Vakdidactiek 2.
Laatste les!! Les 7/8: woordformules + oefenen voor de toets
Rekenen Verbanden les 3: Rekenen met tabellen 1 Verbanden les 5: Rekenen met grafieken, diagrammen en tabellen.
Inleiding beoordelen.
Mens & Maatschappij D-Toets
Jij als werkplekbegeleider!
Les 1 Meten en meetkunde: Schaal
Jij als werkplekbegeleider!
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Les 7: woordformules gebruiken
KWT.
Laatste les voor de toets!
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Van welke boom zijn deze bladeren?
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
nibi conferentie 2019 Annnemieke Gemmink, CLV
Hoe leer je geschiedenis?
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

Toetsen? Doe het zelf!

1. Maak groepjes van 4 2. Elk groepje maakt toetsvragen over het thema . De toetsvragen moeten op de juiste manier worden geformuleerd. Gebruik de inhoud van de samenvatting en de plaatjes uit de tekst 3. De vragen moeten zo samengesteld zijn dat ze samen een oefentoets vormen die alle leerdoelen beslaan. 4.Laat de groepjes ter oefening de toets van een ander groepje maken. Ze geven daarbij niet alleen het antwoord. Ze geven de makers ook feedback op de kwaliteit van de toets. Tip: gebruik de beste vragen van de verschillende oefentoetsen in de werkelijke summatieve toets.