Kringgesprek Religie Introductie cursus 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wisselen van rol – Wisselen van groep In elke groep is één leider en zijn er drie uitvoerenden. Degene die aan de beurt is om leider te zijn, schuift soms.
Advertisements

Van uitleggen leer je het meest
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Technologie en Commercie Meisjes in de techniek Augustinus college A.H. Jonker.
die niet om jou zou huilen.
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Preek n.a.v. Johannes 9 en HC Zondag 7
Geld en geloof, het 8 e gebod Waar wordt het 8 e gebod concreet in ons leven?
Herkennen en omgaan met levensvragen door verzorgenden
Wat is de zin van ons leven?
Heilige Geest Hij is Degene die ervoor zorgde dat taalbarrières tijdens het Pinksterfeest werden opgeheven. Iedereen verstond elkaar. Maar wie is Hij en.
Godsdienst.
God zegt: Ik ben de HEER en er is geen ander
Iedereen coach naar Jef Clement.
First ID project Huygens College Samen werken aan een veilige omgeving.
Het komt er dus op aan ‘het’ te zien?
Netjes vragen of je het mag lenen zorgt niet voor problemen
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Gods wet is goed voor alle mensen
Jezus is de ware Jakobsladder
Het einde van de grote verhalen…
Workshop klassenmanagement
1: God laat jou luisteren naar het bericht van zijn engel.
Kinderopwekking 75: Ik geloof
SPAAR JE RUG! Controleer en draag je eigen boekentas.
Nathan de Wijze en de Drie Ringen Achtergrondvisie.
Dirigeren Wat doet een dirigent?. inhoudsopgave Wie laat ik spelen? Ga ik aftellen? Welke opdrachten kan ik geven? Hoe laat ik ze stoppen?
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
1 Sociologie en Diversiteit hoorcollege 3 Harrie Manders
Vrijheid.
Waarom Kerst? Gespreksspel
Levensbeschouwing Christendom (Ikos).
Levensbeschouwing Christendom (Icbo). ICBO Introductie Christendom voor het Basisonderwijs Kinderen nemen hun religie mee Deel van de lesstof (geestelijke.
God maakte in het begin alles.
Als je nog geen idee hebt …
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Project veertigdagentijd
Regels in school Leerlingen van groep 1/2 van CBS De Gearrin:
Wat is coöperatief leren?
Kindermoment Als je iets niet kunt zien, betekent dat nog niet dat het er niet is.
Op het werk, in de klas en prive.
Op het werk, in de klas en prive.
Matteüs 6: Maak je geen zorgen over eten en drinken.
Ik ben een leerling van Jezus.
Geloven… waarom?.
De God van de Schriften.
Instructie geven en uitvoeren
De luchtballon discussiespel.
Verschillen in de klas en een veilige (leer)omgeving
Onderzoek Morele kwesties
Les 1 Hoofdstuk Ecologie
Beste havo 4..
Welkom op de eerste alpha avond!
Vaardigheden Interviewen
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Gods wet is goed voor alle mensen
Onderzoek Morele kwesties
Pasen 2018.
Wat is dit? Discussie Wat doet een satelliet?.
Als je God kon zien, zou dat geloven
Wzc Nottebohm Chantal & Geert
De biefstuk van het zoete water
Het 8e gebod: heb elkaar lief. Het 8e gebod: heb elkaar lief.
Sociale Vaardigheden.
dood, eeuwig leven en toekomst
dood, eeuwig leven en toekomst
Waarden & normen.
B1 – k1- w2 Vertrouwensrelatie en persoonlijke verzorging Sem 1.
Transcript van de presentatie:

Kringgesprek Religie Introductie cursus 3

lesdoelen De leerling kan zijn voorkennis over het deelonderwerp religie ophalen. De leerling kan respect opbrengen voor de (religieuze) visie van anderen. De leerling kan uitleggen wat zijn eigen kijk op ‘God’ is. De leerling kan uitleggen wat zijn religieuze behoeften zijn.

De situatie De leerlingen zitten in één grote kring, de docent staat hier tussen. De docent fungeert als gesprek leider maar benadrukt dat het een zichzelf leidend gesprek moet worden waarbij ingrijpen van de docent niet noodzakelijk is.

Voorwaarden We zitten in een kring. We luisteren naar elkaar! Steek je vinger op als je het woord wil hebben. Degene die aan het woord is mag de volgende aanwijzen. Je komt alleen aan het woord als je aangewezen wordt (docent kan sturing geven) Respectvol antwoord geven.

Wat weet je van het Christendom/Wat is het Christendom? Vraag 1: Wat weet je van het Christendom/Wat is het Christendom?

Vraag 2: Heb je ervaring met het Christendom/Wat zijn je ervaringen met het Christendom?

Vraag 3 Geloof je in een God?

Hoe ziet God er volgens jou dan uit? Vraag 4 Hoe ziet God er volgens jou dan uit?

Waar zou God volgens jou voor moeten zorgen? Vraag 5 Waar zou God volgens jou voor moeten zorgen?

lesdoelen De leerling kan zijn voorkennis over het deelonderwerp religie ophalen. De leerling kan respect opbrengen voor de (religieuze) visie van anderen. De leerling kan uitleggen wat zijn eigen kijk op ‘God’ is. De leerling kan uitleggen wat zijn religieuze behoeften zijn