De onderscheidendheid van merkwaarden in de zorg

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
2) Toelichting ABM Waarom gebruiken ? Wat is het ? Wanneer komt het ?
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Hoe een zorgverzekeraar zorg vermarkt
WELKOM Beste Gebruiker, Deze Demopresentatie van het D.S.S. geeft een helder beeld van de werkwijze van het programma. Het beschrijft de stappen die u.
Verzekert uw verzekeraar u van de beste (na)zorg?!…..
Marktwerking & galsteenlijden
ROC van Twente Startbijeenkomst LOB d.d. 16 februari 2011
8 juni 2012 Onzekerheden in real-time waterbeheer Karel Heynert en Jan Verkade.
Buurtbemiddeling Een methodiek voor het oplossen van conflicten en het versterken van de buurtcohesie.
Evaluatie Barim coaching Wat heeft het opgeleverd? & Hoe nu verder?
6e HYDRA Workshop, 17 september 2003 Extreme waardenstatistiek van de wind in Nederland: vergelijkend warenonderzoek? Ilja Smits, KNMI.
Themadag 18 november 2011 WELKOM 4 Themadag 18 januari 2011 Hogeschool van Amsterdam Programma: 10.30uOpening Actuele ontwikkelingen Domein 11.00uStand.
Positioning: ervaring met testcorpus 1 Ellen Rusman Jan van Bruggen April 2005.
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Sociale kaders: Hoofdstuk 14 Sociale structuur
Presentatie ’De zorgverzekeraar en de regierol’ Aad de Groot 11 september
Project Proceshuis Road show
Pilot Functiecreatie Ervaringen van Petra Hoekman, P&O adviseur
Transitie-experiment
Uit het vaktijdschrift Alert4you. Cécile Chênevert Adviseur Jeugdzorg & Opvoedhulp, Nederlands Jeugdinstituut Orthopedagoge Vakgroep ‘Zorg voor Jeugd’
MARKETINGMIX.
Afstuderen Bij De OU Een louterende worsteling 21 september 2001 H.J.J. Delnoy.
De Impact van een Superstore: een case study van Primark Alexandrium
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
Waar kom ik vandaan? Open project 2010.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Anamarija Rukavina DreamDiscoverDo.  Waarom?  Onderzoek.
Indexcijfers Meervoudig indexcijfer Gewogen indexcijfer.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
Ouderavond klas 1Ha en 1Hb dinsdag 15 september Het Groene Lyceum van Lentiz Welkom!
WELKOM #KRSYMPOSIUM. Programma uur: Welkom en opening Dr. Els Verschuur, Dagvoorzitter uur: ‘Het College Kwaliteitsregister V&V’ Drs. Bert.
De rol van de businesscases bij opschaling in de zorg Marian Schoone – TNO Work Health Technology Irek Karkowski – Dutch Domotics.
ZORG Nieuwe kansen in het (ver)bouwen voor de seniorenmarkt Jaap Kolk, Robert Barendse.
Renovatie & Transformatiebeurs Zelf (ver)bouwen De (klant) reis van je leven Wilma Klaren, 13 april 2016.
Landelijk beleidskader OTO. OTO Opleiden Trainen Oefenen Ter voorbereiding op een ramp of crises.
Kernwaarden in beeld De kernwaarden van het openbaar onderwijs.
Infrastructure Networks Climate Adaptation in Hotspots INCAH.
Praktijkbijeenkomst SE bij tunnelprojecten. Programma 13.00h Opening en welkom 13.10h Projectpresentatie Spoorzone Delft, Matthijs Oude Lohuis, planning.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Pakketmaatregelen AWBZ Wat merken mensen ervan?. AWBZ Monitor 2009 & 2010 Veranderingen in de AWBZ Deelnemers:
6 september 2012 Heb jij genoeg ruimte om je werk goed te doen? Ans Jansen.
Waardebonnnenactie PBC/ provincie SESAM academie |
De marketing van kennis
Monitor economisch programma Zuid-Limburg
De mate van ‘ziektelast’ bij mensen met COPD onder behandeling van de huisarts versus longarts Erik Bischoff, Laura Elbers, Tjard Schermer, Jan Vercoulen.
Dr. Karel Jan Alsem Noorderperssociëteit, Groningen, 1 juli 2013
Lancering van Marklinq Dr. Karel Jan Alsem 10 september 2013
Sociale kaders: Hoofdstuk 14 Sociale structuur
Kostprijsberekening bij stukproductie
Methodieken Les 3 “ Individuele methodieken en groepsmethodieken” thema 10.1 en 10.2.
Analyse en advies toepassen overgangsmaatregel
ZORGGROEP DE STELLINGWERVEN
Zorg met liefde en lef: de kracht van zorgmarketing
Les 2: Van productie tot verkoop
Onderzoek zonder gegevens?
Getting insights in zorgmarketing
29 september 2015.
NHG-PreventieConsult module COPD: van ontwikkeling naar implementatie
Branding in de zorg Minor Zorgmarketing, ’17 Dr. Karel Jan Alsem.
Drs Loes Meijer, huisarts, Medisch Coördinator MCCE
Kennissessie Van vastgoedbeleid naar implementatie – 23 januari 2018, Assen Jan Veuger, lector Maatschappelijk Vastgoed.
Presentatie: Gender en seksualisering
Wat gaan we doen? Wat gaat er veranderen in de zorg?
Blockchain, gevolgen voor onderwijs-arbeidsmarkt
Socialisatie H 1 Communicatie TA.
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Les 2: Van productie tot verkoop
voor een samenleving met veerkracht
Peiling Spooroverlast in Deventer
Transcript van de presentatie:

De onderscheidendheid van merkwaarden in de zorg Dr. Karel Jan Alsem, Drs. Erik Kostelijk Lancering Marklinq, 10 september 2013

Aanleiding

Zorgmarkt

Ervaringen op internet

Concurrentie...

Zorgmarketing!

Bron:

Kernvraag Hoe onderscheidend zijn de merkwaarden van zorginstellingen?

Middel doel keten van betekenissen Waarden Anders zijn Persoonlijkheid Creatief Gevolgen Gebruiksvriendelijk Eigenschappen Simpel, fris

Methodiek Najaar 2011 Link op LinkedIn groep Dutch Health Network (20000 leden) naar vragenlijst Circa 200 reacties waarvan circa 40 ‘adviseur’ 20 geen merkwaarden ingevuld 141 bruikbaar van zorgmanagers Verdeeld over alle zorgsectoren

Methodiek (2) Alle waarden gecodeerd en ondergebracht onder de 11 dimensies van het zogenaamde Waardenkompas

Waardenkompas Bron: Kostelijk, 2013

Resultaten

Verdeling over dimensies

Als percentage van zorgaanbieders

Consistentie Mate waarin kernwaarden ‘in elkaars buurt’ liggen Berekend dmv Euclidische afstand in het Merkwaardenkompas Bij ruim 60% is er geen sprake van consistentie: zijn er dus (deels) conflicterende merkwaarden

Conclusies Merkwaarden van zorginstellingen lijken veel op elkaar Merkwaarden van zorginstellingen conflicteren onderling vaak

Aanbevelingen

Goed voorbeeld

Programma 15:30 Marklinq en marketing oriëntatie 15:45 Marian van Os, CvB Hanzehogeschool 16:00 De onderscheidendheid van merkwaarden in de zorg 16:15 Marc Jager, Kamer van Koophandel Noord Ned 16:30 Perry ten Hoor, Comm.bureau Open 16:45 Effecten van crisissituaties op regio- imago’s: case Project X Haren