Alternatief Parkeer Beleid Haarlem Zone C

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Over Falend en Succesvol Parkeerbeleid
Advertisements

Parkeeroverlast van VU, VUmc of Zuidas? Oplossingen gevraagd! 7 maart 2013.
Splitsen en omzetten in Utrecht
Hengelo loopt leeg!.
5 vwo Stedelijke gebieden § 5
Veengrond in Gouda Gevolgen van zetting in stedelijke omgeving
Presentatie door Gerrit van Woudenbergh
Lekker Fietsen ‘s-Hertogenbosch Bert Pauli, wethouder Verkeer en Vervoer ‘s-Hertogenbosch.
Oss verdient beter! 6 december Oss verdient beter! Een beter bestuur Een betere bewoonbaarheid Een beter bedrijfsklimaat Een betere bereikbaarheid.
Verkeersplan Binnenstad
Thema: een Woonplaats Les 4b Het Groene Hart.
FC Eindhoven Bezoek een sportief evenement. Observeer het publiek tijdens je bezoek Ik ben naar de ladies night van FC Eindhoven geweest. Dit was een.
Presentatie herijking VVP, openRAADhuisavond 9 oktober Naar een herijking van het VVP Verkenning van dilemma’s en opgaven.
Het leven van Jezus. Hier leefde Jezus.
Nieuwe technieken in stallingen 9 juni Soorten Stationsstallingen  Onbewaakt (maaiveld, gratis)  Bewaakt (gebouwd) Gratis met toezicht Betaald,
Hoofdstuk 4 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 8 t/m 10
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Harderwijk: waar ligt het?
Filmpje Banana Split (voor aanvang ter vermaak)
2 vmbo-T/havo 2 steden, §6 en 7
11) Die toonde dat Gent Sint-Pieters, als drukst bezochte station in heel Vlaanderen in feite moeilijk bereikbaar is met de wagen. FOTO STAPEL STUDIES.
Bergse Plaat parkeren 5 maart 2015 Gemeente Bergen op Zoom.
Bedrijf in de buurt? Bron: leefbaarheidsproblemen. Vertrek bedrijf Gevolgen voor buurt. Overlast. Onveiligheid.
Gameplan parkeergarage zelfsturende auto’s. Met wat? 2 Parkeergarages om de 2 gebieden Den Haag en Rotterdam te faciliteren Per parkeergarage zijn er.
Hansenstraat wil uit de vergetelheid….  Doel/aanleiding Leefbaarheid en veiligheid in de wijk vergroten, door een mooier, veiliger en meer sociaal straatbeeld.
Zaterdag - Zondag Resultaten onderzoek werkgroep ZFC Zuidlaren Op naar één prestatieteam.
Onveilig ……… Met name in:  Oostsingel, Westdampark  Achterstraat, Wagenstraat  Pinautomaten, Stegen Hangjongeren Slechte verlichting.
Parkeerbehoefte Dordrecht Toelichting op het onderzoek Raadscommissie Dordrecht Ir Ewald Dijkstra Dordrecht, 17 september 2013.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Informatieavond Blauwe zone Winkelcentrum Parijsch.
Evaluatie Beleidsnota Veiligheid en Leefbaarheid.
Ontwikkelingen in de Dordtse wijken 15 mei drs Jan Schalk.
Toepassingen van Prijsdifferentiatie Arjan Agema.
Resultaten enquête Agenda Inleiding door de voorzitter (1/6 enquêtes retour) Bespreken van de enquête Volgorde van belang bepalen door u?
Dordrecht Inhoud context van parkeren als beleidsterrein; ontstaan Coöperatie; werkwijze; financiën; huidige leden; toekomst; vragen?
Openbare ruimte als trekker Pitch werkbijeenkomst “Retail in middelgrote Gemeenten” 26 juni 2015.
1 Verbeterplan Zwembad “De Marke”” in opdracht van gemeente Hattem Maart 2014.
Welkom bij de Informatieavond Groot onderhoud N mei 2016.
De gemeente moet mensen zelf laten kiezen naar welke dagbesteding ze gaan.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
ISV EN KRIMPGELDEN. 1e FASE (vanaf 2001) Investeringsbudget Stedelijke Vernieuwing (ISV) Stelpost Stedelijke Vernieuwing I Gemeentelijk Stadsvernieuwingsfonds.
Het Parkeren Uitgelicht Modellenstudie Koningshoek Themaraad Maassluis 27 oktober 2009 Deel 1.
Alternatief Parkeer Beleid Haarlem Van problemen Doorschuiven naar Compartimenteren en Oplossen Wijkraden i.s.m. Ir. Jan G.M. van der Zanden, Haarlem,
STRATEGISCHE OEFENING MOBILITEIT GENT OPLOSSINGSGERICHTE DIALOOG & VERFIJNING VAN HET CIRCULATIEPLAN 13/07/2016.
De stad verandert Blok 3.
Tilburgse kermis.
Klankbordsessie 2 december 2015
Een straat, hoe het groeide.
Dit komt uit Psalm 91 : 15 ‘Roep je mij aan,
Indeling methoden Chemisch (gif) Thermisch (temperatuur)
Rijopleiding in een nieuw kleedje
Nationaal Parkeercongres 2017
Mobiliteit: ruimte durven delen
VINK ELECTRIC CAR CENTER fiat500electric.com
Over de lijn Loon op Zand
De collega’s heten u van harte
Parkeervergunninghouderzone Lievekenshoek 19 maart 2018, Klavier
De rechter tikt de overheid op zijn vingers
Hoorn-Noord Parkeersituatie Tweeboomlaan, Juniusstraat, Vredehofstraat e.o. 18 juli 2018.
Groot Onderhoud Noordkade
Jean dobri, ahlam wa sahlam
Parkeerregulering wijken en stadsdeelcentra
Toelichting RVS 81 Parkeerbelastingverordening 2017
De gemeente Vierweg.
Op naar modern mobiliteitsbeleid
Waterschap Rijn en IJssel Energieneutraal in 2025 Windenergie Duiven
De Parkeermodule komt er aan!
110kV hoogspanningslijn de stad uit
Nieuwbouw school Kinderburg Rank
Transcript van de presentatie:

Alternatief Parkeer Beleid Haarlem Zone C Van problemen Doorschuiven naar Compartimenteren en Oplossen Wijkraden i.s.m. Ir. Jan G.M. van der Zanden, Haarlem, juni 2016

De problemen Voor Zone C In totaal 13 problemen 12.200 vergunningen + 3.000 onvindbare auto's op 13.300 plaatsen 19.500 bezoekersschijven. Maar in Binnenstad slechtere verhouding….. Vanaf 17.00 uur en zondag moeizaam parkeren Overlast van (nieuwe) POET’s zonder handhaving (NeoDeo, Scheepmakers…, Mariastichting) Misbruik 2e bezoekersvergunning Maar tegelijkertijd: Lege garages!

De problemen Voor Zone “Gratis” In totaal 13 problemen 3.000 onvindbare auto's deels waarschijnlijk daar te vinden Vooral overdag enige overlast van forensen, i.h.a. (nog) niet ernstig Overlast van (nieuwe) POET’s zonder handhaving Spaarne ZKH overlast voor “gratis” Zone Overloop 2e auto's vanuit Zone B en C Maar tegelijkertijd: Lege garages!

Plan Gemeente Plan Gemeente: 400 uur bezoek voor EUR 50,= en EUR 10 korting op vergunning…….. Meer betaald parkeren in Zone C Wachtlijsten voor 2e vergunning P-gebiedjes weg Gevolgen Rondjes rijden voor een plaatsje Dure bezoekersregeling Problemen schuiven door naar omliggende “gratis” wijken Duurder voor mindere bereikbaarheid en leefbaarheid

Oplossing Zone C Zone B en BB oplossen binnen de grenzen  ook goed voor Zone C en Zone “gratis” Misbruik bezoekers oplossen Bezoekers: 400 uur + 400 uur + omwisselregime voor incidenteel gebruik Vrije keuze van lege garages 3e vergunning duurder maken Effecten afwachten Dan pas ingrijpen waar nog nodig

Leefbaarheid Zone C en “Gratis” Er worden 2.200 2e auto's gelegaliseerd (gemeente denkt slechts 1.500…), een klein deel daarvan 100? gaat in garages. Er verdwijnen 800 auto's door misbruik aan te pakken Er komen 200 buiten de wijk geparkeerde auto's bij Netto verdwijnen dus 700 auto's (800+100-200) Dat is op circa 13.300 plaatsen de moeite Dus: legere straten Geen rondjes rijden Geen/minder stoepparkeren Minder overlast voor omliggende “gratis” wijken (daar verdwijnen diezelfde 200) Maar: onzeker, dus afwachten of dit het effect is! Mooier straatbeeld

Alternatief Parkeer Beleid Haarlem Van problemen Doorschuiven naar Compartimenteren en Oplossen