Herinrichting (zwem)park ‘t Lammetjeswiel in de gemeente Alblasserdam

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Advertisements

Van der Pekbrug Steven Molleman Titel presentatie Gemeente Amsterdam
Nijverdal, september 2006 Ruimte voor de jeugd Wie, wat, waar en wanneer?
Riool reconstructie Nieuwenhagerstraat-Lindestraat.
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
José Beijer, Velon-conferentie 31 maart 2008, Veldhoven José Beijer Kenniskring Lesgeven in de Multiculturele School 31 maart 2008 Ghita, Mohamed, Nadya.
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
Plaats voor een heading Naar een regionaal Plan van Aanpak 789 Wmo.
Werkvergunningen.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
Afstudeerproject = Proeve van Bekwaamheid
Gemeente Rotterdam Xandra de Vroom Jeugd, Onderwijs en Samenleving 8 december 2009 Denken Voelen Doen. Het subsidiekader.
Workshop Fondsen werven
Prestatiemeten Herald Immink 24 juni Prestatiemeten Herald Immink 24 juni 2014.
Eindbijeenkomst Inrichtingsplan Dijklint 21 maart 2013.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Presentatie projectplan werkgroepen
Opening en voorstelronde. Terugblik: - Oktober 2014: duidelijk dat Schoorl Klopt in de gewenste vorm niet uitgevoerd kan worden - Oktober 2014 – februari.
Kick off bijeenkomst Inkoop Wmo augustus 2015.
MFA Nieuw Welgelegen te Utrecht Expertmeeting Sportieve Buurt, 12 december 2011.
Rioolvervanging 'De Lors'
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
OUTSOURCING HOSTING & TECHNISCH BEHEER SESSION November 2015.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Reconstructie Kerkweg Roelofarendsveen
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
MODERN BOEREN OP OUDE HOEVES even voorstellen 3 partners proces; nieuwe samenwerking expeditie ruimte.
Ontmoetingsplek De Kloosterhof Weurt. Doel van de avond Stand van zaken totaalproject Stand van zaken ontwerp gebouw Werkatelier openbare ruimte.
Wijkoverleg Gemeenschapsinfrastructuur Achterstraat CC bethaniënhuis 30 maart 2010 Bart Sebreghts.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Banakkers. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Grauwe Polder. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Informatieavond oud papier Welkom en inleiding programma.
Nieuwbouw zwembad BIO 9 april Doel van de presentatie Informatie verstrekking over: Projectorganisatie. Stand van zaken project /planning. Stichtingskosten.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Centrum-West. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
19 september 2016 Herinrichting Stevensbeekseweg door Bas Verwayen.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Centrum. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Programma vandaag Economieprogramma Onderneem ! Jaarrooster Kennis ophalen De Grote Verandering Stage-opdracht.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
PPS Waterroute Impuls voor het gebied Alblasserwaard / Vijfheerenlanden, het bedrijfsleven en het onderwijs Annemarie Moons Voorzitter College van Bestuur.
Wheermolen-Oost Renovatie 1.
1.
Aanbesteding HHs Collegeweb.
Menukaart Buitengebied (Regio Foodvalley)
Stichting Lek en IJssel
Herinrichting Stationsstraat en omgeving
Herinrichting voetbalaccommodatie sportpark D’n Heuvel
Herinrichting Peelplein en Stevensstraat
De toekomst van internationalisering: een afstemming tussen visies
Startpunt fase 3 : verdiepingsfase (uitwerking plannen)
HERINRICHTING VALKENBURGERSTRAAT
Open Data PMA 3 december 2015 Om het onderwerp open data wat levendiger te maken willen we een korte presentatie geven, met daarin: een concreet voorbeeld.
WOG Opening en welkom Verslag vorige keer
Iv-Infra.
Tool II-2: Het plannen van OL, leerlingen stellen hun eigen vragen
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Kindcentrum 2020 in een nieuw gebouw…….
Mijn visie op onderwijs
Ouders en school samen Maart 2016
Centrumontwikkeling Waldervaart
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
Evaluatie [Projectnaam]
Tijdelijke fietsbrug Itteren
Stap drie bij projecten
Integrale aanpak Rioolvervanging, ophoging en herinrichting
Herinrichting Barchemse Veengoot en Nieuwe beek
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Herinrichting (zwem)park ‘t Lammetjeswiel in de gemeente Alblasserdam Regioleren project 1 Herinrichting (zwem)park ‘t Lammetjeswiel in de gemeente Alblasserdam

√ √ √ √ Schooljaar 2016-2017 Schooljaar 2017-2018 Schooljaar 2018-2019

Project ‘t Lammetjeswiel als 1e stap naar kenniswerkplaats 2020

Het gelopen proces 1 Wellant heeft via GEBIEDSDEALS dit project “gevonden” via de stichting i.o. Lammetjeswiel Stichting kwam project toelichten aan Wellant Studenten. 21-3 Wellant nodigt Da Vinci uit voor projecttoelichting 28-3 Projectbezoek 13-4 eerste gesprek bij gemeente Alblasserdam Uitwerken plan van aanpak 10-5 bespreking plan van aanpak, gemeente geeft dat ze een structurele samenwerking willen.

Het gelopen proces 2 Aanpassen pva, uitwerken globale planning Tussentijds overleg Wellant – Da Vinci 1e opzet Bestek Lammetjeswiel uitwerken als discussie-document 14-6 bespreken planning + 1e opzet bestek Kritieke punten gedefinieerd Interne afstemming gemeente Alblasserdam 20-6 Overleg met gemeente + afd. hoofd “Hoe gaan we het aanpakken?” 20-6 Presentatie aan PPS Waterroute, hier en nu! Doel: bespreken huidige aanpak + aandachtspunten vanuit de PPS definiëren

20-6-2017 = (vandaag) Overleg gemeente + afd. hoofd “Hoe gaan we het aanpakken”

“Hoe gaan we het aanpakken?” De uitgangspunten Programma van eisen gemeente Technische eisen + 1 maart 2018 opleveren + broedseizoen + onwerkbaar weer in de winter Contract(en) met aannemer(s) volgens aanbestedingsbeleid gemeente (meervoudig onderhands aanbesteden) Lesprogramma scholen + beschikbaarheid studenten = planning Contract en samenwerking met bedrijfsleven

“Hoe gaan we het aanpakken?” Knelpunten Start technische uitwerking is NU gewenst  nieuw schooljaar start weer op 1 september Technische voorbereiding in periode 1 en 2 = 14 weken (begin december 2017) Periode van aanvraag vergunningen en aanbestedingsprocedure 8 – 12 weken = 1 maart 2018 Uitvoering zou pas kunnen vanaf 1 maart 2018 (dan is de oplevering eigenlijk al gepland) en begint het broedseizoen (15-3) weer. Conclusie: een mooi project, maar eigenlijk valt alles verkeerd om het samen voor te bereiden en uit te voeren (zie bestand planning)

“Hoe gaan we het aanpakken?” Mogelijke oplossing: Nieuwe vorm van bestekschrijven waarin de samenwerking met studenten als basisprincipe in het bestek wordt beschreven + bepaalde werkzaamheden ook voorgeschreven dat uitvoering door studenten moet gebeuren en de aannemer dat moet faciliteren. Zie apart bestand bestek.

“Hoe gaan we het aanpakken?” Mogelijke oplossing: Nieuwe vorm van bestekschrijven waarin de samenwerking met studenten als basisprincipe in het bestek wordt beschreven. Aannemer wordt betrokken in de technische voorbereiding (Design & Construct) Aannemer geeft gastlessen over de uitvoering tijdens de voorbereidingsperiode. Studenten werken tijdens reguliere lessen aan het project Elke 7 weken is er een projectweek, waarin alle studenten (inra + hovenier + watermanagement) full time aan het project werken Voorbereiding bij de gemeente op kantoor (woensdagen) of op school of bij de aannemer Werkzaamheden door en voor studenten ook concreet voorgeschreven in het bestek, zodat de aannemer dat moet faciliteren. Zie apart bestand bestek.

Resultaten bespreking gemeente 20-6 (1) Stage 4e jaars infra-student definitief geregeld bij gemeente Albasserdam Het verhaal “regioleren” + RIF Waterroute presenteren aan college B&W Lammetjeswiel = project 1, structurele samenwerking wordt opgezet Andere projecten: Rioolrenovatie + herinrichting Wijk Blokweert II (incl. groen) Aanpassen Ouden Torenweg (verkeerskundige infra aanpassingen + groen) Aanleg nieuw fietspad langs de Oost Kinderdijk Herinrichting Scheldeplein Herinrichting Zeilmakersstraat (vanaf 1-9 start voorbereidingsfase)

Resultaten bespreking gemeente 20-6 (2) Gemeente wil periodiek overleg, elke 6 weken vooruit kijken en inspelen op actuele ontwikkelingen en afstemming regulier lesprogramma Hoofd afdeling Ruimte participeert in MTBOR = regulier overleg afdelingshoofden (openbare werken) van de regiogemeenten en wil een “ambassadeur” zijn naar zijn collega’s om het concept regioleren “tussen de oren van de ambtenaren” te krijgen. Gemeente wil uitzondering(en) maken op aanbestedingsbeleid voor wat betreft “leerprojecten”. Hiervoor wordt een “RAW bestek 2.0” uitgewerkt, waarin contractueel wordt beschreven dat het om een leerproject gaat, getoetst door juristen. In het bestek specifiek beschrijven welke werkzaamheden door studenten worden voorbereid en of uitgevoerd en hoe de aannemer dat moet faciliteren

“Pakken we het goed aan?” Stelling J. Gulden, de basis voor een goede samenwerking is: GEVEN en NEMEN = BRENGEN en HALEN = DELEN en ONTVANGEN Participant PPS Brengt Ontvangt Scholen Technische voorbereiding Veel gratis uitvoerende handjes van de studenten Mogelijkheid om praktijk ervaring op te doen in een reële omgeving Overheid Begeleiding studenten Werkplek beschikbaar stellen = fysieke kenniswerkplaats Financiert het project VAT kosten mogelijk lager door inzet studenten Studenten “warm” maken voor werken bij gemeente Project tegen markt conforme prijs, wellicht nog extra wensen nog extra uit te voeren Bedrijfsleven Faciliteert praktijklessen met kennis en machines Gratis handjes om het werk uit te voeren Ontvangt een marktconforme prijs voor de uitvoering (alsof het door eigen personeel is uitgevoerd  dus besparing personeelskosten)

“PPS Pakken we het goed aan?”