Kennismaking met programmeren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4

Een getal met een komma noemen we een decimaalgetal.
PSD Basisstructuren programmeren.
Gelijkmatige toename en afname
Hoog Leer noten lezen! Deel 1 Laag A - B - C - D - E - F - G
Denk aan een getal met 2 cijfers ... ?. Denk aan een getal met 2 cijfers ... ?
Frank Stalpers en Ad Baars
Freemind Eelco Jurjens, Edwin Haak, Annet Kops en Frank van Polen.
Denk aan een getal met 2 cijfers ... ?. Denk aan een getal met 2 cijfers ... ?
Hoofdstuk 2 K v Dorssen.
Rechtspraak.nl Resultaten Verder = klikken. Dit is het resultaat van de zoekvraag: zoek alle uitspraken van de Hoge Raad op 14 maart 2008 Standaard zijn.
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Lesmateriaal van: Kind en Hond Lesmateriaal van: © Tinley 2013.
Nederlands Les 17 Herhaling van het hele jaar Leuk he.
Raden, regels, redeneren
Freemind.
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 1.
Welkom! maandag 16 November 2015 Les B-2.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Les 3 - Operators Workshop Php Basic. ICT Academy Php Basic Content Operators Wiskundig Toewijzing Vergelijking.
Herhalingsoefeningen Variabelen - voorwaarden. Flying banner  Toon een tekst op positie x: -2.0 en y: 0 (dat is links buiten het beeldscherm)  Laat.
ARNHEM NAAM DATUM TITEL Voeg afbeelding in, klik rechts en kies Naar achtergrond, pas dan de tekst aan.
Robby de Robot. Javascript Tot nu toe gebruikt: – document.write(" Hello World "); – alert("tekst") – Toon een waarschuwingsvenster – prompt("tekst",
Semantiek week 4.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Les cours de Français HB groep.
Kennismaking met programmeren
Kennismaking met programmeren
Het is vandaag Girlsday!
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Object georiënteerd programmeren
Kennismaking met programmeren
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Les 3: Negatieve getallen Les4: Optellen en aftrekken
Kennismaking met programmeren
Kennismaking met programmeren
Kennismaking met programmeren
Toegepast rekenen HEO Lijnen.
Tarief berekenen LG
Kennismaking met programmeren
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie
Oefeningen Elektriciteit 2 AH
Small Basic Console deel 2
GAME MAKER ONLINE Les 3 / Pac-Man Michel Fiege.
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Het is vandaag Girlsday!
Zeeslag Bron: csunplugged.org / csunplugged.nl.
Les 3: Negatieve getallen Les4: Optellen en aftrekken
De grafiek van een lineair verband is ALTIJD een rechte lijn.
Oefeningen Elektriciteit 2 TH
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 10
Papier programmeren Bron: code.org (
Small Basic Console deel 2
Toedienen meststoffen
Hoe snel is geluid? Aan het einde van de les moet je in staat zijn om:
LICHT - spiegelbeeld Het spiegelbeeld.
Tellen met kaarten.
SEL Les 1: kennismaking.
Feedback Reinier Geurts.
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Opening Nieuwe stof
Hoe leer je geschiedenis?
Voorkennis Wiskunde Les 5 Hoofdstuk 1: §1.4 en 1.5.
Leren programmeren met Scratch
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
En natuurlijk wat opdrachten uit het huiswerk
Transcript van de presentatie:

Kennismaking met programmeren Les 4: herhalingen

Quiz Bedenk 2 tekst-variabelen bij de foto Bedenk 2 getal-variabelen bij de foto Wat is een boolean?

Wat gaan we vandaag leren? Hoe kun je herhaling gebruiken bij het programmeren? Hoe kan je veel doen met weinig code?

Herhaling 50 “Is het getal groter dan …?” “Is het getal …?” Raad mijn getal 50 “Is het getal groter dan …?” “Is het getal …?”

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 Teken-lijn-van-0-naar-2

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 teken-lijn-van-0-naar-2 teken-lijn-van-0-naar-3

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 teken-lijn-van-0-naar-2 teken-lijn-van-0-naar-3 teken-lijn-van-0-naar-4

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 teken-lijn-van-0-naar-2 teken-lijn-van-0-naar-3 teken-lijn-van-0-naar-4 teken-lijn-van-0-naar-5 teken-lijn-van-0-naar-6 teken-lijn-van-0-naar-7

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 teken-lijn-van-0-naar-2 teken-lijn-van-0-naar-3 teken-lijn-van-0-naar-4 teken-lijn-van-0-naar-5 teken-lijn-van-0-naar-6 teken-lijn-van-0-naar-7 teken-lijn-van-4-naar-1

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 teken-lijn-van-0-naar-2 teken-lijn-van-0-naar-3 teken-lijn-van-0-naar-4 teken-lijn-van-0-naar-5 teken-lijn-van-0-naar-6 teken-lijn-van-0-naar-7 teken-lijn-van-4-naar-1 teken-lijn-van-4-naar-2

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 teken-lijn-van-0-naar-2 teken-lijn-van-0-naar-3 teken-lijn-van-0-naar-4 teken-lijn-van-0-naar-5 teken-lijn-van-0-naar-6 teken-lijn-van-0-naar-7 teken-lijn-van-4-naar-1 teken-lijn-van-4-naar-2 teken-lijn-van-4-naar-3

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 teken-lijn-van-0-naar-2 teken-lijn-van-0-naar-3 teken-lijn-van-0-naar-4 teken-lijn-van-0-naar-5 teken-lijn-van-0-naar-6 teken-lijn-van-0-naar-7 teken-lijn-van-4-naar-1 teken-lijn-van-4-naar-2 teken-lijn-van-4-naar-3 teken-lijn-van-4-naar-4 ...

Kan dit niet wat makkelijker? Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 teken-lijn-van-0-naar-1 teken-lijn-van-0-naar-2 teken-lijn-van-0-naar-3 teken-lijn-van-0-naar-4 teken-lijn-van-0-naar-5 teken-lijn-van-0-naar-6 teken-lijn-van-0-naar-7 teken-lijn-van-4-naar-1 teken-lijn-van-4-naar-2 teken-lijn-van-4-naar-3 teken-lijn-van-4-naar-4 ... Kan dit niet wat makkelijker?

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 herhaal x van 0 t/m 7: teken-lijn-van-0-naar-x

Herhaling x loopt van 0 tot 7 4 6 2 1 7 3 5 herhaal x van 0 t/m 7: 4 6 2 1 7 3 5 herhaal x van 0 t/m 7: teken-lijn-van-0-naar-x

teken-lijn-0-naar-0, dus er gebeurt niks x is nu 0 Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 herhaal x van 0 t/m 7: teken-lijn-van-0-naar-x teken-lijn-0-naar-0, dus er gebeurt niks

Herhaling x is nu 1 teken-lijn-0-naar-1 4 6 2 1 7 3 5 4 6 2 1 7 3 5 herhaal x van 0 t/m 7: teken-lijn-van-0-naar-x teken-lijn-0-naar-1

Herhaling x is nu 2 teken-lijn-0-naar-2 4 6 2 1 7 3 5 4 6 2 1 7 3 5 herhaal x van 0 t/m 7: teken-lijn-van-0-naar-x teken-lijn-0-naar-2

Herhaling x is nu 3 teken-lijn-0-naar-3 4 6 2 1 7 3 5 4 6 2 1 7 3 5 herhaal x van 0 t/m 7: teken-lijn-van-0-naar-x teken-lijn-0-naar-3

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 herhaal x van 0 t/m 7: teken-lijn-van-0-naar-x

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5 herhaal x van 0 t/m 7: teken-lijn-van-0-naar-x 4 6 2 1 7 3 5 herhaal x van 0 t/m 7: teken-lijn-van-0-naar-x teken-lijn-van-4-naar-x

Herhaling 4 6 2 1 7 3 5

Herhaling aan het werk!

Herhaling https://studio.code.org/s/frozen/stage/1/puzzle/1

Herhaling Sorteren Wat is sorteren? Wanneer sorteert een computer?

Herhaling Sorteren demonstratie

Herhaling Sorteren Kijk naar links en onthoud wie na jou de beurt krijgt Programma: Herhaal: Kijk naar rechts Zit daar iemand met een hoger getal? JA: wissel van stoel en kijk opnieuw NEE: je beurt is voorbij

Herhaling Samenvatting Met herhaling kun je veel doen met weinig regels Computers worden niet moe Computers zijn heel goed in herhalingen