Samenwerking sociaal domein/MTB
Krapte neemt toe door uitbreidingsvraag en door………..
Stimulering Arbeidsmogelijkheden bijzondere doelgroepen Bij inkoop > € 100.000 dan: - wordt de regeling Social Return van toepassing verklaard - wordt nagegaan of inkoopopdracht past binnen de portfolio van de MTB
Organogram Stadsbeheer
Pilot detachering MTB bij Stadsbeheer Uitdaging binnen dit project, groei van 200 naar 400 fte Integraal werken Van stadsgericht naar wijk/buurtgericht Van aanbodgericht naar vraaggericht > Organisatieontwikkeling > Huisvesting
Pilot detachering MTB bij Stadsbeheer Doel: 200/250 fte van MTB naar Stadsbeheer Start in 2014; 73 fte papierprikken Vervolg in 2015; 24,2 fte groen Wanneer is pilot geslaagd? Eenduidige aansturing Aanleveren gekwalificeerde SW- medewerkers Efficiency voordeel Voordeel overhead MTB
Pilot detachering MTB bij Stadsbeheer- Samenwerken Sociaal Uitdagingen Sterfhuisconstructie Bezuiniging versus werkgelegenheid Verhouding ambtenaar – doelgroep Integraal versus product gericht Competentie/inzetbaarheid doelgroep Competentie medewerkers/leidinggevende
Bezuiniging versus werkgelegenheid Verschil tussen medewerker Stadsbeheer en medewerker doelgroep - Stel medewerker doelgroep heeft loonwaarde van 50 %, dan heb ik 2 fte nodig. Dit betekent 2x kleding, 2x opleiding, 2x leidinggevende, 2x vervoer etc. conclusie: medewerker doelgroep is duurder
Verhouding ambtenaar versus doelgroep Verhouding eigen medewerker en MTB-medewerker Op maat project ( Conclusie; de medewerkers van de MTB trokken zich op aan de medewerkers van Stadsbeheer) Nu bij papierprikken (geen eigen medewerkers) Nu bij groen (afhankelijk van groep)