Luistervaardigheid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Effect I-Pod op radio luisteren. Effect I-Pod op radio I-POD’s en Podcasting hot topic MP3 spelers zijn populair en worden steeds vaker geintegreerd in.
Advertisements

Gewoon even lezen Inclusief de Nederlandse vertaling.
donderdag 17 juli 2014 Thursday, 17 July 2014 Those who smoke, will die !!!! Those who don’t smoke……….. RIGHT !! Zij die roken, zullen sterven !!!! Zij.
Instructie grammatica
Woordvolgorde met woorden van tijd
Gebiedende wijs 1.Cross Victoria Street. 2.Sit still, please. 3.Read the article on this page. 4.Watch out! Als je tegen iemand wilt zeggen dat hij/zij.
Vragen stellen Vormen van ‘to be’ kunnen de enige werkwoorden in de vraagzin zijn. Ben ik je beste vriend? Am I your best friend?
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
Tuesday, 19 August 2014 dinsdag 19 augustus 2014.
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
The future  vorm 1: een voorspelling doen  Will + hele ww : I will see you soon  Let op: will + not = won't  Shall + hele ww: Shall I help you? 
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Tienerdienst 29 mei 2005 GOAL !!! Thema:.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Monday, 20 April 2015 maandag 20 april 2015 Click Klik.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie 1/3 I WILL DANCE, I WILL SING (Undignified ) (Matt Redman) I will dance, I will sing To be mad.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Question tags.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Joel Houston/Hillsong Publishing 1/6 EVERYDAY (Joel Houston) 1. What to say Lord it's.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
WHY ME LORD WAAROM IK HEER. What did I ever done? Wat heb ik ooit gedaan.
Grammar Chapter 3 Part 2 – Relative pronouns. Some examples The man in the middle who is reading a newspaper is my father. The man in the middle that.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
The Future Hoe spreek je over toekomstige activiteiten in het Engels?
Nieuwjaarssonnet 2011 Geven en Nemen New year‘s sonnet 2011 Give and Take © paul verstraete 2011.
Future met will Gebruik je om te zeggen dat iets in de toekomst zal gaan gebeuren. Je gebruikt will als je voorspellingen doet zonder dat je daar bewijs.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen aangeplakte vragen? 2. Aangeplakte vragen na am, is, are, can, could, will, have 3. Aangeplakte vragen na andere.
Grammar – period 2.
Ontwerpen Naam auteur(s) Drs. Nadine Kim de Boer Vakgebied Engels
Bijeenkomst sectievoorzitters Engels
Justice Gerechtigheid
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Salt & Light Zout & Licht
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
Reducing antibiotics on farmlevel
Toekomende tijd: met “going to”
Ontkenningen in de Present Simple (t.t.)
Simple en continuous tenses
Woordvolgorde in Engelse bevestigende en vragende zinnen.
Dictionary Skills!?.
Past Simple vs Present Perfect
Korte vragen aan het eind van de zin
Chapter 4 Going out Grammar Stepping Stones 2 kgt.
Betrekkelijk voornaamwoorden
Vragen in de Present Simple (t.t.)
Hulpwerkwoorden Hoofdwerkwoorden vs hulpwerkwoorden
Verlangen naar God Longing for God
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
New Interface Grammar: Unit 1.
Chapter 1 Body and mind Grammar Stepping Stones 3gt
Video and Radio NU Engels unit 5.1.
English 23 April 2018.
Past simple and present perfect simple
Chapter 2 How stuff works Grammar Stepping Stones 3gt
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Hoe maak je zinnen vragend in het Engels.
Past simple vs present perfect
When to use “the” Unit 4 studybox 2.
Transcript van de presentatie:

Luistervaardigheid

De ‘comprehension’ methode VWO citotoets fragment Dr. John Field heeft forse kritiek: Er is geen werkelijke systematiek aanwezig binnen scholen om het luisteren echt goed aan te leren Luisteren is teveel verwant met lezen Meerkeuze toetsing is onzuiver Moeilijkheid zit in de vragen, niet in het luisteren De huidige aanpak sluit vaak niet aan bij de communicatieve manier van werken die we voorstaan Materiaal staat nog steeds veraf van echt authentiek Engels Fragment BBC-discussie Richard Cauldwell on ‘Jungle listening’

Discussie Trainen voor de CITO is voldoende. Trainen voor CITO alleen is zinloos.

Decoding Welke problemen kunnen er optreden? Ll. legt verkeerd verband Ll. hoort fonetische variatie niet Ll. lees het woord wel maar hoort het niet Ll. kan het woord niet onderscheiden in een langer gedeelte

Decoding ‘He went to assist a passenger.’ ‘… the standard the hotel achieves.’ ‘We will change Washington into a sea of flames.’ Vormen van decoding: reductie, assimilatie, elisie, resyllabificatie en clitica

Decoding I have  I’ve /Ә/  a, are, of, er /mɔ:mɔ:/  more and more reductie  verkorte vormen   I have  I’ve /Ә/  a, are, of, er /mɔ:mɔ:/  more and more /nӘƱwɒdaɪmi:n /  do you know what I mean dicteeroefeningen  effectief bewustwording

Decoding handbag  /hæmbæg/ dicteeroefeningen  effectief assimilatie  klankverandering door omliggende klanken   handbag  /hæmbæg/ dicteeroefeningen  effectief negen types assimilatie als basis voor een lesprogramma:

Decoding didn’t  /dınt/ next spring  /nek’spriƞ/ dicteren elisie  weglaten letters/klanken   didn’t  /dınt/ next spring  /nek’spriƞ/ dicteren bewustwording oefenen

Decoding  verkeerde interpretatie! went in  when tin resyllabificatie  eind lettergreep gekoppeld aan volgende lettergreep  verkeerde interpretatie!   went in  when tin made out  may doubt (can’t) help it  tell pit my bike is  mai-bai-kis

Decoding clitica  twee woorden gekoppeld voor een beter ritme. vb: voorvoegsel gekoppeld & uitgesproken als achtervoegsel van het voorgaande woord   get excited  ‘get ık’saıtıd  getık ‘saıtıd resyllabificatie en clitica: moeilijk dicteren bewustwording!! Als ze zich voordoen in een luisterfragment  het betreffende stukje te laten horen en te herhalen  analytische bespreking

Pilot materiaal? Eigen materiaal? Methode? What’s next? Pilot materiaal? Eigen materiaal? Methode?

Discussie / vragen