Hoe reclamewijs zijn kinderen in Vlaanderen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Herstellen doe je zelf:
Advertisements

Format voor Nederlandse Tv Sander ter Haar CE1C. Pitch • ‘’On The Road’’ • Per aflevering andere artiest/act • Worden gevolgd door cameracrew en presentator.
Naar een krachtige samenwerking tussen ouders en school
Kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong in het basisonderwijs
Tijdelijk onderwijs aan huis voor kinderen met een chronische ziekte Els Meerbergen Studiedag 18 maart 2013 Platform van Onderwijs aan Zieke Leerlingen.
Hoorde je ook net de bel? Heeft het secretariaat zich vergist? Het is toch nog maar tien voor drie? Toch niet… er is geen vergissing… Vandaag is het 5.
voorzitter Johan Cruyff Foundation
 EMEG-lijst: Weet Ik Veel? Door Karlijn Dado. Breng de reclames rondom in kaart en kijk naar de koppeling daartussen. Welke conclusie kun je trekken?
Onderwijsexpeditie Kenia Kenia Het land ligt in Afrika. De hoofdstad van Kenia is Nairobi. In Kenia wonen heel veel mensen. Kenia is vooral in trek.
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb.
Spreekoefening: rollenpatronen
Goede campagne - De domste student van nederland
Advergames Door: Max van Zeeland, Jeroen Hoebe, Michael Nigbur, Jesse Eikema, Rick Borgeld.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
‘it takes a village to raise a child’
Vrije wil als zelfverwerkelijking
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
Netwerken met en voor ouders CREATIEVE DIALOOG NCJ Jaarcongres.
Fancy Fair Vrijdag 3 april kijken welke spelletjes ze nog moeten doen Latysha Lisanne Oniela.
De school krant herfst. Het laatste schooljaar Het nieuwe pleinspel Het is echt een heel leuk spel geworden Darrell : echt leuk Anouar : het lint door.
Hoofdtooien Voor de Kennedyschool moesten wij onderzoeken waarvan de hoofdtooi is gemaakt, wie hem draagt en verschillende hoofdtooien bespreken. Aan deze.
Angststoornissen bij kinderen met autismespectrumstoornissen
DE GEMEENTERAAD!!.
Reis rond de wereld in 80 Certificaten Behavioral Targeting TMG: Awareness, Kennisoverdracht & Respons.
IPSOS iov Stichting tegen Kanker, 2013
Succesvol ondernemen met games Copyright: geen. Gebruik dit gerust, noem alleen ff onze naam!
DE KNIPOOG over.
Mijn computer is leuk! ©pharos Bij voorleesboekje + handleiding van ‘Mijn computer is leuk’
Workshop Lezen met begrip
Laat deze trainingsdag niet op zichzelf staan, maar werk daarna verder aan het ontwikkelen van je interactievaardigheden. De Kinderopvang Academie doet.
Opdracht: permanente evaluatie Renault Fluence Z.E.
Evaluatie-onderzoek sociale veiligheid lhbt Freek Bucx
@tweetkliniek.
Loyaliteit begint met een warm welkom
NTC “Het Nest”  Resultaten Ouderenquête Samenvatting Resultaten Ouderenquête Enquête wordt eens in de 2 jaar afgenomen 20 ouders hebben de enquête.
Games en Burgerschap Joyce Neys, MSc Erasmus Universiteit Rotterdam
Child depressive symptoms and early onset of alcohol use Tekstsynthese Vic Vandendriessche.
Pitch: Open Dag INHolland Mounir Essiad | Djanomi Traxel | Ferdinand van Wijnen © 2009.
Godsdienstpedagogiek ICBO. Het doel Doel van onderwijs: ontwikkeling  Tussen aanpassing en zelfontplooiing  In de goede richting: groei Doel van levensbeschouwelijk.
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Ontwikkelingsonderzoek in de Jeugdgezondheidszorg ONTWIKKELINGSPROBLEMEN EN ONTWIKKELINGSSTOORNISSEN.
Evaluatieonderzoek VVTO Engels Kees de Bot Sieneke Goorhuis BCN/RUG.
BANNERS EN BUTTONS Beppie Jansen, Nathalie Hagen, Angela Voortman.
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb.
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
EEN INTERVENTIESTUDIE IN HET SECUNDAIR ONDERWIJS HET BEVORDEREN VAN MORELE RECLAMEWIJSHEID BIJ JONGEREN EEN INTERVENTIESTUDIE IN HET SECUNDAIR ONDERWIJS.
Filosoferen met Kinderen Marieke Hopman PhD Kinderrechten Tilburg University (
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb.
Terugkoppeling Oudercafé HUISWERK & MEERTALIGHEID.
Roos Schlikker Elsbeth Teeling Roos Schlikker Elsbeth Teeling Miloe van Beek Eva Bronsveld.
Welkom.
Ouders, kinderen en reclame
Programma Uitleg waarom tablets/snappet
(of belonen of bekrachtigen)
ICT in het speciaal onderwijs
handen tegen armoede 17/10 – 10u - Steenberg
Reclamewijsheid: wat is dat?
Internetmarketing en oefentoets
Reintegratie binnen SOS Kinderdorpen Internationaal
Preventie van alcoholgebruik van adolescenten door verbeterde ouder-kind alcoholspecifieke communicatie: De “Hou vol! Geen alcohol” pilot studie Suzanne.
AFSPREKEN MET VRIENDEN
Disclosure belangen NHG spreker
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
door: Elana, Semmy, Shiven, Marcia, Ernst, Lois, Marilyn Finn en Megan
Het onderzoek Onderwijs principes In de praktijk conclusie
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
? Wie zijn dat? Ik weet het niet.  Ik VRAAG het. 2, 3, 4 personen.
Presentatie datum plaats
Transcript van de presentatie:

Hoe reclamewijs zijn kinderen in Vlaanderen Hoe reclamewijs zijn kinderen in Vlaanderen? Resultaten van een grootschalig onderzoek Steffi De Jans, Liselot Hudders & Veroline Cauberghe Iedereen Reclamewijs - Da’s Wijs – 28 oktober 2016

Reclamewijsheid Cognitieve dimensie Morele dimensie Affectieve dimensie

Onderzoek Advergame Online banner Native ad TV spot

Conditie 1 Conditie 2

Conditie 3 Conditie 4

510 participanten 7 – 12 jaar 12 scholen tablets

Reclamewijsheid

Reclameherkenning

Reclamebegrip

Affectieve dimensie

Morele dimensie

Reclame-effecten

Attitude t.o.v. het format

Merkherinnering

Zeurgedrag

conclusie

Conclusie reclamewijsheid Kinderen kunnen beter traditionele televisiereclame herkennen dan nieuwe reclamevormen Kinderen hebben ook meer begrip van televisiereclame dan van de nieuwe reclamevormen, al hebben ze ook een goed begrip van online banners Kinderen staan vrij positief tegenover zowel de traditionele als niet-traditionele reclameformats Kinderen vinden de nieuwe reclameformats fair, net zoals de traditionele reclame

Conclusie reclame-effecten Kinderen vinden advergames het leukste reclameformat Reclameherinnering is heel moeilijk bij online banners Kinderen stellen het meest zeurgedrag na blootstelling aan advergames Bedankt voor jullie aandacht Steffi.DeJans@UGent.be