Jeugdgezondheidszorg

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Vul de gegevens in die u hebt ontvangen. Surf naar de website
Anticonceptie.
Uitslag opdracht 2 (samsam, nr
Gewichtige wiskunde in de klas
Obesitas op de kinderleeftijd Dr. Bianca Goemans Kinderarts Franciscus Ziekenhuis.
VMBO – Gemengde en Theoretische Leerweg Opening PTA, Examen, Informatie Pauze Voorlichting vervolgopleidingen Kennismaking.
Datum Naam school Naam presentator Organisatie presentator
Werken naar onderwijsbehoeften
Toepassingen 5L week 1: ‘Een nieuwe start’
Redactie: TNO Kwaliteit van Leven, N. Heerdink-Obenhuijsen, P
Samenwerkend leren Docenten die teveel doceren, leren net zoveel als hun leerlingen: niet veel.
Praktische oefeningen: groei van Nederlandse kinderen
Goede afspraken maken goede vrienden!!!
Het Terneuzen Geboorte Cohort
Basisstof 9: Variatie in lengte en gewicht
Opvoedingsondersteuning & de rol van JGZ
In 4 jaar van vmbo 3 naar HBO
Vanessa Verschuere Jeugdarts GGD Zeeland
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Welkom in het zesde leerjaar
Jeugdgezondheidszorg 4-19 Warffum Midden Twente
P RESENTATIE TSO- TEAM (T USSEN SCHOOLSE O PVANG ) CBS De Wingerd 2014.
OBS De Waarborg Schooltijden Gezamenlijke ouderavond 7 april 2015.
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
Welkom Mentoren T35 Leonie Koelemij Wendy Couperus.
Toepassingen 5L week 3: ‘Kinderen in de wereld’ In een klas zijn 10 jongens en 15 meisjes. De verhouding van de aantallen is 10 tegen 15, maar we kunnen.
Stellingen voor gebruik bij visieontwikkeling op seksuele vorming in het (v)so.
Les 7 Kind en omgeving Het individu in de context Kind en omgeving Het individu in de context.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 8 Hafida El- Gharbaoui.
Thema 1: Wat is biologie? Basisstof 5: GROEI.
Welkom in groep 8. Waar gaan we het over hebben? Wie zijn wij? Hoe ziet onze dag er uit? Wat leren we in groep 8 Afspraken bij de gymles Huiswerk Voor.
1 Is overgewicht een juiste indicatie voor het meten van de bloeddruk bij kleuters? Gerre Vermeulen Marlou de Kroon GGD Gooi & Vechtstreek Opleiding.
Jeugdgezondheidszorg in Almere
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Welkom kennismakingsavond 4 mavo. Programma Even voorstellen Het laatste jaar… Belangrijke zaken betreffende het PTA Mevr. Depmann (decanaat) Dhr. Kauffeld.
VVE activiteiten GGD Flevoland, afdeling Jeugd/Logopedie Nienke Olijhoek
Fysiologische verloskunde in 2015 In vogelvlucht...
Logopedie op de peuterspeelzaal
Beleid combinatieklassen Eerste Leidse Schoolvereniging CONCEPT Vragen ter verduidelijking direct Inhoudelijke vragen later.
Evaluatie van de effectiviteit van een multidisciplinaire interventie voor kinderen met overgewicht en obesitas KAM Ligthart, WD Paulis, J van Teeffelen,
GROEP 7. Deze informatie kunt u nog eens nalezen op onze website! GROEP 7.
Deze informatie kunt u nog eens nalezen op onze website!
De GGD op het voortgezet onderwijs JGZ-team: op verzoek van school, ouders en of leerlingen zelf. Jeugdarts specifiek voor ziekteverzuimbegeleiding. Jeugdverpleegkundige.
Aanleg groen schoolplein
kennis- en informatieavond leerjaar 2 september schooljaar
Ouderkring groep 7 Welkom in groep 7 juf Heleen woe-do-vrij di-woe-do
Hoeveel boterhammen eet elke klas per dag?
De GGD op het voortgezet onderwijs
Noorderpoort Organisatie & Administratie
Rekenen.
Standaard normaalverdeling
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Slowakijehof 1 - Europakwartier BD Almere Poort
Welkom Informatie presentatie groep 8 Door: Fenny & Koen.
Wat is Biologie? Basisstof 5: Groei
Oudercursus.
Klas: Mentor:.
Kun je vertellen wat de samenhang is tussen massa (m), Volume (V) en
Consultatief logopedisch spreekuur
ARBO-dienst.
Project: Superfietsers
De jeugdgezondheidszorg: Voorschoolse traject
Als de som en het verschil gegeven zijn.
JGZ-richtlijn Lengtegroei
Project om kinderen in Nepal weer naar school, te laten gaan
Conclusies onderzoekers
ARBO-dienst.
Transcript van de presentatie:

Jeugdgezondheidszorg

PGO = preventief gezondheidskundig onderzoek https://youtu.be/-DmiLO94YaY

PGO voorbereiding Opvragen leerlingenlijsten bij scholen Maken planning – wanneer naar welke school Afspraken met scholen maken Maken oproepen + toestemmingsverklaringen Planning + oproepen + toestemmingsverklaringen naar de scholen sturen Opzoeken van gegevens van de kinderen, evt. opvragen bij Consultatiebureau of bij andere JGZ

PGO Uitvoering/Begeleiding Inrichten onderzoeksruimte Voorlichting in de klas Noteren aanwezigheid + innemen van toestemmingsverklaringen Noteren van anamnestische + onderzoeksgegevens

PGO Afwijkend Indien een afwijking wordt geconstateerd Protocol Afspraak hercontrôle of Verwijzing huisarts

PGO Afhandeling Plannen afspraken hercontrôles Berichtgeving m.b.t. hercontrôle naar ouders Berichtgeving omtrent verwijzing naar huisarts naar ouders en huisarts Gegevens archiveren (computer/dossier)

Groeicurve Verschillend voor jongens en meisjes Ontstaat door het meten en wegen van grote populaties kinderen (laatste keer 1997)

Groeicurve

Groeicurve 0-lijn bij leeftijd-lengte: 50% van de leerlingen van die leeftijd is kleiner, resp. groter, als het ware het “gemiddelde” 0-lijn bij lengte - gewicht: 50% van de leerlingen van die lengte is lichter, resp. zwaarder

Groeicurve TH = target height (voorspelde lengte) Jongen: gemiddelde ouderlengte + 11 cm Variatie – 9 cm / + 9 cm Meisje: gemiddelde ouderlengte – 2 cm