Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Simultaan Tafelrondje
Advertisements

Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Introductiebijeenkomst
Oud zijn, Of Zich Oud voelen !!! ‘n Definitie, die onze kijk helemaal kan veranderen.
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
De nieuwe H.S.B plannen De nieuwste plannen om de club nog beter te maken! Als je de dia schow wilt stoppen klik dan op Esc.
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Module 1 – Dag 1 Hallo.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductiepresentatie.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Netjes vragen of je het mag lenen zorgt niet voor problemen
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 2
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Liefde en relaties.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 6: Presenteren Doelen: Zorg dat jullie het hele programma op 1 USB-stick hebben staan zodat de ouder- avond zonder.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
De voorbereiding De planning
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Programma 20.00Opening wethouder 20.10Inspirerende verhalen Randwijk – Oosterhout – Zetten 20.20Aan de slag 21.50Afspraken en afsluiting 22.00Napraten.
Rob Goossens Het Werkplan.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
Downsyndroom door naam. *Vandaag houd ik een spreekbeurt. *Het gaat over mijzelf. *Want het gaat over Downsyndroom. Spreekbeurt.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Het school jaar Het school jaar is al bijna geweest van Boschveld iedereen is heel erg blij. Iedereen gaat bijna op vakantie het schooljaar was heel.
Les cours de Français HB groep.
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
SLB2 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Rekenbingo Negatieve getallen
Rob Goossens Het Werkplan.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Aantrekkelijk formuleren
Mijleer Les 1.
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Jonge Mantelzorgers Welkom Wie? (naam) ik ben jonge mantelzorger
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Positieve groepsvorming
Les 2: gegevens samenvatten
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Studiemoment: ‘Samen positief op reis’
Marketing Week 1, les 2 (dinsdag 12 september 2017)
VAARDIGHEDEN 4 Veiligheid en vertrouwen
Grensoverschrijdend gedrag
Behandelgroep voor mensen met beginnende dementie
Liefde en relaties.
Persoonlijke doelen maken
SEL Les 1: kennismaking.
OP DE WILLEM DE ZWIJGERSCHOOL
SEL Les 2: normen en waarden.
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Welkom!.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Procedures aan begin van het jaar
Brief aan jezelf in de toekomst
Welkom in groep 4.
Transcript van de presentatie:

Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken

Programma dag 1 Voor de pauze Kort voorstellen Het tweede jaar Op één lijn Waar niet waar? Speeddaten

Programma dag 1 Na de pauze Magister, agenda en plannen Portfolio Kahoot!

Het tweede jaar Nieuwe vakken

De Gregorius 143-show

ISG Excursie Engeland

De diepte in Waar het eerste jaar bij veel vakken de basiskennis is aangeleerd, gaan we het tweede jaar meer de diepte in.

Lokaal ombouwen Tafels en stoelen aan de kant

Op een lijn staan Ga op volgorde van huisnummer staan Ga op volgorde van geboortedatum staan Ga op alfabetische volgorde van achternaam staan

Samen over de streep We maken groepen van 7 leerlingen Iedere groep gaat na elkaar schouder aan schouder staan Zet met z’n allen tegelijk een stap naar voren

Wat is waar? We maken groepjes van drie Vertel elkaar drie dingen over jezelf. Twee ervan zijn waar, en één is een leugen De groepsleden die luisteren moeten zeggen wat gelogen is Denk aan: hobby, sport, broers/zussen, familie, vakantie, huisdieren, muzikale voorkeur etc.

Speeddaten We maken twee/drie lange rijen met tafels Op mijn teken gaan jullie met elkaar praten. Je mag zelf weten over welk onderwerp je wat wilt vertellen. Hier wat mogelijke onderwerpen: Vakantie, Films, Sport, Familie, Ambitie, Basisschool, Muziek

Lokaal ombouwen Tafels en stoelen in normale opstelling

Agenda, Plannen en Magister Iedereen is verplicht een papieren agenda te hebben. De agenda in magister is een hulpmiddel, er kunnen geen rechten aan ontleend worden Hoe plan je je huiswerk?

Portfolio Wat is een portfolio? Wat komt er in je portfolio? Hoe vaak werk je met je portfolio?

Kahoot!

Dag 2: Kennismaken, Afspraken en Rots en Water Introductie jaar 2 Dag 2: Kennismaken, Afspraken en Rots en Water

Programma dag 2 Bingo Kwaliteitenspel? Schoolregels en afspraken Klassenplattegrond Rots en Water

Bingo!

Kwaliteitenspel?

Schoolregels Ik ga respectvol om met iedereen Ik houd mij aan de afspraken Ik draag bij aan een veilige school(omgeving) Ik gedraag mij netjes/professioneel Ik zorg voor een prettige schooltijd

Het omgangscontract Deze les is het vervolg op de kennismakingsles van gisteren. Jullie gaan nu met elkaar afspraken maken zodat iedereen zich prettig en veilig kan voelen in de klas. Dit “contract” gebruiken jullie de rest van het schooljaar.

Klassenplattegrond Schrijf op het blaadje je voorkeur Waar in de klas zou je willen zitten? Naast wie zou je willen zitten? Noem minimaal 1 jongen en 1 meisje. Hoe meer opties hoe beter Beste antwoord: ‘Ik vind alles goed!’