Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Loos Monitoring meer dan cijfers versterken van kwaliteit en beleid.
Advertisements

Kwaliteit en onderwijstijd
Wat is strategisch leren?
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Hoe ontstond dit initiatief ?
Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
Professioneel sturen.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Bedrijfspresentatie Promavise
Een (gans)andere kijk op ... high performance
Denken in versnelling en Groei
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Een startersgids voor innovatie
Logical Framework Approach
Valbonne Commercial Agency Denken in versnellingen Commercial agent – Sales en klantcreatie Dirigent - Creatie regie Strategist - Advisering en coaching.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
© de vries business consultancy, 2008
Dag Van Het Afstudeeronderzoek Presentatie Elaine van der Poorten.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Samen sterk in verandering
Inzet Cao VVT Honderden gesprekken Bijeenkomsten| Enquête onder 2500 Abvakabo leden Kwaliteit van zorg: bewoners krijgen niet de zorg die ze verdienen.
Honoursonderwijs in HBO
Organisatie van de HRM-functie
 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken.
Kennismanagement & Sociale media
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
HR NETWERK 2015, EEN ANDERE AANPAK. Wat willen we bereiken ? HR netwerk ’15 2 Verdere versterking van het HR netwerk als spil – instrument rond.
4. Online strategie Internet scorecard
Naar een optimaal HR - beleid
Business en IT Consulting
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Werk maken van Diversiteit in Rotterdam Woonstad Rotterdam.
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016.
BUSINESS INFORMATIEMANAGEMENT/ FUNCTIONEEL BEHEER MIDDAG GEBRUIKERSONDERSTEUNING VOOR FB BESTELAANVRAGEN.
2013 – 2016  Rino Schreuder secretaris stichting EDU-DEX 1.
Nut van medewerkersnetwerken
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
secretaris stichting EDU-DEX
van specialist naar generalist L&D-professional wordt Business Partner
Academics For Companies Leuven
Een product of dienst verkopen
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
What will you do to change the
Les 1: Brainstorm en kennismaken
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
VAN AFSPIEGELINGSPRINCIPE TOT ADVIESAANVRAAG
Presentatie van ondernemingsplan
secretaris stichting EDU-DEX
HR & employee growth.
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Boeien en binden van goede medewerkers
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
Roundtable Diversiteitsbeleid: Hoe werkt het wèl?
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Vernieuw je HR-cyclus.
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem Rino Schreuder – EMD slides: www.MDonline.nl Leren & presteren in één adem Doelstelling: een goed gesprek 1 uur Van 5 (RS’) acties naar 15 van ons allemaal Subtitel: Strategisch Leren in Organisaties Effectief Geïntegreerd in het werk Intelligent

Rino Schreuder EMD Centre – adviseur & uitgever L&D-beleid en opleidingen tijdschrift MD & MDonline.nl – hoofdredacteur Development & Learning in Organisations – redactielid stichting EDU-DEX – secretaris Altijd bezig met leren en ontwikkeling Uitwisseling van kennis, informatie en ervaring Partijen bij elkaar brengen, nieuwe combinaties tot stand brengen

Performance Management De focus van L&D Welke taal spreken we? Leren of leveren? Case DSM Performance Management De focus van L&D Weer wat geleerd: Japanse methode om ideeën over te dragen en brainstorms te starten 20 plaatjes X 20 seconden  6 min 40” Bijna geen lettertjes  plaatjes Weinig nuance en details, de rest van het uur Vooral: uitwisseling van kennis, informatie en ervaring aan tafel Vijf concrete acties betere resultaten business op basis van 5 pijlers die ik eerst zal introduceren

Onze taal pijler 3-B. bekijk het van de andere kant HR sector Jargon Effect? - kost tijd Kost geld Is ingewikkeld Eigen wereld Nieuw jargon  Het blijft jargon

De taal van de business Lees de vakpers over ontwikkelingen in de sector Stop met benchmarken Ken marketing en sales mensen en praat met ze Weet wat er speelt en gaat spelen Technologie Bestaande en nieuwe Concurrentie Doelgroep

De taal van koning klant ….

Leveren Leren versus Welke uitdagingen heeft onze afnemer? Welk contact wil de afnemer met ons? Wat is de ROI van de afnemer? Leren Welke L&D-diensten / -producten aanbieden? Welk contact willen we met onze afnemers? Wat is onze ROI ? versus Ken de laatste strategische plannen van de directie Praat met degene die belast is met de ontwikkeling van de strategie Neem geen genoegen met de strategieplannen als ze onvoldoende richting kunnen geven aan jouw werk Toets de strategische plannen door ze te voorzien van concrete L&D-acties. Kan dat niet: maak de plannen dan zèlf beter

Ontwikkeling leren & presteren bij DSM Talent Ontwikkeling & Professionalisering Talentontwikkeling & strategie-implementatie Strategische projecten Business case (3 x kosten terug) Intake en begeleiding TOP-consultant Leeromgeving = Presteeromgeving Leerpunt: communicatie

Performance management Hoge kosten Meer over beoordelaar dan over beoordeelde Ik kan elke dag m’n beste talenten inzetten Vertraging i.p.v. ‘real time’

Performance management Afschaffen ? - kwaliteit gesprekken omlaag - tijdbesparing managers niet gebruikt - waardering verschillen neemt af - engagement neemt af Prestaties waarnemen Crowdsourcing feedback Link met beloning Prestaties stimuleren

Deloitte’s oplossing Jaarlijkse beloningsbeslissing Kwartaal / Project snapshot Wekelijkse check-in

De focus van L&D Externe ontwikkelingen  kennis en expertise opbouwen  eigen agenda en werkwijze  bedrijf (operatie en strategie) Leveren + Leren

slides: www.MDonline.nl #RinoSchreuder Meer: slides: www.MDonline.nl #RinoSchreuder Blog www.nextlearning.nl/e-blog/leren-leveren-7-acties-hrd expertsessie L&D Professional wordt Business partner om 15.40 uur Nog meer: rino.schreuder@emdcentre.com tel. 06 – 5462 3808 ggfgf