Crowdfunding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Crowdfunding voor Zonne-energie in Friesland
Advertisements

Welkom bij Best Buddies Nederland
Transport en Infrastructuur
(Maatschappelijk) Crowdfunding Landelijk Congres Openbare Ruimte
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
Je eigen online actiepagina voor UNICEF. Wat hebben deze events gemeen?
Aan de slag ! Petra Hoogerwerf Aan de slag.
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Werven van geld Creëren van betrokkenheid
BrandMission a store built on stories Zijlstraat 85, Haarlem –
CROWDFUNDINGSACTIE CD productie Willow Mae Stichting SETH music & theatre entertainment.

WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Samen werken aan een gezonde regio!
Onderzoek naar de motivaties van crowdfunders
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Coöperaties en coöperatief samenwerken, een kennismaking.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Crowdfunding en subsidies
CRM H8 Netwerken Junior accountmanager.
Het draait om meer dan geld alleen… MyTopic Mediadag 4 juli 2014.
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Les : Van oude naar nieuwe markten Groen Ondernemen Sieme Luijckx Coen van Wetering.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Civic Crowdfunding Wat levert het op?. Wat is crowdfunding? Crowdfuning is: Het ophalen van een geldbedrag door bijdragen uit / van een groep mensen.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Betrokken waarbij en hoe? Missie/DoelOrganisatie Betrokken OpbrengstenMensen Activiteiten Inzet van: – Tijd – Waarde – Netwerk.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Crowdfunding workshop Bancaire kredietverlening aan gehele bedrijfsleven (niet-financiële bedrijven) Bron: DNB-rapportage 13 juli 2013.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Help mensen hun eigen leven te leiden Zelf- en samenredzaamheid.
8e Wereld wonder : Samengestelde Interest

Agenda Ontstaan Samen in de Stad Ontwikkeling Kernwoorden/visie
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Congres Podia & Festivals 13 september 2017
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint

Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Meetpunt:meer expertise over slim meten
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
What will you do to change the
Convergeren: keuzes maken
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Het Wereldhandelsspel
Beste ath 4..
De talenten van mensen met autisme leiden tot grote toegevoegde waarde voor onze klanten
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
RoeienVooreenAnder.nl.
Beste havo 4..
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Presentatie dwaande met je bedrijf
Financiële overzichten en vreemd vermogen
District Grant Er zijn twee soorten Grants: de District Grant en de Global Grant. De District Grant wordt jaarlijks door het district toegekend voor.
Samen levens redden in het Nassaupark, doe je mee?
Sociaal ondernemerschap: wat is het en wat is het belang?
Transcript van de presentatie:

Crowdfunding

Programma Check in: Wie ben je, wat doe je, welke vormen van financiering ben je bekend mee? Financieringsmogelijkheden Achtergrond Crowdfunding Voorbereiding van een crowdfunding Vragen Welke CF campagne heb je het laatst gesteund of staat je het meeste bij en waarom & wat hoop je uit deze training te halen?

Financieringsmogelijkheden Fondsen Subsidie Giften Sponsoring Eigen vermogen Lening bij een bank Andere leningen (familie/investeerders) Crowdfunding

Wat is Crowdfunding? Zoveel mogelijk de juiste mensen verbinden aan je project. Omdat zij waarde zien. Zo creëer je een community rondom je project. Zodat zij investeren in: aandacht, tijd, energie, sociale invloed, reputatie en geld CF niet alleen geld ophalen project, maar ook verbinden van mensen aan je project (ambassadeurs) die ook in andere vormen kunnen bijdragen. Bijvoorbeeld mooi begin voor ‘vrienden van model’

Waarom Crowdfunding? Eigen financiering, dus meer onafhankelijkheid Maar ook: Netwerk activeren Missie & visie naar buiten brengen Impact vergroten Meer ondernemend denken & handelen Teambuilding

Wat is Crowdfunding Zoveel mogelijk de juiste mensen verbinden aan je project. Omdat zij waarde zien. En zodat zij investeren in: aandacht, tijd, energie, sociale invloed, reputatie en geld Onderste deel is gecrowdfund door de Amerikanen, particulieren en fondsen voetstuk, beeld zelf gedoneerd door de Fransen.

Crowdfunding Zoveel mogelijk de juiste mensen verbinden aan je project. Omdat zij waarde zien. En zodat zij investeren in: aandacht, tijd, energie, sociale invloed, reputatie en geld Vroeger: een grote investeerder, groot risico, weinig betrokkenheid. CF: veel investeerders, minder risico, hoge betrokkenheid

Crowdfunding Zoveel mogelijk de juiste mensen verbinden aan je project. Omdat zij waarde zien. En zodat zij investeren in: aandacht, tijd, energie, sociale invloed, reputatie en geld

Crowdfunding https://www.voordekunst.nl/projecten/894-de-tostifabriek https://www.voorjebuurt.nl/campaigns/wij-centrum/ https://crowdaboutnow.nl/campagnes/ferander

Platforms http://www.douwenkoren.nl/crowdfunding-in-nederland/

Crowdfunding De ingrediënten van elke succesvolle campagne: Specifiek project of product dat aanspreekt, blijft hangen Heldere ‘Why’: wat is de impact? Community: Lokaal - regionaal - landelijk - internationaal Donatie / Beloningen-Voorverkoop / investeren Tijdsgebonden – van een maand tot 5 jaar Kosten: video, % platform, (veel!) uren Begroting: transparant Netwerk activeren

Trend Nederland.

De voorbereiding

Investeer in: Platform Verhaal Video en tekst Beloningen Netwerk activeren

Platform kiezen Oneplanetcrowd – Duurzaamheid, producten 1%club – positieve impact Voor de kunst – Creatieve projecten Voor je buurt – Lokaal & sociaal Kickstarter – internationaal, innovatief, creatief. Crowdaboutnow – investeren, business

Waarom Het verhaal - begin met waarom het belangrijk is! https://www.youtube.com/watch?v=IPYeCltXpxw

De Video en tekst YOU, wie ben jij? WHY, de visie achter het project? PROJECT, wat doet het project en urgentie? RETURN, wat krijgt de ander terug? THANK YOU, bedank mensen!

Beloningen Er zijn drie soorten beloningen; Product of (professionele) dienst Talent wat je kunt delen Evenementen/ kaartverkoop

Je netwerk Je persoonlijke netwerk Je professionele netwerk Mensen die geloven in jouw droom Warme – Lauwe – Koude contacten Breng je netwerk in kaart + al activeren zodat mensen op de eerste dag gelijk doneren. 25%

Tips & trics Zorg dat 25% binnen is op dag 1: mensen willen horen bij een succesvolle campagne Start bij je warme netwerk Dip is normaal Doe het samen  Crowdfunden is leuk en leerzaam!

Vragen?