Dialogisch Leiderschap (DL) bij complexe vraagstukken in de board

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maaswaal College UNESCO-school
Advertisements

Beeld zegt meer dan duizend woorden….
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Ervaringswerkers in de ggz.
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Presentatie productvoorstellen
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april.
BSN nederland De Action Learning MBA
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Introductie op innovation challenge Albert Meijer 24 april 2014.
Studio van je toekomst Wat is Studio van je Toekomst? een kort project voor vo en mbo in ca. 5 lessen verkennen leerlingen hun eigen talenten, dromen.
Sociale innovatie, samen doen.  Human Resources Development  Mensen in relatie tot hun context  Wonen en werken in Afrika  Social Return on Investment.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Interventie-opstellingen Specialisatieblok Implementation and Change Managment Utrecht, 25 juni 2007.
Een project van de Korengroep
INSEAD Non Executive Directors: INNED
dè Action Learning business school
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Studenten zetten talenten in voor de maatschappij
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Pedagogische theorieën
Themasessie Making Sence of Change Management Web Survey Tool: Surveymonkey.com Periode: juli/aug 2010 Verstuurd aan #leden: 59 Gestarte enquetes: 30 Volledig.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Coach Academy Opbouw 1. Doel Leren hoe je van het Alkmaar Guardians jeugdplan tot een trainingsplan komt Ervarigen met elkaar delen Een gezellige avond.
In gesprek met Peter Wakkie Besturen onder druk by invitation 21 maart – uur Serie Beyond Boardroom.
Interim Management Development 2015 Reflectie Masterclass Het Et-cetera principe Prof. Dr. Thijs Homan gaat in op de ‘binnenkant’ van organisatieontwikkeling.
“If the first challenge of change is to ensure that it’s desirable and the second challenge to make it doable, then the biggest challenge of all is to.
10/01/2012. Partner voor dit proces MTI 2 (the Marketing, Technology, and Innovation Institute) Netwerk van universiteitsacademici met bedrijfservaring.
De programmavriendelijke organisatie Provincie Gelderland Ervaringen Liesbet Hoek PGMopen 2015.
Bert Wissink EBC*L Nederland De EBC*L certificaten en diploma’s voor Business Competence, persoonlijke ontwikkeling en Entrepreneurship European Business.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
Focus op de Techniekagenda Haaglanden en de vakmanschapsroutes.
Leiderschap en innovatie Bernadette Dierckx de Casterlé Hein Wendt Marc Verschueren.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Mondzorg - persoonsgericht
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Roundtable Motivatie in tijden van reorganisatie
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Coaching in regioleren
Roundtable Workforce Analytics
De Verander versneller Workshop op 30 november 2017.
Module 6; didactisch handelen
Praktijk Opleiders Cursus
Roundtable Werkdruk: Oorzaken & Oplossingen
HR Take Off Day 25 november Voorstel 18/10/2016
Reflectie op onze KION waarden Module 2
Roundtable Participatiewet: De Uitdaging voor HRM
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
Game on! Innoveren met onderwijs, onderzoek en werkveld
Vormgeving van experimenten voor beter beleid
Logo Eye Opener: gemaakt door Taco Bals
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Product van TU Delft, SEC
Visie Team VZ Onderwijs op maat.
Ga je mee met de versnellingsvertrager?
Roundtable Het nieuwe rekruteren
YOU UNIQUE YOU Coaching & Communicatie
-Uitnodiging- In Between Café De Bilt
Portfolio, Logboek en Casus
Jij als Werkplekbegeleider!
‘Flipping the classroom’
Product van TU Delft, SEC
Roundtable Diversiteitsbeleid: Hoe werkt het wèl?
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Advanced Education Dialogisch Leiderschap bij complexe vraagstukken in de Boardroom Kennisoverdracht Kennismaking Co-creatie (case DL) Dialoog in groep Sparren/Storytelling Persoonlijke opdrachten Coaching/Intervisie Prof. dr. Rens van Loon Director Culture, Leadership and Learning, Deloitte Mr. Ronald Meijers Partner Transformation, Leadership & Governance, Deloitte

Dialogisch Leiderschap (DL) bij complexe vraagstukken in de board Opbouw programma Dialogisch Leiderschap (DL) bij complexe vraagstukken in de board Module 1 Module 2 Module 3 Module 4 Module 5 Kennismaking Dialogisch Leiderschap In dialoog met jezelf Ervaar wat DL inhoudt DL in relatie tot andere leiderschapsstijlen Ontvangst, kennis-making Dialoog oefening Dialogisch Leiderschap in uw prakijk Reflectie, feedback Module 1 en 2 DL als “The art of thinking together Reflectie, feedback Module 1, 2 en 3 DL in de board van de toekomst Reflectie, feedback Module 1, 2, 3 en 4 Coaching/Intervisie Wat is mijn ‘sense of purpose’? Hoe zie, leid en volg ik? 20 verschillende Leiderschapsstijlen DL in relatie tot andere leiderschapsstijlen Praktijkcase: gebruik van DL staat centraal Prof. mr. dr. Jaap Winter, VU Amsterdam Interacief - dialoog Co-creatie: toepassen van DL The art of thinking together case van één van de deelnemers Storytelling: ver-woorden van uw visie Hoe vertelt u een verhaal over uw persoonlijke ontwikkeling? Persoonlijke opdracht na module 1 Denk na over een persoonlijke praktijkcase Workshop Sparren Inzicht in non-verbale & fysieke kant van leiden en volgen, hoe spart u? Dialoog & Innovatie: praktijkcase Frederieke Leeflang, member supervisory board, ABN-AMRO Dialoog & Change: praktijkcase Erik Bax, COO, Royal BAM Group N.V. Interactief - dialoog High Performing Teams Dialoog bij het creëren van succesvolle high performing teams Programma/tijds- indeling modules (uitzondering mod. 1): Dag 1: 16.00-21.30 uur Inclusief diner Overnachting Dag 2: 08.30-12.30 uur Dialoog Wanneer en hoe de dialogische methode te gebruiken? Co-creatie: toepassen van DL The art of thinking together case van één van de deelnemers Persoonlijke opdracht tussen module 4 en 5 Bezoek bestuursverga-dering peer-coach & Intervisie Rens van Loon Afsluiting & Reflectie Verkregen inzichten, wat heeft u nodig om het geleerde uit te voeren