Netwerkmiddag vier….. Welkom
Mededelingen - 1 - Terugblik 2 juni jl. - Keuzevakken DenP. Game maker Mededelingen - 1 - Terugblik 2 juni jl. - Keuzevakken DenP . Game maker . Robotica . Natuur & milieu (was Natuurtalent) . Voeding, beweging & gezondheid (was Gezonde leefstijl en hoe we 100+ worden) . Podium . Geüniformeerde dienstverlening en veiligheid . Milieu, hergebruik en duurzaamheid (nieuw)
Mededelingen - 2 - CSPE leerjaar 3 - Netwerkbijeenkomsten schooljaar 15-16 Leerplannen Toetsing en examenopbouw (PTA) Borging van kwaliteit Visie, communicatie en informatie naar ouders, leerlingen en regio Doorontwikkeling van leermiddelen Buitenschools leren en binnenschools valideren (o.a. op basis van de zienswijze van de inspectie) Aansluiting mbo Bevoegdheid en bekwaamheid Huisvesting en outillage
Mededelingen - 3 Thema’s Expeditie DenP Docent- en Leerlingversie Concept Loopbaandossier Link: https://drive.google.com/open?id=0B0qktLsqoxTlfmthNFNhS0FZM2lCeWZxT0hZSVVZd1ZsUUhQbU1RbWlBODlOY2NJUFNFRkE&authuser=1
Regionale Ontwikkelingen Aansluiting MBO Hoe leren zij? Wat leren zij? Regionale Ontwikkelingen Visie Waar leren zij? Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma Expertise Team Middelen en Materialen Leerroutes Onderwijsaanbod Toetsen Mee begonnen , leidraad enz. Overal proberen te faciliteren gedurende het jaar
PDCA
Van visie naar …… Visie Waarom je jouw onderwijs “zo” inricht P Plan in het vakwerkplan, de 8-baan D Do uitvoeren, opzetten, uitwerken C Check monitor, haal je je doelen? Je waarom? A Adjust Stel bij, pas aan, verbeter……. Uitleg met als uitgangspunt en basis: vakwerkplan, matrixorganisatie, stollen van ideeën, monitoren etc..
Opdracht Ga met elkaar in gesprek over Wat is gelukt? Wat is er nodig om het vakwerkplan (verder) uit te rollen? Wat is er (nog) nodig om tot uitvoering van het vakwerkplan te komen? Platform heeft met de achtbaan handvaten gegeven om het vakwerkplan te vullen. Borgen van wat bedacht is, nadenken over wat je moet gaan doen: gouden cirkel: start met Waarom, daarna het hoe (proces)en tenslotte het wat (product). Goed nadenken over de voorwaarden om het wat/product/diensten goed te maken. Weten waarom je iets doet, zie draaiboek 10 minuten
Succes……. Een kwartier………. Met elkaar in gesprek….. Uitkomst: Op papier > 3 voorwaarden voor succes bij het komen tot uitvoering van je vakwerkplan Op geeltjes / roodjes
Wat is er (nog) nodig om tot uitvoering van het vakwerkplan te komen?
Geen succes……. Een kwartier………. Met elkaar in gesprek….. Uitkomst: Op papier > 3 aandachtspunten wanneer de uitvoering van je vakwerkplan geen succes wordt …… Op geeltjes en roodjes …..
Wie meldt…….? Aansluiting MBO Hoe leren zij? Wat leren zij? Regionale Ontwikkelingen Visie Waar leren zij? Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma Expertise Team Middelen en Materialen Leerroutes Onderwijsaanbod Toetsen Mee begonnen , leidraad enz. Overal proberen te faciliteren gedurende het jaar
Teachers Channel
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015 Workshop Kennisdelen Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Je weet het pas… als je het samen deelt! Kennis beschikbaar voor grotere groep Kennis on demand raadpleegbaar Kennisdelen werkt motiverend Doel van delen ontvangen én toepassen van nieuwe kennis (‘wat doe je ermee?’)... ...in plaats van zenden (‘bedankt voor het delen’)
Introductie op kennisdelen Binnen de school is veel kennis aanwezig Iedere docent heeft sterke punten en ontwikkelpunten
Fase 1 - Inventarisatie Welke kennis wil je delen? Sterke punten ………………. Ontwikkelpunten ………………. Welke kennis wil je delen?
Fase 2 - Kennisdelen Docenten stellen kennis beschikbaar Docent in rol van expert Docenten doen nieuwe kennis op Docent in rol van cursist
Vragen voor nu! Wat is er voor nodig om deze ontwikkeling voor jou / jouw school tot een succes te maken? Welke risico-factoren zie je die er mogelijk voor zorgen dat dit geen succes wordt? Ben je bereid mee te doen aan de pilot?
Van persbericht naar communicatie Invoegen: the power of words
Opdracht 1 Voor het werven van leerlingen (en ouders) is communicatie (richting PO en onderbouw) belangrijk. Welke elementen moeten zeker deel uitmaken van de communicatie als het gaat om deze werving? (inhoud) Hoe breng je die inhoud goed voor het voetlicht? (vorm) Denk hier voor je eigen school over na en noteer de bevindingen op het werkblad.
Opdracht 2 Ervan uitgaande dat het platform een wervingspresentatie/-film maakt: wat moet daar zeker in? Noteer de bevindingen op een flip-over! Ga in tafels in gesprek en noteer de bevindingen op een flap. Plenaire toelichting door enkele tafels.
Afsluiting Afspraken Blik naar achter Blik naar voren Deelnemers vullen het blik……. Meest simpele variant: twee blikken bij de uitgang, het terugblik en het vooruitblik Mensen die behoefte hebben vullen het blik In de map een leeg vel voor het blik ………