Netwerkmiddag vier….. Welkom.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Realisatie kindcentrum
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Leren redeneren en experimenteren met concept cartoons
HGW en gesprekken met leerlingen
passend onderwijs en zorg voor de jeugd
Implementeren doe je samen
GROEIDOCUMENT.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s Platform Zorg & Welzijn 7 juni 2012.
Medmec04 – Engagement Les 5
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
WELKOM Jacqueline Kerkhoffs Rob Abbenhuis
Project implementatie competentiegericht kwalificatiedossier vmbo-Mobiliteit Op zoek naar ruimte in de regels 12 maart 2007.
Geld verdienen met trends
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
26 mei  Wie ben je?  Verwachtingen? Wettelijk Meerwaarde Valkuilen NODEN – VRAGEN?
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
Evaluatie pilots (inrichtingsfase)
ATB 16 april 2013 Wil je evt. je laptop alvast aan- zetten?
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
‘De OR maakt afspraken over meer banen voor mensen met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Lezen: doe het goed voor
Vignet Gezonde School Gezonde Scholen presteren beter!
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Toekomstgericht onderwijs
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
ThemaTafel Duurzame Inzetbaarheid TT DI WARGAME gedaan dd 10 maart jl. Het doel: Testen activiteiten aanpak en doelstelling TT DI Hoe: in een rollenspel.
Reconstructie Kerkweg Roelofarendsveen
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling PTA nieuwe beroepsgerichte programma’s vmbo Landelijke docenten dag BWI 1 juni 2016 Jan van Hilten.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Ouderen in het vizier.
Scholengemeenschap Lelystad
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Anders kijken, anders doen
Regionale Ontwikkelingen
Netwerkbijeenkomst ronde 2
Duurzaamheid in Gennep
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Wat moet (school)? Keuze maken voor aanbod van profielen
Platform VMBO Dienstverlening en Producten
Netwerkbijeenkomst Decanen
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
Netwerk Platform VMBO Intersectoraal 4e ronde mei 2011
Netwerkbijeenkomst ronde 3
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
We hebben wat te vieren!!! 7 juni 2006.
Les 2: Van productie tot verkoop
Landelijke netwerkmiddag Platform vmbo Dienstverlening en Producten Nijkerk, 2 juni 2015 WELKOM.
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
Welkom instructeurs!.
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Duurzame inzetbaarheid
Duurzame inzetbaarheid
Welkom op het Saenredam College
Programma Bruggen Bouwen
Welkom op het Saenredam College
Duurzame inzetbaarheid
Les 2: Van productie tot verkoop
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Actieleren.
Cijferloos lesgeven bij talen
Onderwijskundige visie BS De Regenboog
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

Netwerkmiddag vier….. Welkom

Mededelingen - 1 - Terugblik 2 juni jl. - Keuzevakken DenP. Game maker Mededelingen - 1 - Terugblik 2 juni jl. - Keuzevakken DenP . Game maker . Robotica . Natuur & milieu (was Natuurtalent) . Voeding, beweging & gezondheid (was Gezonde leefstijl en hoe we 100+ worden) . Podium . Geüniformeerde dienstverlening en veiligheid . Milieu, hergebruik en duurzaamheid (nieuw)

Mededelingen - 2 - CSPE leerjaar 3 - Netwerkbijeenkomsten schooljaar 15-16 Leerplannen Toetsing en examenopbouw (PTA) Borging van kwaliteit Visie, communicatie en informatie naar ouders, leerlingen en regio Doorontwikkeling van leermiddelen Buitenschools leren en binnenschools valideren (o.a. op basis van de zienswijze van de inspectie) Aansluiting mbo Bevoegdheid en bekwaamheid Huisvesting en outillage

Mededelingen - 3 Thema’s Expeditie DenP Docent- en Leerlingversie Concept Loopbaandossier Link: https://drive.google.com/open?id=0B0qktLsqoxTlfmthNFNhS0FZM2lCeWZxT0hZSVVZd1ZsUUhQbU1RbWlBODlOY2NJUFNFRkE&authuser=1

Regionale Ontwikkelingen Aansluiting MBO Hoe leren zij? Wat leren zij? Regionale Ontwikkelingen Visie Waar leren zij? Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma Expertise Team Middelen en Materialen Leerroutes Onderwijsaanbod Toetsen Mee begonnen , leidraad enz. Overal proberen te faciliteren gedurende het jaar

PDCA

Van visie naar …… Visie Waarom je jouw onderwijs “zo” inricht P Plan in het vakwerkplan, de 8-baan D Do uitvoeren, opzetten, uitwerken C Check monitor, haal je je doelen? Je waarom? A Adjust Stel bij, pas aan, verbeter……. Uitleg met als uitgangspunt en basis: vakwerkplan, matrixorganisatie, stollen van ideeën, monitoren etc..

Opdracht Ga met elkaar in gesprek over Wat is gelukt? Wat is er nodig om het vakwerkplan (verder) uit te rollen? Wat is er (nog) nodig om tot uitvoering van het vakwerkplan te komen? Platform heeft met de achtbaan handvaten gegeven om het vakwerkplan te vullen. Borgen van wat bedacht is, nadenken over wat je moet gaan doen: gouden cirkel: start met Waarom, daarna het hoe (proces)en tenslotte het wat (product). Goed nadenken over de voorwaarden om het wat/product/diensten goed te maken. Weten waarom je iets doet, zie draaiboek 10 minuten

Succes……. Een kwartier………. Met elkaar in gesprek….. Uitkomst: Op papier > 3 voorwaarden voor succes bij het komen tot uitvoering van je vakwerkplan Op geeltjes / roodjes

Wat is er (nog) nodig om tot uitvoering van het vakwerkplan te komen?

Geen succes……. Een kwartier………. Met elkaar in gesprek….. Uitkomst: Op papier > 3 aandachtspunten wanneer de uitvoering van je vakwerkplan geen succes wordt …… Op geeltjes en roodjes …..

Wie meldt…….? Aansluiting MBO Hoe leren zij? Wat leren zij? Regionale Ontwikkelingen Visie Waar leren zij? Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma Expertise Team Middelen en Materialen Leerroutes Onderwijsaanbod Toetsen Mee begonnen , leidraad enz. Overal proberen te faciliteren gedurende het jaar

Teachers Channel

Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015 Workshop Kennisdelen Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015

Je weet het pas… als je het samen deelt! Kennis beschikbaar voor grotere groep Kennis on demand raadpleegbaar Kennisdelen werkt motiverend Doel van delen ontvangen én toepassen van nieuwe kennis (‘wat doe je ermee?’)... ...in plaats van zenden (‘bedankt voor het delen’)

Introductie op kennisdelen Binnen de school is veel kennis aanwezig Iedere docent heeft sterke punten en ontwikkelpunten

Fase 1 - Inventarisatie Welke kennis wil je delen? Sterke punten ………………. Ontwikkelpunten ………………. Welke kennis wil je delen?

Fase 2 - Kennisdelen Docenten stellen kennis beschikbaar Docent in rol van expert Docenten doen nieuwe kennis op Docent in rol van cursist

Vragen voor nu! Wat is er voor nodig om deze ontwikkeling voor jou / jouw school tot een succes te maken? Welke risico-factoren zie je die er mogelijk voor zorgen dat dit geen succes wordt? Ben je bereid mee te doen aan de pilot?

Van persbericht naar communicatie Invoegen: the power of words

Opdracht 1 Voor het werven van leerlingen (en ouders) is communicatie (richting PO en onderbouw) belangrijk. Welke elementen moeten zeker deel uitmaken van de communicatie als het gaat om deze werving? (inhoud) Hoe breng je die inhoud goed voor het voetlicht? (vorm) Denk hier voor je eigen school over na en noteer de bevindingen op het werkblad.

Opdracht 2 Ervan uitgaande dat het platform een wervingspresentatie/-film maakt: wat moet daar zeker in? Noteer de bevindingen op een flip-over! Ga in tafels in gesprek en noteer de bevindingen op een flap. Plenaire toelichting door enkele tafels.

Afsluiting Afspraken Blik naar achter Blik naar voren Deelnemers vullen het blik……. Meest simpele variant: twee blikken bij de uitgang, het terugblik en het vooruitblik Mensen die behoefte hebben vullen het blik In de map een leeg vel voor het blik ………