Bandenbewustzijn Nederlandse Automobilist 2013 – 2016 Adriaan Heino Bandenbewustzijn Nederlandse Automobilist 2013 – 2016 Adriaan Heino Senior Risicomanager Achmea 28 september 2016 Bandenbewustzijn Nederlandse Automobilist 2013 – 2016 Adriaan Heino Senior Risicomanager Achmea 28 september 2016
Representatieve steekproef van ruim 2.000 automobilisten vrouw man lease oud ervaren jong privé onervaren
Veiligheid op de weg RIJGEDRAG EN BANDEN MEEST BEPALEND VOOR VEILIGHEID
Bandenkeuze VEILIGHEID BELANGRIJKSTE FACTOR BIJ BANDENKEUZE
Kennis bandenspanning GROOTSTE GROEP WEET (NOG STEEDS) NIET WANNEER ZE DE BANDEN-SPANNING MOET METEN
Kennis bandenspanning AUTOMOBILIST LAAT BANDENSPANNING VAAK CONTROLEREN
Kennis bandenprofiel WETTELIJKE MINIMALE PROFIELDIEPTE MEESTAL ONBEKEND
Kennis bandenprofiel WETTELIJKE MINIMALE PROFIELDIEPTE VAN ZOMERBANDEN VAAK TE HOOG INGESCHAT
Kennis bandenspanning AUTOMOBILIST LAAT BANDENPROFIEL REGELMATIG CONTROLEREN
Bandenkennis EUROPESE BANDENLABEL IS (NOG STEEDS) RELATIEF ONBEKEND √ √ √ √
Bandenkennis BRANDSTOFBESPARING LABEL A ONDERSCHAT
Bandenkennis OOK INVLOED OP DE REMWEG VAAK LAGER INGESCHAT 73%
Bandenkennis VERSCHIL IN LAWAAI FORS TE LAAG INGESCHAT
Bandenkeuze 8% VAN DE AUTOMOBILISTEN KENT DE CAMPAGNE ‘KIES DE BESTE BAND’
Bandenbewustzijn Nederlandse Automobilist Bandenbewustzijn Nederlandse Automobilist 2013 – 2016 Adriaan Heino Senior Risicomanager Achmea 28 september 2016 Bandenbewustzijn Nederlandse Automobilist We gaan vooruit, maar er is nog werk aan de winkel voor de branche Vergroten bewustzijn tijdens contactmomenten Controleren bandenspanning- en profiel Gebruikmaken van veiligheidsbelevening van banden Bandenbewustzijn Nederlandse Automobilist 2013 – 2016 Adriaan Heino Senior Risicomanager Achmea 28 september 2016