Maak je website beter vindbaar!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Advertisements

3 voor 12 Succesfactoren. • Interessante nieuwsfeiten • Alle muziek in één oogopslag • Social media.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Een plant op de kaart zetten
Tips voor de blogger in spé.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Social media presentatie
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Minor Internet Marketing
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
UVW LinkedIn Presentatie
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Wordpress websites Zelf uw site bijhouden Partindag Maarten Pors.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
Workshop website bouwen Les 4. Wat heb je geleerd?
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
Campagne PM1 Schone lucht een mensenrecht Nieuwe ISO 16890
Inbound marketing en bloggen
Operationeel plan DIMAGINI
SEO Hoger in Google.
Analyse Analyseren van sociale media
Opdracht interviewen ouderen en technologie
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Welkom bij GO MEI 2016.
Sociale media.
Van Opdracht tot Website
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
E-learning E-health & Domotica
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
E health, Domotica en E-learning
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Help, ik ben een influencer!
Marketing en zoekmachines
Voorbeeldpresentatie Informatiebijeenkomst ondernemers BloggersEvent
Transcript van de presentatie:

Maak je website beter vindbaar! Workshop

Ik ben Marcel... - van origine bedrijfsjournalist - bouwen van WordPress websites - website De HuishoudCoach - mijn blog WPjournalist

10 TIPS om beter vindbaar te zijn met je website (in Google...)

TIP 1: publiceer op je website (Hoe meer pagina's op je website, des te groter de kans dat mensen op je site komen) - Schrijf een blog, geef opruimtips, handleiding Waar moet je over schrijven? - Kies een onderwerp waar veel op wordt gezocht - Die onderwerpen vind je op bv Google Trends  of de zoekwoordenplanner). - onderwerpen die je doelgroep interesseert - wees specifiek

TIP 2: Optimaliseer je artikelen (en pagina's) (SEO dus. Tipje van de sluier, hoe werkt dat optimaliseren nu?) Voorbeeld: artikel 'quotes maken' - kop - URL - begin artikel - nog een keer - tussenkop, in de foto - hoe langer, des te beter - Kwaliteit, los het probleem van lezer op - Belangrijk: meta omschrijving. Zie: 'iedereen kan opruimen'

TIP 3: Gebruik online GRATIS tools Online tools om je website te verbeteren. Er zijn er zoveel! En vaak gratis ook.  - Canva (vormgeving en opmaak) - TinyPNG (foto's comprimeren ) - Pagespeed (snelheid meten) - Site checkup (SEO website) Hoe beter en effectiever je website, des te hoger je in Google komt

Twee belangrijke zijn: TIP 4: Backlinks Google heeft belangrijke criteria (meer dan 200!) vastgesteld waardoor een website hoger in de zoekresultaten komt. Twee belangrijke zijn: - Backlinks (dat zijn links op andere websites die naar jou website linken) Vraag mensen om naar jou website te linken (contacten, klanten, vrienden mt website, etc) - Intern linken (links binnen je eigen website, spinnenweb)

- iemand ervaring met andere? TIP 5: Social media Is nog steeds belangrijk, trekt ook bezoekers naar je website. Voor jullie belangrijk (denk ik...) zijn: - Facebook - Instagram                                    - iemand ervaring met andere? Automatiseren Er is een online tool waarmee je Berichten op social media kunt automatiseren, Buffer

TIP 6: varieer met content, gebruik genres (… 9 van de 10 artikelen bestaat uit tekst + fotootje) - interview met een klant - column over je werkzaamheden - lijstjes (10 tips om de koelkast schoon te maken  - Infographic met Piktochart (bv. Over opruimtips, heel geschikt om te delen)

TIP 7: Geef iets weg op je website... (zo bind je klanten aan je en komen ze terug) - e-book - e-cursus - gratis consult … het zijn allemaal contactmomenten met een mogelijke nieuwe klant. Ze komen terug en weten je makkelijker te vinden. Voorbeeld: mijn huis op orde

TIP 8: perfectioneer je online Google card (Je online visitekaartje op internet) VOORBEELDEN - Ik organiseer - Lotus ruimt op - jouw opruimcoach - mijn huis op orde

Google analytics kan iedereen gebruiken TIP 9: Meten = weten Google analytics kan iedereen gebruiken Je kunt zien welke pagina's goed scoren... ...en welke je moet verbeteren Google Search Console Geeft meer algemene meetgegevens (hoeveel backlinks, fouten, ben je gehackt?)

TIP 10: De gouden tip? Je moet aan alle aspecten van je website blijven werken Mijn gouden tip: probeer elke week een uurtje iets aan je website te verbeteren En dan ga je echt de vruchten plukken!

Vragen?

Dank voor je aandacht!