Minor Oriëntatie Werkplekleren EA2X0 ESoE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Maatschappijleer 24 november 2011.
Lotgenotencontact.
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Iedereen coach naar Jef Clement.
1. Levensbeschouwing en communicatie
Wat kan Linkedin doen voor jou? Peter Lakeman HvA Mens en Technologie.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Handelingsplannen.
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Presenteren en communiceren
Welkom in L23 ! SLB 2 L23 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Wjk.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Keuzeworkshop 3 “ouders betrekken bij taalbeleid, hoe doe je dat?” Robertjan de Wilde Docent/Trainer C-lion.
Ouderraad 7 december.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Training: Effectief communiceren op de werkvloer
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
ESoE Oriënterende Stage Minoren
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Aan de slag Vervolg: vanmiddag Inventarisatie: Groepjes (heterogeen)
De wereld aan je voeten Wie droomt van een internationale carrière?
Module 3 Het leven gaat door …
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
ASSERTIVITEIT Je durft voor jezelf op te komen
Communicatie 7e les.
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Alcohol en grenzen Plaatje.
H2 Een leven lang leren.
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 4e ouderbijeenkomst PP1
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Praktijk Opleiders Cursus
Loopbaan en burgerschap les 2
Welkom 9/19/2018.
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Vriendschap, relaties en seksualiteit
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Hoofdstuk 1 Hoe gedraag ik mij?
Communicatie 4e les.
Communicatie 7e les.
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Loopbaan en burgerschap les 3
Gedragsproblemen en stoornissen
Basisstof 2 In je vrije tijd.
SEL Les 2: normen en waarden.
SEL Les 7: it`s up to you!.
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Rolwisseling van student naar docent
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Voorlichtingsbijeenkomst 4e klassen HAVO en VWO
Transcript van de presentatie:

Minor Oriëntatie Werkplekleren EA2X0 ESoE     Rolwisseling Henny Raats 9 februari 2017

Programma: Even voorstellen De 7 competenties van een docent Wat zijn rollen? Rolconflicten Rolwisseling Professionele communicatie Eerste indruk Hoe wil jij je presenteren? Fake it until you make it Observeren van professionele communicatie

De 7 competenties van een docent

Interpersoonlijke competentie: Hoe gedraagt een docent zich?

Rollen: Verwachtingen die mensen hebben over gedrag dat iemand in een bepaalde positie moet vertonen

Opdracht: Welke rollen speel jij nu al allemaal? Welke verplichtingen brengen die met zich mee? Zoon/dochter Vriend/vriendin Student  Werknemer  Lid (sport)vereniging

Rolconflicten: Ontstaan als er tegenstrijdige eisen of verwachtingen zijn m.b.t. de rol die je hebt of moet hebben in een bepaalde positie

Opdracht: Je hebt morgen een mondeling tentamen waarvoor je nog hard moet studeren vandaag. Je vrienden bellen je op om mee te gaan tennissen/hockeyen/voetballen. Wat doe je?

Opdracht: Rolwisseling Wat kan jij als docent niet: Zeggen Doen Dragen

Bianca: kan ik dragen wat ik wil? Filmpje: Bianca: kan ik dragen wat ik wil?

Wat kan wel/niet? Decolleté Sandalen Korte broek tijdens hittegolf Piercing Tatoeage …….

Sociale netwerken: opdracht Stelling: een docent hoort niet op Facebook thuis. Geef je beargumenteerde mening!

Wees niet jezelf, wees professioneel! Waar of niet? Vraag: Wees niet jezelf, wees professioneel! Waar of niet?

Professionele communicatie:     Wat kan wel, wat kan niet?     Praten met: collega’s over collega’s ouders over een collega leerlingen over een collega collega’s, in de pauze, over het gedrag van een leerling een leerling over zijn klasgenoten

Vervolg: Wat kan wel/niet 1? Tutoyeren van: een collega waar lln bij zijn de conciërge waar lln bij zijn ouders die op gesprek komen een andere stagiair/duo-maatje waar lln bij zijn

Vervolg: Wat kan wel/niet 2? Een ll een schouderklopje geven Je arm om een huilende ll slaan In het weekend een biertje drinken met lln Op het schoolfeest dansen met lln

Er is maar een eerste indruk: http://www.youtube.com/watch?v=ZED4RZ7-53g http://www.youtube.com/watch?v=v66OHi32uWI  

Opdracht: Hoe wil jij je presenteren? De schijnwerpers staan op jou!! Hoe ga jij je de eerste keer in de klas voorstellen ? Oefen in groepjes van 4.

Amy Cuddy: Over het belang van het oefenen van krachtig non-verbaal gedrag Fake it until you make it http://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your_body_language_shapes_who_you_are.html

Observeren van communicatie: waarom? Observeer je WPB en andere docenten om: je voornemens te helpen formuleren van rol te wisselen naar professioneel docent gevolgen van bepaald gedrag voor de les te zien beter te leren communiceren beter te kunnen inspelen op gedrag van een ander