WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland! PROGRAMMA: 15.00 uur Welkom door Thea Huisman, merkleider Salland Marketing 15.05 uur ‘MarketingOost en Salland Marketing op koers’, door Henk van Voornveld, directeur MarketingOost 15.25 uur Speerpunten 2016 Salland Marketing door Thea Huisman 15.50 uur Klanttevredenheidsonderzoek door Annemiek Riefel, afd. Kennis & Innovatie MarketingOost 16.00 uur Online marketing door Michel Kompanje, 16.20 uur Presentatie SALLAND! magazine 2016 16.30 -17.00 uur Gezellige afsluiting www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Kwaliteiten van Salland www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Successen 2015 www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl Filmpjes voor website: Wandelen Sallandse Heuvelrug Fietsen langs de IJssel Bijzonder overnachten Salland Beleef de Hanzestad Deventer AD 2x wandelroute Aspergeweekend Belgische gasten Cultuurbijlage Volkskrant Fiets- en Wandelbeurs Amsterdam Fiets- en Wandelbeurs Antwerpen Vakantiesalon Brussel www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Bezoekers aan Salland Imago van Salland natuur / rust / gezelligheid / mooi / heuvels Keuzeproces Via vrienden-familie / internet / eerder geweest Activiteiten Wandelen / lekker eten / dorpen bezoeken Bezoekersprofiel Ingetogen aqua, uitbundig geel, gezellig lime www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Statistieken 2012 2013 2014 Conclusie: 2012 2013 2014 Spontane bekendheid 18% 24% 24% Geholpen bekendheid 71% 72% 70% Vrijetijdsact. Nld 17.200.000 17.200.000 17.200.000 Vrijetijdsact. buitenl. 1.100.000 1.100.000 1.100.000 Overnachtingen Nld 1.466.000 1.646.000 1.404.000 Overnachtingen buitenl. 99.000 94.000 99.000 Bestedingen overnachtingen 49.531.000 50.580.000 55.668.000 Banen 5.787 5.784 5.808 Conclusie: Salland wordt door de consument steeds beter herkend en erkend www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Focus 2016 - 2019 Binding Branding Borging www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Binding Contact/samenwerken met: Ondernemers, Raad van Advies Overheid Overige stakeholders dmv - bijeenkomsten - bedrijfsbezoeken - nieuwsbrieven www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Branding Basispromotie - offline o.a. Salland magazine - online o.a. website, social media, cross-mediale campagnes www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Branding 5 Thema’s 1. De Smaak van Salland 2. Salland Actief 3. Cultuur van Salland 4. Sallandse Heuvelrug 5. IJssel www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
THEMA Smaak van Salland Sallandse streekproducten Samenwerken: streekproducenten, restaurants en toeristisch bedrijfsleven Sallandse Streekmarkten Raalte & Deventer Campagne Salland Aspergeland: Samenwerken: aspergetelers, horeca en toeristisch bedrijfsleven Opening aspergeseizoen Asperge Festijn: elke zaterdag activiteit bij aspergeteler Verlengen toeristisch seizoen: overnachtingen www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
THEMA Salland Actief www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl Salland Fietsland Deelname Fiets- en Wandelbeurs Nederland en Vlaanderen Fietskalender Salland Samenwerking/ondersteuning initiatieven: Kunstfietsroute/IJsseltheaterfietstocht e.a. Mountainbike netwerk Salland Salland Wandelland Campagne ‘Salland Wandelland’ o.m. Salland Wandelweb SallandPad: meerdaags wandelarrangement Sallandse Zandloper Wandelkalender Salland Samenwerking: Sallandse Wandelvierdaagse e.a. Salland Buitensportparadijs Onderzoek naar de kansen 1e aanzet tot de Buitensportcampagne Salland www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
THEMA Cultuur van Salland Nauwere samenwerking met 6 grote evenementen Dauwpop & Ribs &Blues Deventer Op Stelten Deventer Boekenmarkt Stöppelhaene Dickens Festijn Verblijfsarrangementen & Promotie Ontsluiten van het cultureel erfgoed Kleine Sallandse podia Salland verbinden met ‘Hanzesteden aan de IJssel’ www.stoppelhaene.nl www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Basis Promotie & Marketing Algemene marketing & promotie SALLAND! Magazine 2016 Salland Recreatiekrant Beursparticipatie Nieuwsbrieven Free publicity Sallands gastheerschap: Tourist Info Salland Sallandse Promowagen + promoteam Zichtbaarheid van Salland Salland 2.0 Vernieuwde website: 2016! Salland app Social Media campagnes Routeplanner Influencers www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Borging Klanttevredenheidsonderzoek Regiomonitor Nieuwe trends Campagne monitoring www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Aanvullende projecten Beleving Routestructuren vergroten - Fiets- en wandelnetwerk Provincie – Recreatiegemeenschap Salland –Salland Marketing IJssel en IJsselvallei: - verbinden wat er nu is: traject Deventer-Olst-Wijhe - verbinding IJssel: Gelderland-Overijssel www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Salland! Magazine 2016 www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl
Bedankt voor uw komst! www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl