WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gastvrijheidseconomie Overijssel
Advertisements

Presentatie Maand van de Geschiedenis
De Horstgemeenschap Van passanten tot participanten.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
ACTIVITEITENPLAN Wat gaan we doen?.
ACTIVITEITENPLAN EEN TERUGBLIK. Activiteiten De doelstelling van de gemeente Simpelveld is: -> Het aantrekken van meer verblijfstoeristen.
Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Olympische sport, leverage & legacy. Doelstelling Welke activiteiten (leverage) kunnen aanpalend aan een sportevenement georganiseerd worden om de legacy.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
ICHOP pilotproject 10 december subsidienetwerk. ICHOP Naar analogie IDOP Integraal Cultuur Historisch Ontwikkelings Programma.
Nico Mulder, manager consumer marketing
Volkoren Wat (w)eet de consument?
Cultuurnet Vlaanderen Meten is weten 4/6/2009. De Theorie.
Belevingswerelden dagrecreatie
Beleid rond korte keten in Vlaanderen
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
Er valt wat te beleven…! Over evenementen en bestemmingen En over wat Toerisme Vlaanderen kan doen Lea Winkeler – stafmedewerker Toerisme Vlaanderen Brakel.
natuurKUNST BIJ RUSTPUNTEN
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Periode opdracht 1 innovatie: Trend: Trends en innovaties ”High Beer”
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Social media presentatie
Toeristen in Holland Rijnland Bestuurlijke bijeenkomst 26 oktober 2005 Oegstgeest.
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Landelijke raad 14 december 2013 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Toeristisch Café Toeristisch café bij Natuurpoort de Malpie.
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 7 februari 2013.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
WaterReijk Weerribben Wieden Welkom 23 juni 2011.
Wandelnetwerken in Brabant -een basis voor meer omzet Bram Timmers Routebureau Brabant.
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 13 november 2012.
100% Winterswijk Imke te Selle Informatiebijeenkomst over evenementen in Winterswijk 26 januari 2016.
Wandelnetwerken Zeeland Promotie recreatieve wandelnetwerken Routebureau Zeeland Janine Wrench 21 april 2010.
Waarom InDrenthe? Wie kijkt er naar een livestream? Wat betekent InDrenthe voor uw evenement? Wat kost InDrenthe? Welke andere mogelijkheden biedt InDrenthe?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Het Groot Vleeshuis, Promotiecentrum voor Oost-Vlaamse streekproducten Het verloop van een succesverhaal! 1 Didier Huygens VVSG | De Bijloke | Gent 30.
Plannen 2017 Vechtdal Overijssel
Gouden sponsoren.
Maatschappelijk Plein
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Welkom.
Klanttevredenheidsonderzoek
Bevraging streekproducten
Plannen
Gastvrij Overijssel Overijssel maakt werk van gastvrijheid en
Burgerhout Bruist Editie 2017.
Informatiebijeenkomst
De provincies gaan lokaal ! 30 september 2016 De Bijloke - Gent
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Projectvoorstelling ….
Welkom - Deelnemersbijeenkomst 2018 Vechtdal Marketing -
Hoeve- en streekproducten Vlaamse Ardennen Maandag 25 februari 2013
De provincies gaan lokaal ! 30 september 2016 De Bijloke - Gent
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Toerismeboeren Kick-off 2018
Traject De Beleverij WELKOM!.
Toegankelijk Vechtdal
Lange-Afstand-Wandelen Feiten & cijfers over LAW-wandelingen (+15 km)
Vlaming en brusselaar als ambassadeur voor Vlaanderen en Brussel
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland! PROGRAMMA: 15.00 uur Welkom door Thea Huisman, merkleider Salland Marketing 15.05 uur ‘MarketingOost en Salland Marketing op koers’, door Henk van Voornveld, directeur MarketingOost 15.25 uur Speerpunten 2016 Salland Marketing door Thea Huisman 15.50 uur Klanttevredenheidsonderzoek door Annemiek Riefel, afd. Kennis & Innovatie MarketingOost 16.00 uur Online marketing door Michel Kompanje, 16.20 uur Presentatie SALLAND! magazine 2016 16.30 -17.00 uur Gezellige afsluiting www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Kwaliteiten van Salland www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Successen 2015 www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl Filmpjes voor website: Wandelen Sallandse Heuvelrug Fietsen langs de IJssel Bijzonder overnachten Salland Beleef de Hanzestad Deventer AD 2x wandelroute Aspergeweekend Belgische gasten Cultuurbijlage Volkskrant Fiets- en Wandelbeurs Amsterdam Fiets- en Wandelbeurs Antwerpen Vakantiesalon Brussel www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Bezoekers aan Salland Imago van Salland natuur / rust / gezelligheid / mooi / heuvels Keuzeproces Via vrienden-familie / internet / eerder geweest Activiteiten Wandelen / lekker eten / dorpen bezoeken Bezoekersprofiel Ingetogen aqua, uitbundig geel, gezellig lime www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Statistieken 2012 2013 2014 Conclusie: 2012 2013 2014 Spontane bekendheid 18% 24% 24% Geholpen bekendheid 71% 72% 70% Vrijetijdsact. Nld 17.200.000 17.200.000 17.200.000 Vrijetijdsact. buitenl. 1.100.000 1.100.000 1.100.000 Overnachtingen Nld 1.466.000 1.646.000 1.404.000 Overnachtingen buitenl. 99.000 94.000 99.000 Bestedingen overnachtingen 49.531.000 50.580.000 55.668.000 Banen 5.787 5.784 5.808 Conclusie: Salland wordt door de consument steeds beter herkend en erkend www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Focus 2016 - 2019 Binding Branding Borging www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Binding Contact/samenwerken met: Ondernemers, Raad van Advies Overheid Overige stakeholders dmv - bijeenkomsten - bedrijfsbezoeken - nieuwsbrieven www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Branding Basispromotie - offline o.a. Salland magazine - online o.a. website, social media, cross-mediale campagnes www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Branding 5 Thema’s 1. De Smaak van Salland 2. Salland Actief 3. Cultuur van Salland 4. Sallandse Heuvelrug 5. IJssel www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

THEMA Smaak van Salland Sallandse streekproducten Samenwerken: streekproducenten, restaurants en toeristisch bedrijfsleven Sallandse Streekmarkten Raalte & Deventer Campagne Salland Aspergeland: Samenwerken: aspergetelers, horeca en toeristisch bedrijfsleven Opening aspergeseizoen Asperge Festijn: elke zaterdag activiteit bij aspergeteler Verlengen toeristisch seizoen: overnachtingen www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

THEMA Salland Actief www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl Salland Fietsland Deelname Fiets- en Wandelbeurs Nederland en Vlaanderen Fietskalender Salland Samenwerking/ondersteuning initiatieven: Kunstfietsroute/IJsseltheaterfietstocht e.a. Mountainbike netwerk Salland Salland Wandelland Campagne ‘Salland Wandelland’ o.m. Salland Wandelweb SallandPad: meerdaags wandelarrangement Sallandse Zandloper Wandelkalender Salland Samenwerking: Sallandse Wandelvierdaagse e.a. Salland Buitensportparadijs Onderzoek naar de kansen 1e aanzet tot de Buitensportcampagne Salland www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

THEMA Cultuur van Salland Nauwere samenwerking met 6 grote evenementen Dauwpop & Ribs &Blues Deventer Op Stelten Deventer Boekenmarkt Stöppelhaene Dickens Festijn Verblijfsarrangementen & Promotie Ontsluiten van het cultureel erfgoed Kleine Sallandse podia Salland verbinden met ‘Hanzesteden aan de IJssel’ www.stoppelhaene.nl www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Basis Promotie & Marketing Algemene marketing & promotie SALLAND! Magazine 2016 Salland Recreatiekrant Beursparticipatie Nieuwsbrieven Free publicity Sallands gastheerschap: Tourist Info Salland Sallandse Promowagen + promoteam Zichtbaarheid van Salland Salland 2.0 Vernieuwde website: 2016! Salland app Social Media campagnes Routeplanner Influencers www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Borging Klanttevredenheidsonderzoek Regiomonitor Nieuwe trends Campagne monitoring www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Aanvullende projecten Beleving Routestructuren vergroten - Fiets- en wandelnetwerk Provincie – Recreatiegemeenschap Salland –Salland Marketing IJssel en IJsselvallei: - verbinden wat er nu is: traject Deventer-Olst-Wijhe - verbinding IJssel: Gelderland-Overijssel www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Salland! Magazine 2016 www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl

Bedankt voor uw komst! www.sallandnatuurlijkgastvrij.nl