Gemeentelijke Telecommunicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Shared service STAP 2011 toekomstperspectief Stap.
Advertisements

De Marktplaats tegen de Aanbesteding Arbiter Mark Bassie
Aanbesteden WMO Max. 21 gemeenten SRE Bizob. Inleiding Samenwerking tussen de SRE- gemeenten. Faciliterend: SRE en Bizob.
Jasper Dekker consultant Agentschap SZW

Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag.
Belangrijkste gevolgen van het Bao voor de inkooppraktijk
Doelstelling 2 Amsterdam Groot Oost
WDH en EMD een ZEGEN voor de zorgprofessional?
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
EMVI in de digitale praktijk
-markering asfalt en Europese asfaltnormen
Van zorgen voor naar zorgen dat
Functiefamilies Vlaamse overheid
Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning Denktank 12 februari 2014.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
Hoe optimaliseer ik de bereikbaarheid voor mijn organisatie.
PGB jaarovergang Renate van Huizen.
Prestatiecontracten Rotterdam Ard den Outer / Gert Jan de Looze Stadsontwikkeling, Gemeente Rotterdam Oktober 2015.
H3 Inzicht.
Informatiebijeenkomst inzake subsidieregeling Cultuur Eindhoven februari 2016.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
15 maart 2016 TKI Gas Programmalijn LNG Tender 2016, sluiting 14 juni Jeroen van Hengstum, RVO
Agenda Introductiefilm Presentatie Waarom kiezen voor glasvezel? Ons plan in Leudal Hoe ziet zo’n glasvezelnetwerk eruit? Wat zijn de kosten? Vragen.
EMVI Gunnen op waarde Maurice Wielink (CROW) Ruben Spek (gemeente Medemblik) 20 februari 2014.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
Voorstellen Henk Post Teammanager staf ISZF Opdrachtnemer, personeelslid ISZF Adviseur, security officer, bedrijfanalist.
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
Gemeentelijke Telecommunicatie Mobiele Communicatie Vaste Communicatie VIAG Utrecht, 15 juni 2016.
Vpb-plicht overheidsondernemingen Eric van den Hurk Manager Step in Control VPB & Audit.
Efficiënt onderhandelen Beter, sneller, goedkoper 11 februari 2016 Bart van Reeken.
De impact van een circulaire aanbesteding vloerbedekking Nevi Inkoopdag 2016.
Onderhandelaarsresultaat CAO Gehandicaptenzorg Algemene Ledenvergadering VGN 23 juni 2011.
Onderzoeksmonitor Benchmark Leasemaatschappijen 2016 Ilisia Marketingservice kondigt de uitvoering aan van het Benchmark Leasemaatschappijen 2016
Rechtmatig en doelmatig inhuren op basis van de herziene Aanbestedingswet Het Dynamisch aankoopsysteem CLAIRE LEUSSINK-NIES – 22 NOVEMBER 2016.
Standaard PvE E-Kluizen
Benchmark Leasemaatschappijen 2017
Aanbesteding Storage, servers en Back up
Inkoop Jeugdhulp Aanbestedingskader 9 december 2017.
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Informatiebijeenkomst Aanbesteding Toetsservicesysteem
Categorie Inkoopadvies en juridische capaciteit
WERKKAMER PRODUCTCERTIFICERING Jaarplan 2017 en verder
Aanbesteding HHs Collegeweb.
Aanbesteding schoonmaak en sanitaire artikelen
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Aanbesteding IJssportcentrum Eindhoven Informatie-bijeenkomst 15 april 2016.
Nedgraphicsdag 18 september 2012
Tijdelijke subsidieregels Innovatiegelden
Startpunt fase 3 : verdiepingsfase (uitwerking plannen)
Cie Samenleving Inkoop Jeugdhulp 2019 en verder 20 mei 2018
Best Practice Equalit Mitel.
Nedgraphicsdag 18 september 2012
WOG Opening en welkom Mededelingen Verslag vorige keer
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
WELKOM! 1.
Welkom informatiebijeenkomst aanbesteding
Nedgraphicsdag 18 september 2012
V.
Samenwerking waterbeheerders
VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Tankslag Leopoldsburg
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
Benchmark Leasemaatschappijen 2018
Waarom Waarom is het HDN platform toe aan vernieuwing?
5 feb eerste onderhandeling: geen geld, wat gaan werkgevers doen?
Informatiebijeenkomst Inkoop NMD maart
Toelichting aanvraagprocedure
Transcript van de presentatie:

Gemeentelijke Telecommunicatie GT 1 Utrecht, 9 maart 2017

Agenda 2 Introductie GT Organisatie Stand van Zaken GT GT Mobiel 2 doel scope gunningcriteria contract marktconformiteit beschikbaarheid/dekking serviceherstel Rol Contract Beheer Organisatie (CBO) Tips, tricks & lessons learned Informatiebron Inventarisatieformulier Contactinformatie 2

Introductie GT De gemeentelijke overheid is onder de naam GT (Gemeentelijke Telecommunicatie) een project gestart voor de gezamenlijke aanbesteding van telecommunicatiediensten. GT heeft zich ten doel gesteld om voor gemeenten in Nederland telecommunicatiediensten van de beste kwaliteit tegen de laagste kosten te realiseren. 3

Organisatie 4 Stuurgroep Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, bestuursdienst Ommen-Hardenberg, VNG en KING. Klankbordgroep Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, bestuursdienst Ommen-Hardenberg, Bizob en KING. Projectteam Unit Manager Patrick Sipman Projectleider Ben Brinkel Communicatie Daan Oltheten Contractmanager Edgar Meijer Bidmanager Robert Gieben Bidmanager Rachelle Barendse Jurist Marcel van den Bergh Telecomspecialist / sales Tom van der Kruys 4

Stand van Zaken GT 5 GT Mobiel 1 GT Vast feb 2016 getekend met 4 leveranciers. 285 deelnemers. gemiddelde besparingen 70%. GT Vast scope vaste telefonie / dataverbindingen / internet. 1 contract met leverancier. looptijd 5 + 5x1. 250 deelnemers. publicatie april 2017. 5

Stand van Zaken GT 6 GT Mobiel 2 Toekomst aanmelding 14 februari t/m 24 maart 2017. ondertekend aanmeldformulier. ingevuld inventarisatieformulier. planning mei 2017: publicatie. september 2017: contractering. oktober 2017: start gunning Nadere Overeenkomsten. Toekomst Microsoft. VoIP Centrales. End User Devices. 6

GT Mobiel 2 Doel 7 Verhoging kwaliteit Reductie kosten Flexibiliteit aanbestedingsproces. diensten / voorwaarden / contractbeheer. Reductie kosten lagere aanbestedingskosten. lagere beheerkosten. marktconforme tarieven. Flexibiliteit groei en krimp. samenwerkingen faciliteren. Marktconforme producten en diensten gedurende looptijd klik proces. DVV procedure. 7

GT Mobiel 2 Scope 8 Tikken Data Verbindingen Indoorinstallaties binnenland afgekocht middels abonnement. buitenland per seconde (buurlanden / 4 zones). Data per GB (geen bundels). zwembadmodel. Verbindingen vast/mobiel koppelingen. APN koppelingen. Indoorinstallaties multiprovider geschikt. hergebruik bestaande installaties mogelijk. 8

GT Mobiel 2 Gunningcriteria Prijs (45%) aantal spraak sims. aantal GB. APN + V-M koppeling. buitenland verkeer. optioneel indoorinstallaties / beperkte inhuur. Kwaliteit (10%) = wensen, o.a.: SOHO indoordekking gebaseerd op eigen internet access. preferente netwerktoegang. rapportages. Dekking (45%) dekkingskaarten. verzorgingsgebied deelnemer. dekkingstoets. 9

GT Mobiel 2 Contract 10 Raamovereenkomst Nadere overeenkomst maximaal 4 partijen. looptijd 4 jaar. beheer door CBO. Nadere overeenkomst minicompetitie per deelnemer of groep deelnemers. looptijd 3 jaar. verlenging 3 jaar of nieuwe minicompetitie. beheer door deelnemer. Flexibiliteit versus commitment afnameverplichting ontstaat na afloop eigen contract. fusies, samenwerkingen, opheffingen. groei / krimp aantal SIM kaarten 50%. afname M2M SIM’s niet verplicht indien afname leidt tot buitensporige inspanningen cq kosten. 10

GT Mobiel 2 Financiële marktconformiteit Klikmechanisme nieuwe, gecontracteerde NOK tarieven worden ROK tarieven. jaarlijks tevens aanpassen voor bestaande NOK’s. Op ieder moment marktconformiteitstoets (max. 10% boven laagste tarief). aanpassing op basis van Europese regelgeving. benchmark. 11

GT Mobiel 2 Functionele marktconformiteit Procedure Dienstverleningsverbetering (DVV) voorwaarde: moet binnen scope vallen. voor speciale diensten (eenmalig of beperkte groep deelnemers) of standaard diensten (structurele, contractuele wijzigingen). vereenvoudigde procedure voor wensen. wederzijdse verplichting in behandeling nemen, verplichting leverancier om aan te bieden als dienst elders geleverd wordt verplichting tot leveren voor leverancier als hij de dienst al op de markt aanbiedt. aan te vragen door deelnemer, opdrachtgever of opdrachtnemer. 12

GT Mobiel 2 Beschikbaarheid (dekking) Op basis van aangeleverde kaarten gebruikt voor beoordeling gunningscriterium. gebruikt als beschikbaarheidsgarantie. Kaarten zijn strikt vertrouwelijk Mogelijkheid om tijdens NOK gunning de kaarten binnen het eigen verzorgingsgebied te toetsen 13

GT Mobiel 2 Beschikbaarheid (dekking) 14

GT Mobiel 2 Serviceherstel Servicelevels/boeteregime levertijden. beschikbaarheid. responstijden (portal/desks). oplostijden (incidenten). overig (factuur/rapportage/offertes). Escalatie (drie niveaus) Evaluatie en verbeterplan (5 + 3 dagen) Step-in rights Audit 15

Rol Contract Beheer Organisatie (CBO) Informatiebron (regiosessies / handleidingen / formats / FAQ). Bevorderen samenwerking deelnemers. Uitvoeren NOK uitvraag. Bewaken naleving contract (leverancier + deelnemer). Escalatiekanaal (leverancier + deelnemer). Handhaven technische conformiteit (DVV procedure). Handhaven financiële conformiteit (klikproces / benchmark). 16

Tips, tricks & lessons learned Start zo vroeg mogelijk met inventarisatie. Toestellen 4G & VOLTE geschikt zijn. Digitale plattegrond noodzakelijk van de panden waar indoordekking gewenst is. Inventariseer bestaande indoorinstallaties (eigendom / techniek 2G/3G/4G / capaciteit). Inventariseer SIM instellingen, o.a.: pin. spraak / data / spraak + data. buitenland / 0900. datalimiet. Data only = 097 nummer oude 06 nummer niet porteren. Kijk uit met verlengingen; laat je niet onder druk zetten. Gebruik ons als vraagbaak. Kom naar informatiesessies na gunning ROK. 17

Informatiebron www.gemeentelijketelecommunicatie.nl 18 Aanmeldformulier. Inventarisatieformulier. Na gunning: contract + bijlagen. NOK gunningsprocedure + formulier. Kom naar informatiesessies na gunning ROK. 18

Inventarisatieformulier 19

Inventarisatieformulier 20

Inventarisatieformulier 21

Inventarisatieformulier 22

Inventarisatieformulier 23

Inventarisatieformulier 24

Contactinformatie Vragen gt@kinggemeenten.nl Bezoekadres Nassaulaan 12 2514 JS Den Haag Postadres Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten t.a.v. Gemeentelijke Telecommunicatie Postbus 30435 2500 GK Den Haag Telefoon 070 373 8008 25